קידום אתרים לרופאים בגוגל
שיווק רופאים בגוגל מורכב משני חלקים עיקריים: קידום אורגני וקידום ממומן
קידום אורגני לאתרים של רופאים
מה זה קידום אורגני או קידום אתרים לרופאים?
קידום אתרים לרופאים הוא תהליך שעוזר להשיג תנועה אורגנית או "תנועה טבעית" לאתר שלכם.
הקידום האורגני מוביל לכך שהאתר שלכם יופיע בדף הראשון בגוגל. כדי להביא אתר לדף הראשון נדרשת עבודה מתמדת על האתר.
הקידום האורגני נעשה במספר פעולות בסיסיות. אחד הדברים העיקריים הם הוספת תכנים מעניינים ובעלי ערך באופן קבוע. הכנסת תכנים חדשים בתדירות של לפחות פעם בחודש. את התכנים כותבים באופן מסויים המאפשר לאלגוריתם של גוגל לאנדקס את האתר.
פעולות נוספות הן יצירת קישורים יוצאים, נכנסים ופנימיים. אלה חלק מהפעולות החשיבות לקידום אתר.
קראו עוד על קידום אורגני לרופאים.
SEO – Search Engine Optimization
SEO כאמור כולל הכנסת תכנים לאתר הכוללים מילות מפתח נכונות. לכתיבת התוכן יש כללים ברורים. למשל, יש להבליט את כותרות המשנה. צריך לשבץ תמונות התוכן ולתת להן כותרות כדי שגוגל "יבין" מה מראה התמונה. כדי לקדם את האתר נכלול קישורים נכנסים וקישורים יוצאים.
למה רופאים צריכים קידום אתרים?
מדיה חברתית היא גם דרך יעילה למצוא אתכם באינטרנט, אך כיוון שמנועי החיפוש הם המקורות העיקריים לתנועה לאתר, קידום אתרים הוא הכרחי.
חשוב להבין, לפני שהמטופלים מתחילים לחפש רופא, הם מחפשים מידע קודם כל על התסמינים הרפואיים שיש להם.
סקר שנעשה על ידי המכללה האקדמית לישראל ברמת גן, הראה כי 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט. 70% מהציבור מחפשים מידע רפואי לפני ביקור אצל רופא. איפה הם ימצאו את המידע? באתרים של קופות החולים, או של משרד הבריאות. מידע מהיימן ומקיף יהיה גם באתרים של רופאים. מכאן הדרך קצרה לבחור רופא שהאתר שלו מספקי משכנע.
קידום אורגני של האתר חשוב כיוון שהוא יעזור לכם להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש. אם לא תופיעו בדף הראשון, לא יראו אתכם כיוון שרוב הגולשים לא יעברו לדף הבא. רוב התנועה לאתר מגיעה מהעמוד הראשון.

קידום אתרים לרופאים יביא לכם מטופלים חדשים
לסיכום
בתחום הבריאות של היום זו כמעט לא אופציה שלרופא פרטי לא יהיה אתר אינטרנט. זה ממש הכרחי אם אתם רוצים שמטופלים ימצאו אתכם.
יחד עם זאת אתר לבד לא מספיק. כדי שמטופלים ימצאו אתכם, אתם צריכים לקדם את האתר. האתר הוא רק הבסיס לפעילות המקוונת. המפתח האמיתי טמון באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
תנו למטופלים למצוא אתכם.
קידום ממומן: (PPC – Pay Per Click)
הקידום הממומן ברשת החיפוש מתנהל בעזרת מערכת Google Ads. הקידום מתנהל בשיטת מכרז, כל מילת מפתח מתחרה על הדירוג בתוצאות חיפוש. חיוב כספי מתבצע רק כאשר גולש ביצע הקלקה על המודעה שלכם, בהתאם לשיטה שהוגדרה מראש. כלומר, העלות הכספית של הקמפיין הממומן, תקבע מראש בהתאם למטרות והיעדים אותם הצבתם לעצמכם.
קידום ממומן מוצלח ברשת החיפוש של גוגל, יציג את המודעות שלכם בדף הראשון ויניב לכם לידים חמים, כלומר פניות ממטופלים.
קמפיין ממומן בגוגל אדס לרופאים הוא חלק מאסטרטגיה של שיווק דיגיטלי לרופאים.
האם קמפיין ממומן מתאים לכל הרופאים?
אני חושבת שלרוב מקצועות הרפואה הפרסום בגוגל כן יכול להתאים. בתחום הרפואה במקרים רבים, קמפיין בגוגל יהיה עדיף על קמפיין בפייסבוק.
מתי לא אמליץ לעשות קמפיין בגוגל? במקרה שאין מספיק מילות חיפוש בתחום שלכם.
אם יש מספיק מילות חיפוש, קמפיין בגוגל יעזור לכם לבלוט מהר לעומת הקולגות. בעזרת הקמפיין יגיעו אליכם מטופלים חדשים באופן קבוע.
מערכת Google Ads נחשבת לשיטת פרסום מאוד יעילה עבור קידום אתרים של רופאים.
יש מקצועות ברפואה בהם יש מקום לשלב בין גוגל לפייסבוק.
ניהול הקמפיין לרופאים
מה נחשב קמפיין לרופאים מוצלח? קמפיין מוצלח הוא כזה שממקסם את התוצאות במסגרת התקציב. קמפיין שיהיו בו הרבה המרות רלוונטיות. המרות שיהפכו למטופלים. התוצאה הסופית היא שהקליניקה שלכם תתמלא-לזה אנחנו שואפים.
מה כולל קמפיין לרופאים
קמפיין ממומן לרופאים בגוגל זה לא רק לכתוב כמה מודעות, זה הרבה יותר מזה. המודעות צריכות לכלול את מילות החיפוש הנכונות. בהכנה קמפיין צריך לברור את המילים המדוייקות. ננסה להדגיש את החוזקות שלכם ואת התחום הטיפולי אותו תרצו להגדיל.
נוסיף כמה שיותר פרטים עליכם תוך מגבלה של גוגל על אורך המודעות. בדרך כלל אני מעדיפה להשתמש בדף נחיתה. הוכח ששימוש בדף נחיתה מעלה את שיעור ההמרות.
אופטימיזציה של קמפיין ממומן לרופאים
כאשר הקמפיין פועל, כדי לוודא שהוא יהיה מוצלח, חשוב לעשות אופטימיזציה. יש לבדוק את הקמפיין ברמה יומיומית. למשל, לראות שהביטויים שהכנסנו נכונים וממירים. קמפיינר מיומן יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.
לקמפיין ממומן לוקח זמן להתייצב. יכול להיות שבהתחלה התוצאות לא מספיק טובות. במקרה כזה נשב יחד ונראה מה לא עובד ופשוט נשנה.
כשעושים עבודה נכונה ומשולבת, בסופו של דבר קמפיין אמור להיות מוצלח. קמפיין אמור להיות רווחי עבורכם.
לפרסום בגוגל, השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם.
שיווק בגוגל ברשת המדיה: (GDN – Google Display Network)
רשת המדיה של Google מאפשרת להגיע ללקוחות באמצעות מגוון פורמטים של מודעות שמתפרסמות בתשלום ברחבי העולם הדיגיטלי. רשת זו מתפרסת על פני למעלה משני מיליון אתרים שמגיעים לאחוז מאוד גבוה מהגולשים באינטרנט.
בעזרתה ניתן להגיע לאנשים במקומות שונים ברשת, בזמן שהם גולשים באתרים מועדפים עליהם , למשל כאשר הם בודקים את חשבון הגימייל שלהם קוראים כתבות שמעניינות אותם ועוד.
הפרסום מתמקד במשתמשים הרלבנטיים למילות המפתח המוזנות באתר. שיטה זו נחשבת כשיטה מובילה שמצליחה להביא הצלחה גדולה.
עסקים רבים נעזרים בשיטת רימרקטינג, בה נצבעים גולשים שביקרו באתר מסוים ולא ביצעו שום פעולה, לאחר מכן מרשימה זו מורכב קהל ספציפי, ובהמשך מפרסמים לקהל זה מודעות שיכולות למשוך אותו חזרה לאתר.
שלא כמו בתחומים אחרים, בתחום הרפואה לא ניתן לעשות רימרקטינג וזאת במטרה להגן על פרטיות המטופלים.