למה רופא צריך אתר?
(עודכן פברואר 2022)
בכתבה זו אסביר מה ההבדל בין אתרים רגילים לבין אתר רופא. למה רופאים פרטיים ורופאים עצמאים צריכים שיהיה להם אתר משלהם, ולמה מומלץ לכם להתייעץ עם מקדם אתרים לפני שאתם מתחילים לבנות אתר.
מה מבדל אתר רופא משאר האתרים
תוכן באתר רופא יכול לשנות החלטות של מטופלים שישפיעו על בריאותם וחייהם. אתר רופא נחשב בעיני הגולשים והאלגוריתם של גוגל כאתר סמכותי ובעל ערך. לכן גם הציפיה של גוגל מהתכנים באתרים של רופאים מחמירה יותר.
למשל, בבלוג באתר לא רפואי, תוכן נחשב טוב גם אם הוא מכיל 300-500 מילים. בתחום הרפואה הציפיה היא לתכנים שארוכים מ- 1000 מילים.
לאתרים של רופאים יש אחריות. הם כמו ספרי רפואה בתחום ספציפי, שמונגשים למטופלים.
באתרים של רופאים יש הרבה מידע, בדרך כלל מידע עכשוי שנכתב ממקור ראשון וכולל את הניסיון הרב שיש לרופא שכתב את המאמר.
אתר רופא הוא כמו חלון שמאפשר להציץ מאחורי הקלעים.
באתרים של רופאים אפשר למצוא מידע על בדיקות חדשניות, על ניתוחים שונים, מה הרציונל בבחירת ניתוח זה או אחר.
למשל, אורתופדים המבצעים ניתוחי החלפת מפרקים, מסבירים את ההבדלים בין שיטות הניתוח המסורתיות לעומת ניתוח בעזרת רובוט. איך בוחרים באיזו גישה לנתח ובהתאם למצב המטופל.
אלה לא דברים שהיו נגישים לציבור הרחב לפני שלרופאים היו אתרים.
עבור מי שאינו רופא זו הזדמנות להציץ אל מאחורי הקלעים. להחשף למידע שלא היה קיים ונגיש.
תכנים לאתרים של רופאים
על אף שיש לא מעט כותבי רפואי, הרבה רופאים מעדיפים לכתוב את התוכן לאתר שלהם בעצמם.
כך יוצא שהכתיבה היא מקורית ולא גנרית.
כל רופא מתאר את תחום פעילותו ואת הניסיון שיש לו, תוך כדי הדגשת השיטות, הגישות והאביזרים בהם הוא משתמש. הרופא שכותב את התוכן מציין את החידושים הכי עדכניים שיש בתחום שלו.
זאת הסיבה שאתרים של רופאים העוסקים באותו תחום נראים שונים. בגלל אופי הכתיבה וגם בגלל השוני בגישות הרופאים.
חשוב לציין, צריך להזהר מתכנים כפולים.
מתי עלולים להיות תכנים כפולים?
למשל אם כתבתם תוכן לאתר שלכם ואת אותו תוכן העברתם גם לאתר בית החולים בו אתם עובדים. למרות שאתם אלה שכתבתם את התוכן, מבחינת גוגל יש פה תוכן כפול ואחד האתרים "יענש" מבחינת חשיפה. סביר להניח שיהיה זה האתר שלכם ש"יענש" כיוון שאתרים של בתי חולים הם ברמת סמכות גבוהה יותר מהאתר שלכם.
מה ניתן לעשות? לשנות את הנוסח באחד מהאתרים.
אתרים של רופאים נחשבים בעיני גוגל כמקור מוסמך. אתר שיהיה בנוי כמו שצריך ומותאם לקידום, יופיע בדף הראשון של החיפוש.
לכן יש חשיבות לכך שאתר רופא שכולל הרבה תוכן חיוני, גם יראה יפה, יהיה בנוי ינכון וייצג אתכם בכבוד.
מבחינת הגולשים, אתר של רופא הוא השער הראשון לקליניקה.
מה צריך לכלול אתר רופא כדי להיות מקודם?
לפני שצוללים לבניית האתר צריך ללכת כמה שלבים אחורה.
אם מדובר בהקמת אתר ראשון או בחידוש אתר ישן, יש מספר פעולות מקדימות שכדאי לעשות כדי שכל התהליך ילך חלק. מחשבה תחילה תעזור לאתר להיות מקודם טוב יותר.
בחירת המטרות לאתר לרופא
לרופאים שונים יש מטרות שונות לסיבה שהם רוצים אתר.
חלק מהסיבות יכולות להיות למשל:
נוכחות באינטרנט עבור רופאים שהקליניקה שלהם מלאה. עבורם אתר עם מעט פרטים, מספר תמונות ואפשרות ליצירת קשר יכול להספיק. אפילו אתר קטן של דף אחד יעשה את העבודה.
דף בפורטל שבו יש אפשרות לקבוע תור או ליצור קשר. אלו אתרים שעל פי רוב אין בהם הרבה מעבר לתמונה של הרופא ועוד מספר פרטים אינפורמטיבים.
אתרים של רופאים המשמשים כבסיס לקמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק.
אתרים של רופאים שמיועדים לקידום אורגני, או במילים אחרות, קידום אתרים לרופאים.