בלוג

שיווק רופא

שיווק רופא

יוני 2022

נשאלת השאלה, האם רופא צריך לשווק את עצמו?

 למה כדאי לרופא לשווק את עצמו?

ענף הבריאות עבר שינויים דרסטיים בכל העולם בשנים האחרונות. עם ההתקדמות הטכנולוגית, רופאים יכולים לשווק את עצמם. למטופלים יש כעת גישה למידע רב יותר מאי פעם. מידע זה עוזר להם לחנך את עצמם ולפרש נתונים רפואיים לקבלת תוצאות טובות יותר.
גם משרד הבריאות בישראל בשנת 2008 התיר לרופאים לשווק ולפרסם את עצמם.

מאז, נושא פרסום הרופאים מאוד התפתח והרבה מאוד רופאים משקיעים בשיווק עצמי. בשל הצורך של הרופאים לשיווק הקליניקה שלהם, קמו חברות רבות לבנית אתרים ולקידום ושיווק רופאים באינטרנט.
יותר ויותר רופאים בנו ובונים אתרים ומנגישים מידע רב ובעל ערך למטופלים.
האפשרות לשיווק דיגיטלי והנגשת המידע למטופלים, גרמה לרופאים ומרפאות לשנות את אסטרטגיות השיווק שהיו מקובלות ונהוגות בעבר כגון פרסום בירחונים.

השיווק הדיגיטלי, יכול להתאים כמעט לכל תחום רפואי. האפשרויות הקיימות בשיווק הדיגיטלי לרופאים, מגוונות.

איך בוחרים רופא בעידן הדיגיטלי?

עד לא מזמן,  בחירת רופא הייתה הליך שונה ממה שמקובל היום.  המטופלים היו שואלים את משפחתם או את חבריהם לגבי רופא. הבחירה היתה ברובה מפה לאוזן.

כיום  יש  אתרים של רופאים בגוגל, למטופלים יש גישה למידע על תחומי הטיפול, רופא או המרפאה.
כיום מטופלים אינם צריכים להסתמך רק על המלצת המשפחה או החברים כדי לבחור רופא.
במקום זאת יש להם את האפשרות לחפש בעצמם מידע על הרופא באופן מקוון.
מידע זה עוזר למטופלים למצוא רופאים במיקומם הגאוגרפי וגם באזורים אחרים. יותר ויותר רופאים כוללים חוות דעת באתרים.

בעידן של היום, משתלם לרופאים לבנות עבור עצמם אתר עם נוכחות מקוונת חזקה.
רופאים ומרפאות עם נוכחות דלה או ללא נוכחות כלל באינטרנט, עלולים להיות בחסרון חמור לעומת הקולגות שלהם. גם אם הם מאוד בכירים.

חוות דעת היא חלק חשוב בשיווק הרופא

מטופלים פוטנציאליים מייחסים חשיבות רבה לחוות דעת של מטופל אחר בכל הנוגע להחלטות בתחום הבריאות.
פידבקים אמיתיים בגוף ראשון מתקבלים בדרך כלל בדפים עסקיים של רופאים בפייסבוק או באתרים של רופאים. לכן תעודדו את המטופלים לכתוב עליכם חוות דעת בתום הביקור, הטיפול או הניתוח.
קבלת פרסום או ביקורות עליכם מצביעה על אמינות ומשפיעה על המטופלים בבואם לבחור ולהעדיף אתכם על פני רופא אחר.
אני ממליצה שיהיה לכם לפחות שתי מדיות שיווקיות. אתר אינטרנט ודף פייסבוק עסקי שבו אנשים יוכלו לפנות אליכם בקלות ולהשאיר המלצות.

כתיבת תכנים באתר קריטית לשיווק הרופא

אתרים רפואיים עוזרים לאנשים להשתמש בשיקול דעת עצמם: אתרים רפואיים אינפורמטיביים רבים מלמדים אנשים על עובדות רפואיות.  מטופלים מצויידים כעת עם כמות עצומה של מידע רפואי.
המידע באתרים הרפואיים אמין מאוד וקידום אתרים לרופאים באופן אורגני נהיה מאוד מקובל.

תחרות בשיווק רופאים

מאז שרופאים יכולים לשווק עצמם,  גם הם צריכים לעמוד בקצב התחרות.
למרבה הצער, בעיני מטופלים פוטנציאליים רבים, רופאים שאין להם אתר משלהם ואינם משווקים את שירותיהם, עשויים שלא להראות מכובדים כמו הקולגות שלהם.
לניראות האתר יש חשיבות לא פחות מאשר מהתכנים שהוא מכיל.

שיווק רופאים באינטרנט

שיווק רופאים באינטרנט משתלם יותר ממה שחושבים. ישנם רופאים רבים שעדיין לא ניסו לשווק באינטרנט, בעיקר משום שהם מניחים שזה יקר ולא מחזיר את ההשקעה.

למרות השיווק באינטרנט, קיים גם הפרסום במגזינים.
לעומת השיווק בגוגל, שניתן למדוד את האפקטיביות שלו, בפרסום בעיתונים כמו מנטה למשל, לא ניתן להעריך את האפקטיביות של הפרסום.
שיווק באינטרנט ניתן למדידה מדוייקת. בכל יום נתון תוכלו לראות כמה מטופלים השאירו לכם פרטים.

שיווק באינטרנט ניתן לשנות. אם יש לכם קמפיין בגוגל אדס (קמפיין ממומן) ואין מספיק לידים, ניתן לשנות את המודעות ולחדד את המסרים עד שמתקבלות פניות רלוונטיות.
אנחנו ב- MD-Digital נעביר לכם את נתוני הפניות לאורך כל החודש לפי דרישה. בסוף החודש תקבלו דו"ח מסכם של כל הפעילות שנעשתה והתוצאות שהתקבלו. כל מה שנשאר לכם לעשות זה לקבוע תור למטופלים.
תוכלו לראות בשקיפות את חלוקת התקציב השיווקי ולדעת אפילו עם איזה מילת חיפוש הגיעו אליכם.
אצלנו הכל נעשה בשקיפות מלאה.

סיכום

שיווק רופא באינטרנט הוא הרבה יותר משתלם ממה שאתם חושבים. ניתן להתאים את השיווק כך שיתאים לתקציבים שונים.

מומלץ לבחור בחברת קידום מנוסה, מקצועית, שיש לה ניסיון בשיווק רופאים, עם תוצאות מוכחות.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט