בלוג

שיווק רופא

שיווק רופא

מרץ 2023

שיווק רופא זה קונספט של השנים האחרונות שלא היה מקובל כל כך בעבר.

בעבר יותר אנשים נעזרו במערכת הציבורית. האפשריות של רפואה פרטית הייתה יותר מוגבלת.

המערכת הציבורית הצליחה לתת מענה פחות או יותר.

אבל המצב השתנה, להרבה יותר אנשים יש ביטוחים משלימים או ביטוחים פרטיים. התורים במערכת הציבורית ארוכים. לפעמים נדרש ממטופלים לחכות מספר חודשים כדי לראות רופא מומחה.  לכן יותר ויותר אנשים פונים לרפואה פרטית. אם לא עבור ניתוח אז לפחות לקבל כדי חוות דעת נוספת ממומחה.

נוצרה תחרות.

בנוסף, התפתחה מאוד המדיה הדיגיטלית, הרשתות החברתיות וגם החיפוש בגוגל.

כל זה דחף הרבה רופאים לשנות גישה ולשווק את עצמם.

יותר ויותר רופאים התכבדו באתר אינטרנט. כדי שניתן יהיה לעשות שיווק דיגיטלי או גם בשביל שמטופלים יוכלו לקרוא ולהתרשם לפני שהם מחליטים למי לפנות.

 למה כדאי לרופא לשווק את עצמו?

ענף הבריאות עבר שינויים דרסטיים בכל העולם בשנים האחרונות.  למטופלים יש כעת גישה למידע רב יותר מאי פעם. למטופלים יש גישה נוחה יותר לרופאים.
משרד הבריאות בישראל בשנת 2008 התיר לרופאים לשווק ולפרסם את עצמם.

מאז, נושא פרסום הרופאים מאוד התפתח והרבה מאוד רופאים משקיעים בשיווק עצמי. בשל הצורך של הרופאים לשיווק הקליניקה שלהם, קמו חברות רבות לבנית אתרים ולקידום ושיווק רופאים באינטרנט.
יותר ויותר רופאים בנו ובונים אתרים ומנגישים מידע רב ובעל ערך למטופלים.
האפשרות לשיווק דיגיטלי והנגשת המידע למטופלים, גרמה לרופאים ומרפאות לשנות את אסטרטגיות השיווק שהיו מקובלות ונהוגות בעבר.

לדוגמא: אם בעבר לא היה נהוג לפרסם חוות דעת של מטופלים, כיום זה מאוד מקובל ובהרבה אתרים אנחנו מקדישים דף להמלצות ולמכתבי תודה. אנחנו מעודדים את הרופאים שעובדים אתנו לבקש מהמטופלים המלצות.

השיווק הדיגיטלי, יכול להתאים כמעט לכל תחום רפואי. האפשרויות הקיימות בשיווק הדיגיטלי לרופאים, מגוונות.

איך מטופלים בוחרים רופא בעידן הדיגיטלי?

הבחירה מפה לאוזן היא ללא ספק ההמלצה הטובה ביותר. גם אם לרופא שהמליצו עליו אין אתר מעודכן או אין לו אתר כלל, עדין יפנו אליו.

אבל מה לעשות שלא כל הרופאים הם מנהלי מחלקות, יחידות או מערך רפואי בבית חולים מוביל.

רוב הרופאים הפרטיים כן נזקקים לנראות באינטרנט ואף לשיווק דיגיטלי.

כיום  יש  אתרים של רופאים בגוגל, למטופלים יש גישה למידע על תחומי הטיפול, רופא או המרפאה.
כיום מטופלים אינם צריכים להסתמך רק על המלצת המשפחה או החברים כדי לבחור רופא.
במקום זאת יש להם את האפשרות לחפש בעצמם מידע על הרופא באופן מקוון.
מידע זה עוזר להם למצוא רופאים במיקומם הגאוגרפי וגם באזורים אחרים.

בעידן של היום, משתלם לרופאים לבנות אתר עם נוכחות מקוונת חזקה.
רופאים ומרפאות עם נוכחות דלה או ללא נוכחות כלל באינטרנט, עלולים להיות בחסרון חמור לעומת הקולגות שלהם. גם אם הם מאוד בכירים.

רופאים שסיימו את תפקידם בבית חולים, חשים זאת ביתר שאת. הקליניקה הולכת וקטנה. בעזרת שיווק דיגיטלי הם כן יצליחו לשמר ואף להגדיל את המרפאה.

כתיבת תכנים באתר קריטית לשיווק הרופא

אתרים רפואיים עוזרים לאנשים להשתמש בשיקול דעת עצמם: אתרים רפואיים אינפורמטיביים רבים מלמדים אנשים על עובדות רפואיות.  מטופלים מצויידים כעת עם כמות עצומה של מידע רפואי.
המידע באתרים הרפואיים אמין מאוד וקידום אתרים לרופאים באופן אורגני נהיה מאוד מקובל.

באתרי רופאים פחות מקובל להשתמש בתוכן שנכתב על ידי בינה מלכותית (AI). כיוון שהתוכן שנכנס לאתר אמור לייצג את גישתו של הרופא ואת הגישה הטיפולית שקיימת בישראל.

תחרות בשיווק רופאים

מאז שרופאים יכולים לשווק עצמם,  גם הם צריכים לעמוד בקצב התחרות.
למרבה הצער, בעיני מטופלים פוטנציאליים רבים, רופאים שאין להם אתר משלהם ואינם משווקים את שירותיהם, עשויים שלא להראות מכובדים כמו הקולגות שלהם. או להראות מיושנים.
לניראות האתר יש חשיבות לא פחות מאשר מהתכנים שהוא מכיל.

שיווק רופאים באינטרנט

שיווק רופאים באינטרנט משתלם יותר ממה שחושבים. ישנם רופאים רבים שעדיין לא ניסו לשווק באינטרנט, בעיקר משום שהם מניחים שזה יקר ולא מחזיר את ההשקעה.

את תוצאות השיווק הדיגיטלי ניתן למדוד באופן די מדוייק. מהר מאוד רואים אם מתקבלות התוצאות הרצויות. כמו כן ניתן וצריך לשפר באופן קבוע את הקמפיינים כדי להגיע לתוצאה מיירבית.

אם יש לכם קמפיין בגוגל אדס (קמפיין ממומן) ואין מספיק לידים, ניתן לשנות את המודעות ולחדד את המסרים עד שמתקבלות פניות רלוונטיות.
אנחנו ב- MD-Digital נעביר לכם את נתוני הפניות לאורך כל החודש לפי דרישה. בסוף החודש תקבלו דו"ח מסכם של כל הפעילות שנעשתה והתוצאות שהתקבלו. כל מה שנשאר לכם לעשות זה לקבוע תור למטופלים.
תוכלו לראות בשקיפות את חלוקת התקציב השיווקי ולדעת אפילו עם איזה מילת חיפוש הגיעו אליכם.
אצלנו הכל נעשה בשקיפות מלאה.

סיכום

שיווק רופא באינטרנט הוא הרבה יותר משתלם ממה שאתם חושבים. ניתן להתאים את השיווק כך שיתאים לתקציבים שונים.

מומלץ לבחור בחברת קידום מנוסה, מקצועית, שיש לה ניסיון בשיווק רופאים, עם תוצאות מוכחות.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט