בלוג

שיווק רופא

שיווק רופא

במאמר זה אפרט את הדרכים בהם רופאים יכולים לשווק את עצמם. קודם נשאלת השאלה, למה רופא צריך לשווק את עצמו?

 רופא יקר, למה אתה צריך לשווק את עצמך?

ענף הבריאות עבר שינויים דרסטיים בכל העולם בשנים האחרונות. עם ההתקדמות הטכנולוגית, רופאים יכולים לשווק את עצמם. למטופלים יש כעת גישה למידע רב יותר מאי פעם. מידע זה עוזר להם לחנך את עצמם ולפרש נתונים רפואיים לקבלת תוצאות טובות יותר.
גם משרד הבריאות בישראל בשנת 2008 התיר לרופאים לשווק ולפרסם את עצמם.

מאז נושא פרסום הרופאים מאוד התפתח והרבה מאוד רופאים משקיעים בשיווק עצמי. בשל הצורך של הרופאים לשיווק הקליניקה שלהם, קמו חברות רבות לבנית אתרים ולקידום ושיווק רופאים באינטרנט.
יותר ויותר רופאים בנו ובונים אתרים ומנגישים מידע רב ובעל ערך למטופלים.
הנגשת המידע למטופלים גרמה לרופאים ומרפאות לשנות את אסטרטגיות השיווק שהיו מקובלות ונהוגות בעבר כגון פרסום בירחונים.

אמנם לא לכל התחומים הרפואיים השיווק בירחונים יכול להתאים.  השיווק הדיגיטלי לעומת זאת, יכול להתאים לכל תחוםרפואי. האפשרויות הקיימות שונות ומגוונות.
השיווק הדיגיטלי מבחינת הרופאים הולך לשני כיוונים.
מצד אחד כתינת תכנים הכוללים מידע חשוב ובעל ערך למטופלים. מצד שני, חשיפה שלכם הרופאים, אל מטופלים. במידה ומטופלים פנו אליכם בעקבות מידע שפרסמתם, גם אתם הרווחתם.

איך המטופלים בוחרים רופא?

לפני שנים בחירת רופא הייתה הליך שונה, המטופלים היו שואלים את משפחתם או את חבריהם לגבי רופא. אך כיום בעזרת אתרים של רופאים בגוגל, למטופלים יש גישה למידע על רופא או המרפאה.
כיום מטופלים אינם צריכים להסתמך רק על המלצת המשפחה או החברים כדי לבחור רופא.
במקום זאת יש להם את האפשרות לחפש מידע על הרופא באופן מקוון.
מידע זה עוזר למטופלים למצוא רופאים במיקומם וגם באזורים אחרים וגם לקבל חוות דעת. לכן רופאים צריכים לבנות עבור עצמם אתרים עם נוכחות מקוונת חזקה להישרדותם.
רופאים ומרפאות עם נוכחות דלה או ללא נוכחות כלל באינטרנט, עלולים להיות בחסרון חמור לעומת קולגות אחרות.

חוות דעת היא חלק חשוב בשיווק הרופא

מטופלים פוטנציאליים מייחסים חשיבות רבה לחוות דעת של מטופל אחר בכל הנוגע להחלטות בתחום הבריאות.
פידבקים אמיתיים בגוף ראשון מתקבלים בדרך כלל בדפים עסקיים של רופאים או באתרים של רופאים. לכן תעודדו את המטופלים לכתוב עליכם חוות דעת בתום הביקור, הטיפול או הניתוח.
קבלת פרסום או ביקורות עליכם מצביעה על אמינות ומשפיעה על המטופלים בבואם לבחור ולהעדיף אתכם על פני רופא אחר.
אני ממליצה שיהיה לכם לפחות שתי מדיות שיווקיות. אתר אינטרנט ודף פייסבוק עסקי שבו אנשים יוכלו לפנות אליכם בקלות ולהשאיר המלצות.

כתיבת תכנים באתר קריטית לשיווק הרופא

אתרים רפואיים מלמדים אנשים להשתמש בשיקול דעת עצמם: אתרים רפואיים אינפורמטיביים רבים מלמדים אנשים על עובדות רפואיות וחולים מוסמכים כעת עם כמות עצומה של מידע על שירותי בריאות.
מטופלים לא תמיד צריכים להתייעץ עם רופא כדי לנקות ספק או לגבי מצב בריאותי כלשהו. יש רופאים שעשויים למצוא יתרון לכלול מידע רפואי רלוונטי באתרי האינטרנט שלהם. חולים החוקרים מצבים בריאותיים ספציפיים ואפשרויות טיפול זמינות ישוכנעו להתייעץ עם רופא המספק להם מידע אמין על אותו נושא או מצב רפואי אותו הם מבקשים ללמוד.

תחרות בשיווק רופאים

מאז שרופאים יכולים לשווק עצמם, הם גם צריכים לעמוד בקצב התחרות.
למרבה הצער, בעיני מטופלים פוטנציאליים רבים, רופאים שאין להם אתר משלהם ואינם משווקים את שירותיהם, עשויים שלא להראות מכובדים כמו הקולגות שלהם.
לא פעם גם לניראות האתר יש חשיבות לא פחות מהתכנים שהוא מכיל.

שיווק רופאים באינטרנט

שיווק רופאים באינטרנט הוא משתלם יותר ממה שאתה חושב. ישנם רופאים רבים שעדיין לא ניסו לשווק באינטרנט, בעיקר משום שהם מניחים שזה יקר.
צורות פרסום ישנות אחרות כמו מודעות במגזינים, יקרות והרבה פחות ממוקדות.

בפרסום בעיתונים כמו מנטה למשל, לא ניתן להעריך את האפקטיביות של הפרסום.
שיווק באינטרנט ניתן למדידה מדוייקת. בכל יום נתון תוכלו לראות כמה מטופלים השאירו לכם פרטים.
אנחנו ב- MD-Digital נעביר לכם את נתוני הפניות לאורך כל החודש וגם בסוף החודש תקבלו דו"ח מסכם של כל הפעילות שנעשתה והתוצאות. כל מה שנשאר לכם לעשות זה לקבוע תור למטופלים.
תוכלו לראות בשקיפות על מה יוצא הכסף שלכם ולדעת אפילו עם איזה מילת חיפוש הגיעו אליכם.
אצלנו הכל נעשה בשקיפות מלאה.

לסיכום

שיווק רופא באינטרנט הוא הרבה יותר משתלם ממה שאתם חושבים. ניתן להתאים אותו כך שיתאים לכל סוגי התקציבים, כל עוד בחרתם בחברת קידום מנוסה, מקצועית, עם תוצאות מוכחות.

רוצים לשמוע עוד? תשאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט