בלוג

שיווק רופאים

שיווק רופאים בגוגל

יש לכם ספק אם שיווק רופאים בגוגל עובד? האם ההשקעה הכספית משתלמת? אתם חוששים שלא יגיעו אליכם מספיק מטופלים חדשים?
גם לי היה ספק עד שהתחלתי לשווק רופאים בגוגל. היום כבר ברור לי שאחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגדלת הקליניקה, זה בעזרת קמפיין בגוגל.

מעוניינים להגדיל את הקליניקה? קראו את המאמר הבא.

הצבת יעדים לקמפיין עבור שיווק רופאים

בתחילת הדרך המשותפת נעשה תיאום ציפיות. למשל: מהן הסיבות שבגללן אתם מעוניינים בקידום ממומן בגוגל. כמה מטופלים אתם מצפים לקבל מהקמפיין. לאיזה התוויות. מטופלים פרטיים או מהקופות. מה נחשב תוצאות טובות מבחינתכם.
לא מספיק להגיד " אני רוצה יותר מטופלים".
ביחד נקבע יעדים.
למשל, כמה מטופלים חדשים בשבוע אתם מצפים לקבל מהשיווק בגוגל.

מחקר מתחרים

לפני בניית הקמפיין נערוך מחקר מתחרים. נבין מה הקולגות שלכם מפרסמים. באיזה מונחי חיפוש הם משתמשים. מהן מילות חיפוש הנחשבות "חמות".

לאחר הצבת היעדים, תיאום ציפיות והבנת המתחרים. נתחיל להכין את הקמפיין עצמו.

מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון?

• מילות חיפוש שיופיעו במודעות.
• מספר חיפושים בחודש לתחום שאתם מטפלים.
• גודל התקציב הנדרש לעמידה ביעדים.

בבחירת היעדים ניקח בחשבון את מספר החולים הקיימים בארץ בתחום שלכם, היקף החיפושים והתקציב שלכם.
אם יש מספר קטן של חולים באינדיקציה מסויימת, והרבה רופאים מעוניינים בחולים האלה, מילות החיפוש יהיו יקרות.

לדוגמא: מספר המטופלים שעוברים ניתוח בלבלב בשל מחלת הסרטן קטן מאוד. תחום זה מאוד מאתגר ולא בטוח שקמפיין בגוגל יספק את התוצאות הרצויות. גם בגלל שאין הרבה חיפושים בתחום וגם מילות החיפוש יקרות.
התחרות והעלות של  מילות חיפוש לוקחת בחשבון גם את הנתון הזה.

מחקר מילות מפתח -כלי משמעותי 

מודעות ממומנות בגוגל פועלות בהתאם למילות מפתח. לבניית קמפיין אפקטיבי לשיווק רופא מסויים, נברר אתך באיזה תחומים להתמקד כבר בשיחה המקדימה.
כך נמצא את כל מילות המפתח המתאימות. נשבץ אותם במודעות, וגם בדף הנחיתה.

הגדרת קהל יעד 

הגדרת קהל המטופלים הוא מרכיב משמעותי בקמפיין.

מה עוד צריך להגדיר?
בשיחה המקדימה נחליט באיזה פרוצדורות טיפוליות יתמקד הקמפיין.

נמקד את המודעות באותם תחומי טיפול המועדפים עליכם.

מיקוד המודעות משפר את שיווק הרופאים

אחד הדברים החשובים בקמפיין זה הדיוק. המודעות צריכות לשקף בדיוק את המומחיות שלכם. רופא אורתופד המומחה במפרק כף היד, לא ירצה שיפנו אליו מטופלים עם בעיות בברכיים. אנו נשאף לכך שכל מטופל יחשף בדיוק למה שהוא חיפש.

במיקוד הקמפיין נתחשב ככל האפשר גם במיקום הגאוגרפי של הקליניקה. נניח שהקליניקה שלך בתל אביב, נעדיף למקד את הקמפיין באזורים קרובים במרחק סביר לקליניקה. מטופלים מאזורים רחוקים יעדיפו לקבוע תור אצל רופא שקרוב לאזור מגוריהם.

בעזרת הגדרות נכונות, נמזער את הפונים מאזורים גיאוגרפים רחוקים.

לסיכום

ניתוח קהל היעד, בניית מודעות מותאמות לפי הקהלים -יביאו פניות רלונטיות.

עוד על מודעות אפקטביות קרא בהמשך.

מודעות אפקטיביות 

כשמשתמשים במערכת הפרסום של גוגל אדס, האלגוריתם של גוגל "מקדם" מודעות שמתאימות למחלות המפתח הרלוונטיות.
כתיבת מודעות רלוונטיות זה שם המשחק. זהו חלק מכריע בקמפיין. מודעות מדוייקות יעוררו את המטופלים הפוטנציאלים לפנות אליך. אולי  זה נראה מובן מאליו ויחד עם זאת יש לא מעט מודעות של רופאים שהן  לא רלוונטיות לתחום הטיפול ולא מכילות את כל המידע שניתן להוסיף כדי לשפר את המודעה.

מודעה טובה תגרום לגולש להקליק ולהשאיר פרטים.

עמוד נחיתה משפר את תוצאות הקמפיין

להשלמת התמונה, נדאג שקהל היעד יגיע לדף הרלוונטי (עמוד נחיתה) המתאר את הפיתרון לבעיה.
דף נחיתה יכול להיות עמוד אחד או יותר.

ההמלצה שלי- צרו דף נחיתה שקשור לאתר שלכם. אני לא ממליצה להשתמש בדף נחיתה שמוביל לפורטל של מישהו אחר.

רוצים לדעה למה? צרו קשר ונדבר על זה!

מה צריך לכלול דף נחיתה?

המסר בדף הנחיתה יציג פיתרון מורחב יותר לבעיה שבגללה הקהל מחפש בגוגל. הדף אמור לכלול תיאור תמציתי ואפשרות להשארת פרטים.

אתר מעודכן ורספונסיבי יתרום רבות לשיווק רופאים

הקהל של היום הוא חסר סבלנות.  אתר שלא עולה מהר מספיק, לא מספק את הגולש. הגולש עובר למודעה הבאה.
אנו נוודא שהאתר מעודכן ורספונסיבי (מהיר ומותאם לטלפונים ניידים).

ננסה להמנע ממצב בו גולש לחץ על מודעה מסויימת (קליק בתשלום), ינטוש רק בשל העובדה שהאתר או דף הנחיתה שלכם לא נטענו מספיק מהר. אגב, לצערי זה קורה לא מעט.

גולש שלוחץ על המודעה מצפה למצוא מידע רלוונטי. הוא מעוניין לקבל מידע על הרופא ופתרון לבעיה שבגללה חיפש בגוגל.
אתר מיושן לא מספק את החוויה הנדרשת. לכן נמליץ לכם לבנות אתר חדש לפני שתשקיעו בקידום.

מה עוד יכול לעכב את המהירות?

דף נחיתה חדש שמאוחסן באתר מיושן, עלול להטען לאט מידי ולהפריע לקמפיין.

לסיכום- חשוב שיהיה אתר מעודכן, מותאם לטלפונים ניידים ודף נחיתה המותאם לקמפיין ספציפי.

קביעת תקציב ריאלי 

איך נקבע התקציב? המשיכו לקרוא.

קמפיין בגוגל לרופאים אינו שונה בהרבה מקמפיין בתחומים אחרים. גם כאן יש להקצות מראש תקציב ריאלי כדי שהמודעות יופיעו בדף הראשון בתדירות גבוהה. בתחילת הקמפיין נתחיל עם  תקציב ראלי מוערך. התקציב יחושב על פי כמות החיפושים החודשית של מילות המפתח שנבחרו. בנוסף נסתמך על האלגוריתם של גוגל.
ככל שנתקדם עם הקמפיין ויתקבלו נתונים, נוכל לעדכן את התקציב ולדייק אותו.

בגוגל אדס אתם משלמים כשמישהו לוחץ או בשפה מקצועית- מקליק על המודעה שלכם. גם אם לא השאירו פרטים, היה חיוב.
אך אין זה אומר שאם הקליקו על המודעה גם השאירו לכם פרטים.

תרצו לדעת איך יודעים אם התקציב מספיק? אתם מוזמנים להתקשר ולקבל הסבר.

ניתוח הקמפיין מייעל את השיווק

להפקת המירב מהקמפיין, ננתח אותו בעזרת גוגל אנליטיקס.
ניתוח של גוגל אנליטיקס עוזר לנו לשפר את הקמפיין על בסיס קבוע, מקסום התקציב, הורדת או התאמת עלויות לכל קליק והגדלת מספר הפונים.

סיכום

בכתבה זו ניסיתי להעביר על קצה המזלג את הרציונל העומד מאחורי קמפיין מוצלח ברשת הפרסום של גוגל.
שילוב של קמפיין ממומן בגוגל וקידום אורגני, ממנף את תוצאות השיווק באופן משמעותי.

מעוניינים במידע נוסף? התקשרו והשאירו פרטים.
אהבתם את הכתבה?  תגללו למטה ושתפו עם אחרים!

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט