בלוג

שיווק דיגיטלי לרופאים

למה רופאים צריכים שיווק דיגיטלי?

עודכן מרץ 2022

רופאים רבים, כאלה שסיימו לא מזמן התמחות ופתחו קליניקה, וגם רופאים בכירים, לעיתים מוצאים עצמם עם מרפאה לא מלאה ושכירות מאוד יקרה.

לא פעם קיימת התלבטות אמיתית האם לסגור את המרפאה או לתת עוד סיכוי ולהשקיע בשיווק. אחת הדרכים היעילות יותר להגדלת פניות של מטופלים חדשים היא שיווק המרפאה בעזרת השיווק הדיגיטלי. לרוב הרופאים אין את הידע הנדרש או את הרצון, לעסוק בעצמם בשיווק המרפאה.

ואז נשאלת השאלה, האם השיווק הדיגיטלי בעזרת מומחה יצדיק את העלות ואכן יספק את התוצאות הרצויות.

במאמר הזה אני רוצה להעלות בפניכם את האתגרים וההבדלים בין שיווק רגיל לבין שיווק לרופאים.

שיווק דיגיטלי לרופאים

MD-Digital שיווק דיגיטלי לרופאים

שיווק רפואי

שיווק רפואי הוא ייחודי לעומת שיווק של תחומים אחרים.
למה? כי גוגל מתייחס לאתרים רפואיים באופן אחר. אתר רפואי הוא בעל סמכות ולכן הציפיה מאתר של רופא שיהיה בעל ערך רב לגולש.
למשל: אם אדם רכש מוצר או שירות ומה שהוא קיבל לא עמד בציפיות שלו. כתוצאה מכך אותו רוכש התאכזב, אבל לא נגרם לו כל נזק גופני או נזק נפשי.
לעומת זאת, אם אדם קרא תוכן רפואי לא מדוייק והסיק מסקנה מוטעית לגבי מצבו הנפשי או הבריאותי, עלול להיגרם לו נזק ממשי.

תוכן לא מדוייק באתר רפואי עלול לגרום לנזק נפשי או גופני לגולש.

מהסיבה הזו גוגל מתייחס לאתרים של רופאים באופן אחר.
אתרים של רופאים נכנסים תחת הקטגוריה של " Your Money or Your Life’ (YMYL)
(YMYL) הוא מונח של גוגל המתייחס לדפים באתרים שלדעת גוגל יכולים להשפיע על "האושר העתידי, על הבריאות, על היציבות הפיננסית או על הבטיחות של המשתמשים".

איזה אתרים נמצאים בקטגוריה הזו?

אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי רפואה, אתרי חדשות ועוד רבים אחרים שייכים לקטגוריה זו ומוחזקים בסטנדרט "איכות דף" גבוה יותר בגלל זה.

גוגל לא תודיע לכם האם האתר שלכם נמצא תחת קטגוריה זו אבל אם קוראים ומבינים את ההנחיות של גוגל ברור למדי שאתרים של רופאים נופלים תחת קטגוריה זו.

מהם הדרישות של גוגל לאתרי רופאים?
קיים מדד איכות שנקרא- EAT (Trustworthiness, Authoritativeness, Expertises)

E-A-T הוא מדד של 'איכות' עבור גוגל. מדד שבוחן אתרים על מנת להבין איך לדרג אותם לפי הקריטריונים של 'מומחיות', 'סמכותיות' ו'אמינות '.
האלגוריתם של גוגל בוחן אתרים רפואיים במקרה שלנו, מתוך התחשבות באלמנטים אלה כדי לקבוע עד כמה אתר והתכנים איכותים. לפי זה יוחלט היכן לדרג את האתר.

מומחיות

מדובר בהפגנת הידע המעמיק שלך בתחום הרפואי בו אתה מומחה. ידע זה יציג את המומחיות שלך. הפגנת הידע מתבטאת בתוכן ועד כמה תוכן זה מועבר בצורה טובה לגולשים באתר.
הציפיה מאתרים רפואיים היא לתוכן ארוך ומעמיק יותר לעומת אתרים אחרים. תוכן דף באתר של רופא אמור להכיל כ- 1000 מילים למאמר לעומת 300-500 מילים כפי שנדרש מאתרים אחרים.

סמכותיות

סמכותיות הכוונה האם לבעל האתר שמפרסם את התוכן,  יש את ההכשרה המתאימה לעמוד מאחורי הדברים שכתובים באתר. לכן יש חשיבות רבה לכך שכל התכנים שנמצאים באתרי רופאים יעברו אישור על ידי בעל הסמכות.

האם יש לך את האישורים הרלוונטיים לדבר על הנושא הרפואי שעליו אתה כותב? אישור הכוונה הסמכה פורמלית או ניסיון מוכח בעולם האמיתי.

ההוכחה להסמכה תוצג לרוב בדף האודות או בכל מקום אחר באינטרנט. לכן יש חשיבות רבה לדף האודות באתרים של רופאים.

בנוסף, גוגל מוצא דפים של מומחים אחרים שמצטטים אותך ומקשרים אל האתר שלך. גם זה בונה את הסמכותיות שלך.
לכן חשוב מאוד שיהיו כתבות שלך גם באתרים סמכותיים כמו למשל באתר של בית חולים, או מאמר אורח באתרים רפואיים אחרים ועוד.

אמינות

לרוב הכוונה לביקורות של מטופלים, לפרטי קשר ברורים למיקום ומספר טלפון של המרפאה.
אלמנטים אלה גורמים לאתר שלך להראות אמין יותר עבור גוגל.

מהו שיוק דיגיטלי לרופאים?

שיווק דיגיטלי לרופאים הוא למעשה פרסום הקליניקה שלכם באינטרנט.
השיווק יכול להיות בפלטפורמה אחת או במספר פרלטפורמות.

לפי מה נחליט איפה כדאי לרופא לשווק? זה תלוי במספר גורמים.
תלוי מה תחום המומחיות הרפואית שלכם. כמה מהר אתם רוצים להגיע לתוצאות וכמובן מה התקציב שלכם.
הפלטפורמות הן רבות ושונות.

איפה לפרסם?

גוגל אדס

ניתן לפרסם בגוגל קמפיין ממומן בעזרת המערכת של גוגל אדס. קידום ממומן בגוגל הוא מאוד אמין ומביא תוצאות טובות ומדוייקות.

הקמפיין יכול להתמקד במונחים ספציפיים, באזורים גאורגפיים מוגדרים ולהגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה של פניות בזמן קצר מאוד.

קידום אורגני

אופציה נוספת היא קידום אורגני בגוגל כלומר קידום אתרים לרופאים.

רופאים רבים מעדיפים אפשרות זאת כיוון שכך לכאורה לא רואים שעושים פרסום לאתר.
הקידום האורגני הוא דרך מצויינת לפרסם קליניקה אבל כאן נדרשת סבלנות.

בקידום האורגני נבחר מספר מונחים שמייצגים את תחום הטיפול או הפרוצדורות המועדפות.
בעזרת מספר כלים שבהם אנו משתמשים לקידום האורגני, הכוללים הוספת תכנים לאתר, קישורים חיצוניים ופנימיים, נתחיל לקדם את האתר ולהביאו לדף הראשון בגוגל במונחים שנבחרו.

האתגר הוא גדול כיוון שהיום התחרות של אתרי רופאים היא לא רק מול קולגות, אלא גם מול רשתות של חנויות, חברות פארמה, בתי חולים, אגודות, מרכזים רפואיים אחרים, קופות חולים  ועוד. כולם מפרסמים. כולם מנסים לתפוס את תשומת ליבו של המטופל עם אותן מילות חיפוש.

לחלקם אתרים מאוד גדולים, למשל לכללית שירותי בריאות. לכן בקידום אורגני קשה יותר להתחרות מול אתר בסדר גודל כזה, עם זאת זה לא בלתי אפשרי.
בהתמדה ושיפור הקמפיין באופן קבוע, התוצאות לא יאחרו לבוא.

כדי שזה יקרה חשוב להעזר בבעל מקצוע שיודע לקדם בגוגל, ועדיף מישהו שיש  לו גם ניסיון בשיווק ואסטרטגיה וגם הבנה בתחום הרפואה.

קמפיין מדיה של גוגל-לא.

בשל צנעת הפרט, ולא כמו בתחומים אחרים, בתחום הרפואה לא ניתן "לצבוע" מבקרים באתר ולעשות להם קמפיין רימרקטינג.

טאבולה ואואטבריין

לעומת רשת המדיה של גוגל, ניתן לפרסם כתבות מוזמנות בגוגל דרך טבולה ואאוטבריין, "לצבוע" את הגולשים שבקרו שם ולהציע להם קמפיין ממוקד של פייסבוק.

פרסום בטאבולה ואוטבריין מצריך משפך שיווקי ארוך מאוד וגם יקר. אם רוצים תוצאות מהירות, זו לא תהיה הפלטפורמה המומלצת.

רשתות חברתיות

פלטפורמות נוספות הן כמובן הרשתות החברתיות. קמפיין ממומן בפייסבוק, שיוק אורגני בדף עסקי בפייסבוק, אינסטגרם ולאחרונה גם לינקדאין התחילה לתפוס תאוצה בקרב הרופאים.

חשוב לי לציין שניהול דף עסקי בפייסבוק כל רופא יכול לעשות בהצלחה גדולה.

לעומת זאת, אם מישהו מעדיף קמפיין ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, אני ממש ממליצה לא לעשות את זה לבד. הפלטפורמה של פייסבוק משתנה כל הזמן ומי שלא מומחה בתחום ובקי בכל ה"טריקים" יבזבז את כספו.

מי שחושב על פרסום באינסטגרם צריך לקחת בחשבון שבפלטפורמה זו פוסטים רגילים לא מספיקים. מומלץ להעזר במעצב גרפי שיכין מודעות מסוגננות וגיפים והרבה סרטוני וידאו כדי למשוך את העין של העוקבים.

אסטרטגית שיווק לרופאים

בניית אסטרטגיה לרופאים כוללת מספר אלמנטים.
מיתוג- מיתוג כולל עיצוב של לוגו, בחירת הצבעים והפונט. השפה השיווקית שתשמש אותנו לבניית אתר.
בידול- למרות שיש הרבה מאוד רופאים עם אותה מומחיות, לכל רופא יש משהו ייחודי. הבידול מורכב משילוב של מספר אלמנטים שקשורים להתמחות וסביבת העבודה של הרופא.
הגדרת המטופלים- מי הקהל שאותו אתה מעדיף לקבל.
בחירת פלטפורמת השיווק- בחירת הפלטפורמה השיווקית בהתאם למומחיות, למקום הימצאות קהל המטופלים, התקציב ואפילו הזמן שהרופא יכול להקדיש עבור הפרסום.

שיווק דיגיטלי לרופאים- איפה מתחילים

כדי שהשיווק הדיגיטלי יהיה מוצלח רצוי ליצור תשתית שתעזור לנו לקדם בגוגל ופייסבוק.
הקמת התשתית כוללת את האלמנטים שהוזכרו למעלה ובנוסף אתר רופא ודפי נחיתה.
ההמלצה שלי מתוך ניסיון ואכזבה רבה של רופאים אחרים: לבנות אתר עם קוד פתוח, לדוגמא אתר בוורדפרס או וויקס. אתר בקוד סגור (PHP למשל) הוא אתר שמחייב תפעול, תמיכה וקידום בעזרת מתכנת מה שמאוד מסבך את הקידום. אתר בקוד סגור כובל אתכם לחברה שבנתה את האתר.

הייחודיות שלנו

MD-Digital היא חברת בוטיק שחרטה על דגלה לעזור לרופאים להגדיל את המרפאה.
החברה מנוהלת על ידי דלית שניידר שעבדה מעל 25 שנה בשוק התרופות בחברות המובילות בעולם.
אנחנו מתעדכנים באופן קבוע בכל השינויים והחידושים שקיימים בתחום הדיגיטלי.
עבודת הקידום נעשית על ידינו באופן אישי מתוך אהבה אמיתית לתחום הרפואה ועבודה עם רופאים.
אנחנו עובדים עם ספקים מקצועיים בתחום בניית אתרים, ומיתוג.
בין לקוחותנו נמנים רופאים מהבכירים בתחומם שלהם אנו עוזרים להגדיל את הקליניקה באופן קבוע.

מוזמנים לקרוא מה אנחנו חושבים על שיווק דיגיטלי לרופאים בכתבה שהתפרסמה בדה מרקר.

לקבלת מידע נוסף התקשרו או השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט