בלוג

שיווק דיגיטלי לרופאים

למה רופאים צריכים שיווק דיגיטלי?

עודכן אפריל 2024

רופאים צריכים שיווק דיגיטלי מסיבות שונות.

למשל, רופאים שסיימו התמחות ופתחו קליניקה פרטית. הם עדין לא מוכרים מספיק ולכן בשביל שיכירו אותם, הם צריכים לפרסם את הקליניקה שלהם.

רופאים שלהם קליניקה פרטית כבר מספר שנים, ומרגישים ירידה במספר המטופלים.

או רופאים בכירים שסיימו לעבוד בבית חולים, לפעמים זמן מה אחרי העזיבה, יש גם ירידה בקליניקה הפרטית.

קבוצה נוספת היא רופאים שיש להם יותר ממרפאה פרטית אחת. לפעמים נוצר מצב שבאזור עם תחרות גדולה, כמו למשל בתל אביב, יש פחות מטופלים מאשר באזור מרוחק. היכן שהתחרות גדולה יותר, הם מתקשים יותר למלא את המרפאה.

הסיבות יכולות להיות מגוונות, והפיתרון דומה- שיווק של המרפאה.

אחת הדרכים היעילות יותר להגדלת מספר הפניות של מטופלים היא שיווק שיווק דיגיטלי.

נשאלת השאלה, האם השיווק הדיגיטלי יצדיק את העלות ואכן יספק את התוצאות הרצויות.

במאמר הזה אני רוצה להעלות בפניכם את האתגרים וההבדלים בין שיווק רגיל לבין שיווק לרופאים.

שיווק דיגיטלי לרופאים

MD-Digital שיווק דיגיטלי לרופאים

שיווק רופאים

שיווק רופאים הוא ייחודי לעומת שיווק של תחומים אחרים.
גוגל מתייחס לאתרים רפואיים באופן אחר. אתר רפואי הוא בעל סמכות ולכן הציפיה מאתר של רופא שיהיה מהיימן ובעל ערך רב לגולש.
למשל: אם אדם רכש מוצר או שירות ומה שהוא קיבל לא עמד בציפיות שלו. כתוצאה מכך אותו רוכש התאכזב, אבל לא נגרם לו כל נזק גופני או נזק נפשי.
לעומת זאת, אם אדם קרא תוכן רפואי לא מדוייק והסיק מסקנה מוטעית לגבי מצבו הנפשי או הבריאותי, עלול להיגרם לו נזק ממשי.

מהסיבה הזו גוגל מתייחס לאתרים של רופאים באופן אחר.
אתרים של רופאים נכנסים תחת הקטגוריה של " Your Money or Your Life- (YMYL)
(YMYL) הוא מונח המתייחס לדפים באתרים שלדעת גוגל יכולים להשפיע על "האושר העתידי, על הבריאות, על היציבות הפיננסית או על הבטיחות של המשתמשים".

איזה אתרים נמצאים בקטגוריה הזו?

אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי רפואה, אתרי חדשות ועוד רבים אחרים שייכים לקטגוריה זו ומוחזקים בסטנדרט "איכות דף" גבוה יותר בגלל זה.

גוגל לא תודיע לכם האם האתר שלכם נמצא תחת קטגוריה זו אבל אם קוראים ומבינים את ההנחיות של גוגל ברור למדי שאתרים של רופאים נופלים תחת קטגוריה זו.

מהם הדרישות של גוגל לאתרי רופאים?
קיים מדד איכות שנקרא- EAT (Trustworthiness, Authoritativeness, Expertises)

E-A-T הוא מדד של 'איכות' עבור גוגל. מדד שבוחן אתרים על מנת להבין איך לדרג אותם לפי הקריטריונים של 'מומחיות', 'סמכותיות' ו'אמינות '.
האלגוריתם של גוגל בוחן אתרים רפואיים, מתוך התחשבות באלמנטים אלה כדי לקבוע עד כמה האתר והתכנים איכותים. לפי זה יוחלט היכן לדרג את האתר.

מומחיות

מדובר בהפגנת הידע המעמיק שלך בתחום הרפואי בו אתה מומחה. ידע זה יציג את המומחיות שלך. הפגנת הידע מתבטאת בתוכן ועד כמה תוכן זה מועבר בצורה טובה לגולשים באתר.
הציפיה מאתרים רפואיים היא לתוכן ארוך ומעמיק יותר לעומת אתרים אחרים. תוכן דף באתר של רופא אמור להכיל כ- 1000 מילים למאמר לעומת 300-500 מילים כפי שנדרש מאתרים אחרים.

היום בעידן של AI, ניתן ליצר תוכן בעזרת ChatGPT במספר דקות. חשוב מאוד לעבור על התוכן, לסגנן מחדש, לעדכן ולהתאים אותו לאתר. אם התוכן שהוכנס לאתר לא יעבור שכתוב, גוגל יזהה שאין זה תוכן מקורי.

סמכותיות

בסמכותיות הכוונה האם לבעל האתר שמפרסם את התוכן, יש את ההכשרה המתאימה לעמוד מאחורי הדברים שכתובים באתר. אם התכנים לאתר שלכם נכתבים על ידי מישהו אחר, חשוב מאוד שתעברו על התכנים ותראו שהם מדוייקים לפני שמכניסים אותם לאתר.

האם יש לך את האישורים הרלוונטיים לדבר על הנושא הרפואי שעליו אתה כותב?  הכוונה לאישור או  הסמכה פורמלית או ניסיון מוכח בעולם האמיתי.

ההוכחה להסמכה תוצג לרוב בדף האודות . לפעמים נוטים לדלג על דף האודות.  יש חשיבות רבה לדף האודות באתרים של רופאים. מבחינת המטופלים, הם מעוניינים לדעת מה הניסיון שלכם, איפה למדתם או איפה עשיתם התמחות על. עבור גוגל, דף האודות חשוב מאוד ועל פי מה שכתוב בו ניתן לדעת האם האתר סמכותי כנדרש.

המידע שכתוב בדף האודות חשוב ומשפיע על החלטת הגולש באיזה רופא לבחור.

אמינות

לרוב הכוונה לביקורות של מטופלים, לפרטי קשר ברורים למיקום ומספר טלפון של המרפאה.
אלמנטים אלה עוזרים לאתר שלכם להראות אמין יותר עבור גוגל ועבור המטופלים.

מהו שיווק דיגיטלי לרופאים?

שיווק דיגיטלי לרופאים הוא למעשה פרסום הקליניקה באינטרנט.
השיווק יכול להיות בפלטפורמה אחת או במספר פרלטפורמות.

לפי מה נחליט איפה כדאי לרופא לשווק? זה תלוי במספר גורמים.
תלוי באיזה תחום מומחיות רפואית מדובר. כמה מהר רוצים להגיע לתוצאות וכמובן מה התקציב הקיים.
הפלטפורמות הן רבות ושונות ולהן עלויות משתנות.

איפה לפרסם?

גוגל אדס

ניתן לפרסם בגוגל קמפיין ממומן בעזרת המערכת של גוגל אדס. קידום ממומן בגוגל הוא מאוד אמין ומביא תוצאות טובות ומדוייקות בזצן קצר.

הקמפיין יכול להתמקד במונחים ספציפיים, באזורים גאורגפיים מוגדרים ולהגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה של פניות בזמן קצר מאוד.

בגוגל אדס אפשר לפרסם תחומי התמחות שונים. למשל רופא עיניים שמבצע ניתוחי קטרקט וגם מומחה ברשתית. נוכל להכין עבורו שני קמפיינים שונים, אחד לכל תחום.

קידום אורגני

אופציה נוספת היא קידום אורגני בגוגל כלומר קידום אתרים לרופאים.

רופאים רבים מעדיפים אפשרות זאת כיוון שכך לכאורה לא רואים שעושים פרסום לאתר.
הקידום האורגני הוא דרך מצויינת לפרסם קליניקה אבל כאן נדרשת סבלנות.

בקידום האורגני נבחר מספר מונחים שמייצגים את תחום הטיפול או הפרוצדורות המועדפות.
בעזרת מספר כלים שבהם אנו משתמשים לקידום האורגני, הכוללים הוספת תכנים לאתר, קישורים חיצוניים ופנימיים, נתחיל לקדם את האתר ולהביאו לדף הראשון בגוגל במונחים שנבחרו.

האתגר הוא גדול כיוון שהתחרות של אתרי רופאים היא לא רק מול קולגות, אלא גם מול רשתות של חנויות, חברות פארמה, בתי חולים, אגודות, מרכזים רפואיים אחרים, קופות חולים, פורטלים ועוד. כולם מפרסמים. כולם מנסים לתפוס את תשומת ליבו של המטופל עם אותן מילות חיפוש.

לחלק מהמפרסמים אתרים מאוד גדולים מרובי קישורים פנימיים וחיצונים. בתי החולים הגדולים למשל מאוד משקיעים בשיווק הדיגיטלי ולכן הם כמעט תמיד מופיעים בתוצאות הראשונות.  הקידום האורגני מאתגר כי התחרות מול גופים גדולים. יחד עם זאת  בעבודת קידום נכונה של האתר, אנחנו מצליחים להגיע תוצאות הראשונות וגם לעקוף את הגופים הגדולים.
בהתמדה ושיפור הקמפיין באופן קבוע, התוצאות לא מאחרות לבוא.

קמפיין מדיה של גוגל-לא.

בשל צנעת הפרט, ולא כמו בתחומים אחרים, בתחום הרפואה לא ניתן "לצבוע" מבקרים באתר ולעשות להם קמפיין רימרקטינג.

טאבולה ואואטבריין

לעומת רשת המדיה של גוגל, ניתן לפרסם כתבות מוזמנות בגוגל דרך טבולה ואאוטבריין, "לצבוע" את הגולשים שבקרו שם ולהציע להם קמפיין ממוקד של פייסבוק.

פרסום בטאבולה ואוטבריין מצריך משפך שיווקי ארוך מאוד וגם יקר. אם רוצים תוצאות מהירות, זו לא תהיה הפלטפורמה המומלצת.

רשתות חברתיות

פלטפורמות נוספות הן כמובן הרשתות החברתיות. קמפיין ממומן בפייסבוק, שיוק אורגני בדף עסקי בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ולאחרונה אנחנו רואים רופאים גם בטיקטוק.

דף עסקי בפייסבוק או אינסטגרם, ניתן לנהל לבד. זה רק עניין של זמן ורצון.

כשרופא מעדיף קמפיין ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, אני ממש ממליצה לא לעשות את זה לבד. הפלטפורמה של פייסבוק משתנה כל הזמן ומי שלא מומחה בתחום ובקי בכל ה"טריקים" יבזבז את כספו.

רופא שחושב על פרסום באינסטגרם או טיקטוק, צריך לקחת בחשבון שבפלטפורמה זו פוסטים רגילים לא מספיקים. מומלץ להעזר במעצב גרפי שיכין מודעות מסוגננות וגיפים והרבה סרטוני וידאו כדי למשוך את העין של העוקבים.

וידאו ופודקאסט

וידאו מאוד עוזר לקדם את האתר. וידאו גם מאוד חיוני לקמפיין בגוגל אדס. מומלץ להכניס קטעי וידאו לדפי הנחיתה.

בזמן האחרון רואים יותר ויותר גופים רפואיים שנכנסים לתחום הפודקאסט לרופאים. לפלטפורמה הזו יש הרבה יתרונות שיווקיים לרופאים. פודקאסט שמוקלט ומצולם, יכול לשמש גם כוידאו לאתר או לדף הנחיתה שלכם.

אסטרטגית שיווק לרופאים

בניית אסטרטגיה לרופאים כוללת מספר אלמנטים.
מיתוג- מיתוג כולל עיצוב של לוגו, בחירת הצבעים והפונט. השפה השיווקית שתשמש אותנו לבניית אתר.
בידול- למרות שיש הרבה מאוד רופאים עם אותה מומחיות, לכל רופא יש משהו ייחודי. הבידול מורכב משילוב של מספר אלמנטים שקשורים להתמחות וסביבת העבודה של הרופא.
הגדרת המטופלים- מי הקהל שאותו אתה מעדיף לקבל.
בחירת פלטפורמת השיווק- בחירת הפלטפורמה השיווקית בהתאם למומחיות, למקום הימצאות קהל המטופלים, התקציב ואפילו הזמן שהרופא יכול להקדיש עבור הפרסום.

שיווק דיגיטלי לרופאים- איפה מתחילים

כדי שהשיווק הדיגיטלי יהיה מוצלח רצוי ליצור תשתית שתעזור לנו לקדם בגוגל ופייסבוק.
הקמת התשתית כוללת את האלמנטים שהוזכרו למעלה ובנוסף אתר רופא ודפי נחיתה.
ההמלצה שלי מתוך ניסיון ואכזבה רבה של רופאים אחרים: לבנות אתר עם קוד פתוח, לדוגמא אתר בוורדפרס או וויקס. אתר בקוד סגור (PHP למשל) הוא אתר שמחייב תפעול, תמיכה וקידום בעזרת מתכנת מה שמאוד מסבך את הקידום. אתר בקוד סגור כובל אתכם לחברה שבנתה את האתר.

מה אנחנו מציעים? 

אנחנו יכולים לספק לכם שיווק דיגיטלי כולל. שיווק בגוגל וברשתות החברתיות. סרטוני וידאו לאתר, סרטונים לטיקטוק, לפייסבוק ואינסטגרם.

פודקאסט .

ועוד.

בין לקוחותנו נמנים רופאים מהבכירים בתחומם מבתי החולים המובילים בארץ, שלהם אנו עוזרים להגדיל את הקליניקה באופן קבוע.

מוזמנים לקרוא מה אנחנו חושבים על שיווק דיגיטלי לרופאים בכתבה שהתפרסמה בדה מרקר.

לקבלת מידע נוסף התקשרו או השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט