בלוג

שיווק דיגיטלי לרופאים

מה כדאי לדעת על שיווק דיגיטלי לרופאים?

רופאים רבים היו שמחים להוריד מעצמם את עול החיפוש אחר מטופלים ולהתמקד ברפואה עצמה.
אך לרוב הרופאים, וודאי לרופאים הצעירים יותר שרק פתחו קליניקה חדשה, זה לא המצב.

לא אחת אתם מוצאים עצמכם עם שכירות יקרה ושעות מתות בקליניקה כי לא הצלחתם או לא היה לכם זמן להקדיש לשיווק הקליניקה.

אחת הדרכים היעילות יותר להגדלת פניות של מטופלים חדשים היא שיווק רפואי בעזרת השיווק הדיגיטלי.

שיווק רפואי

שיווק רפואי הוא ייחודי לעומת שיווק של תחומים אחרים.
למה? כי גוגל מתייחס לאתרים רפואיים באופן אחר.
למשל: אדם רכש מוצר או שירות ומה שהוא קיבל לא עמד בציפיות שלו. כתוצאה מכך אותו רוכש התאכזב, אבל לא נגרם לו כל נזק גופני או נזק נפשי.
לעומת זאת, אם אדם קרא תוכן רפואי לא מדוייק והסיק מסקנה מוטעית לגבי מצבו הנפשי או הבריאותי, עלול להיגרם לו נזק ממשי.

תוכן לא מדוייק באתר רפואי עלול לגרום לנזק נפשי או גופני לגולש.

מהסיבה הזו גוגל מתייחס לאתרים של רופאים באופן אחר.
אתרים של רופאים נכנסים תחת הקטגוריה של " Your Money or Your Life’ (YMYL)
(YMYL) הוא מונח של גוגל המתייחס לדפים באתרים שלדעת גוגל יכולים להשפיע על "האושר העתידי, על הבריאות, על היציבות הפיננסית או על הבטיחות של המשתמשים".

איזה אתרים נמצאים בקטגוריה הזו?

אתרי מסחר אלקטרוני, אתרי רפואה, אתרי חדשות ועוד רבים אחרים שייכים לקטגוריה זו ומוחזקים בסטנדרט "איכות דף" גבוה יותר בגלל זה.

גוגל לא תודיע לכם האם האתר שלכם נמצא תחת קטגוריה זו אבל אם קוראים ומבינים את ההנחיות של גוגל ברור למדי שאתרים של רופאים נופלים תחת קטגוריה זו.

מהם הדרישות של גוגל לאתרי רופאים?
קיים מדד איכות שנקרא- EAT (Trustworthiness, Authoritativeness, Expertises)

E-A-T הוא מדד של 'איכות' עבור גוגל. מדד שבוחן אתרים על מנת להבין איך לדרג אותם לפי הקריטריונים של 'מומחיות', 'סמכותיות' ו'אמינות '.
האלגוריתם של גוגל בוחן אתרים רפואיים במקרה שלנו, מתוך התחשבות באלמנטים אלה כדי לקבוע עד כמה אתר והתכנים איכותים. לפי זה יוחלט היכן לדרג את האתר.

מומחיות

מדובר בהפגנת הידע המעמיק שלך בתחום הרפואי בו אתה מומחה. ידע זה יציג את המומחיות שלך. הפגנת הידע מתבטאת בתוכן ועד כמה תוכן זה מועבר בצורה טובה לגולשים באתר.
הציפיה מאתרים רפואיים לתוכן ארוך ומעמיק יותר לעומת אתרים אחרים. תוכן באתר של רופא אמור להכיל כ- 1000 מילים למאמר.

סמכותיות

סמכותיות הכוונה האם לבעל האתר או מי שכותב יש את ההכשרה המתאימה לעמוד מאחורי הדברים שכתובים באתר.
האם יש לך את האישורים הרלוונטיים לדבר על הנושא הרפואי שעליו אתה כותב? אישור הכוונה הסמכה פורמלית או ניסיון מוכח בעולם האמיתי. ההוכחה להסמכה תוצג לרוב בדף האודות או בכל מקום אחר באינטרנט. לכן יש חשיבות רבה לדף האודות באתרים של רופאים.
בנוסף, גוגל מוצא דפים של מומחים אחרים שמצטטים אותך ומקשרים אל האתר שלך. גם זה בונה את הסמכותיות שלך.
לכן חשוב מאוד שיהיו כתבות שלכם גם באתרים סמכותיים למשל באתר של בית חולים, או מאמר אורח באתרים רפואיים אחרים ועוד.

אמינות

ביקורות של מטופלים, פרטי קשר ברורים למיקום ומספר טלפון של המרפאה.
חשוב שהאתר יהיה בנוי היטב ללא קישורים שבורים (דפי 404). כל האלמנטים האלה גורמים לאתר שלך להראות אמין יותר עבור גוגל.

מהו שיוק דיגיטלי לרופאים?

שיווק דיגיטלי לרופאים הוא למעשה פרסום הקליניקה שלכם באינטרנט.
השיווק יכול להיות בפלטפורמה אחת או במספר פרלטפורמות.

לפי מה נחליט איפה כדאי לרופא לשווק? זה תלוי במספר גורמים.
תלוי מה תחום המומחיות הרפואית שלכם. כמה מהר אתם רוצים להגיע לתוצאות וכמובן מה התקציב שלכם.
הפלטפורמות הן רבות ושונות.

איפה לפרסם?

גוגל אדס

ניתן לפרסם בגוגל קמפיין ממומן  בעזרת המערכת של גוגל אדס.
בקידום ממומן מתקבלות התוצאות המהירות ביותר.
אני חייבת להסתייג ולהגיד שתחום הרפואה הפך להיות מאוד תחרותי. במיוחד בתחומים מסויימים. כך שכיום גם לקמפיין ממומן יכול לקחת כמה חודשים עד שהוא יביא את התוצאות הרצויות קרי, מספר מספק של פניות (לידים).

קידום אורגני

אופציה נוספת היא קידום אורגני בגוגל כלומר קידום אתרים לרופאים.

רופאים רבים מעדיפים אפשרות זאת כיוון שכך לכאורה לא רואים שעושים פרסום לאתר.
הקידום האורגני הוא דרך מצויינת לפרסם קליניקה אבל גם כאן נדרשת סבלנות.

בקידום אורגני נבחר מספר של מונחים שמייצגים את תחום הטיפול או הפרוצדורות המועדפות.
בעזרת מספר כלים שבהם אנו משתמשים לקידום אורגני, כולל הוספת תכנים לאתר, נתחיל לקדם את האתר ולהביאו לדף הראשון בגוגל במספר מונחים רב.

האתגר הוא גדול כיוון שהיום התחרות של רופאים היא לא רק מול קולגות- רופאים אחרים, אלא גם עם רשתות של חנויות, חברות פארמה, בתי חולים, אגודות, מרכזים רפואיים אחרים, קופות חולים  ועוד. כולם מפרסמים. כולם מנסים לתפוס את תשומת ליבו של המטופל עם אותן מילות חיפוש.

לחלקם אתרים מאוד גדולים, למשל לכללית שירותי בריאות. לכן בקידום אורגני קשה יותר להתחרות מול אתר בסדר גודל כזה, עם זאת זה לא בלתי אפשרי.
בהתמדה ושיפור הקמפיין באופן קבוע, התוצאות לא יאחרו לבוא.

כדי שזה יקרה חשוב להעזר בבעל מקצוע שיודע לקדם בגוגל, ועדיף מישהו שיש  לו גם ניסיון בשיווק ואסטרטגיה וגם הבנה בתחום הרפואה. כמובן דרושה נחישות להצליח עם הקמפיין שלכם.

בתחום הרפואה לא ניתן "לצבוע" מבקרים באתר ולעשות להם קמפיין רימרקטינג בשל צינעת הפרט. מה שכן ניתן לעשות זה לפרסם כתבות מוזמנות בטבולה ואאוטבריין ולנסות להביא יותר גולשים לאתר שלכם.

רשתות חברתיות

פלטפורמות נוספות הן כמובן הרשתות החברתיות. ניהול דף עסקי בפייסבוק,  אינסטגרם ולאחרונה גם לינקדאין התחילה לתפוס תאוצה בקרב הרופאים.

אסטרטגיה לרופאים

בניית אסטרטגיה לרופאים כוללת מספר אלמנטים.
מיתוג- מיתוג כולל עיצוב של לוגו, בחירת הצבעים והפונט. השפה השיווקית שתשמש אותנו לבניית האתר.
בידול- למרות שיש הרבה מאוד רופאים עם אותה מומחיות, לכל רופא יש משהו ייחודי. הבידול מורכב משילוב של מספר אלמנטים שקשורים להתמחות וסביבת העבודה של הרופא.
הגדרת המטופלים- מי הקהל שאותו אתה מעדיף לקבל.
בחירת פלטפורמת השיווק- בחירת הפלטפורמה השיווקית בהתאם למומחיות, למקום הימצאות קהל המטופלים, התקציב ואפילו הזמן שהרופא יכול להקדיש עבור הפרסום.

שיווק דיגיטלי לרופאים- איפה מתחילים

כדי שהשיווק הדיגיטלי יהיה מוצלח רצוי ליצור תשתית שתעזור לנו לקדם בגוגל.
הקמת התשתית כוללת את האלמנטים שהוזכרו למעלה ובנוסף אתר ודף נחיתה.
ההמלצה שלי מתוך ניסיון ואכזבה רבה של רופאים אחרים: לבנות אתר עם קוד פתוח, לדוגמא אתר בוורדפרס או וויקס. אתר בקוד סגור (PHP למשל) הוא אתר שמחייב תפעול, תמיכה וקידום בעזרת מתכנת מה שמאוד מסבך את הקידום.

הייחודיות שלנו

MD-Digital היא חברת בוטיק שחרטה על דגלה לעזור לרופאים להגדיל את המרפאה.
החברה מנוהלת על ידי דלית שניידר שעבדה מעל 25 שנה בשוק התרופות בחברות המובילות בעולם.
אנחנו מתעדכנים באופן קבוע בכל השינויים והחידושים שקיימים בתחום הדיגיטלי.
רוב העבודת הקידום נעשית על ידינו באופן אישי מתוך אהבה אמיתית לתחום הרפואה ועבודה עם רופאים.
אנחנו עובדים עם ספקים מקצועיים בתחום בניית אתרים, מיתוג וקידום אתרים.
בין לקוחותנו נמנים רופאים מהבכירים בתחומם שלהם אנו עוזרים להגדיל את הקליניקה באופן קבוע.
מוזמנים לקרוא מה אנחנו חושבים על שיווק דיגיטלי לרופאים בכתבה שהתפרסמה בדה מרקר.

לקבלת מידע נוסף התקשרו או השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט