רופא, צריך תוכנית שיווקית?

השבוע כתבתי מאמר בנושא תוכניות עסקיות עבור אחד הלקוחות שלי מתחום היעוץ העסקי. כיוון שרוב עיסוקי הוא בשיווק בתחום הרפואי, ניסיתי לחשוב האם רופאים  גם צריכים תוכנית עסקית, וזו התשובה שעניתי לעצמי…

טוב. ברור שכן. במיוחד אלה מבינכם שמנהלים קליניקה פרטית. כי לנהל קליניקה זה לנהל עסק לכל דבר.

רופא שמנהל קליניקה, בנוסף לשירותי הרפואה שהוא מעניק למטופלים שלו, נדרש מבלי לשים לב, לספק להם גם "חווית משתמש".

"החוויה" של המטופל מתחילה עוד לפני שהוא הגיע אליך. אולי עוד לפני הוא שמע עליך. ואם הוא כן שמע עליך, כי שמך מועבר מפה לאוזן, הוא ירצה לקרוא עליך כמה מילים. מידע שאתה כתבת או המלצות של מטופלים שהיו אצלך. לשם כך רצוי שיהיה לך אתר מעודכן או כל נכס דיגיטלי אחר. לקריאת המאמר: מרבה נכסים מרבה לקוחות יש ללחוץ על הקישור.

למטופלים שזקוקים לטיפול רפואי, יש אפשריות בחירה שונות.  למשל בחירה בשירות של קופות החולים, או בחירה בקולגות שלך.

אחוז מסויים של רופאים, שגם נושא בתפקידים בכירים בבתי החולים או נמצא בעמדות מפתח, כנראה שלא יצטרך לשווק את עצמו. המטופלים יגיעו מעצמם. אבל כמו בתחומים אחרים, רובנו לא נמצאים שם. ואם גם אתה לא, כיוון שמה שהיה פעם, "מפה לאוזן" הולך ויורד כי  הסביבה השתנתה. המטופלים, שהם הלקוחות שלך השתנו גם הם. כיום גם אתה צריך לחשוב על תוכנית עסקית שתעזור לך להגדיל את הקליניקה או לשמר אותה.

כי מה יגרום למטופל לבחור דווקא בך?

בסביבה המשתנה ושקיימת כיום, כנראה שלא מספיק רק להיות רופא טוב או רופא מצויין. המטופלים של העולם החדש מחפשים עוד משהו בנוסף על הפיתרון הרפואי. שירות. מידע מוקדם. המלצות ממטופלים קודמים ועוד.

שאל את עצמך מספר שאלות. האם אתה מרוצה מגודל הקליניקה?  האם אתה מרוצה ממספר המטופלים השנתי שיש לך? האם מספר זה גדל או קטן לעומת שנה שעברה? מה היעד שלך השנה?

איזה סוג של שירות רפואי אתה מעניק? האם תרצה להתמקד בשירותים אלה, האם תרצה להרחיב לשירותים נוספים? תרצה להגדיל את המרפאה? לשכור שטח נוסף? לפתוח מרפאה נוספת?

אם החלטת שאתה רוצה להתרחב, כמה צריך להשקיע ותוך כמה זמן תחזיר את ההשקעה? איפה כדאי להרחיב.

האם להיות רופא עצמאי? לקבל רק לקוחות פרטיים? לבד או עם שותפים?

לכל החלטה כזו מתלווה הוצאה כספית שתשפיע על שורת רווח והפסד שלך בסוף השנה.

אז מה תכלול תוכנית עסקית לרופא?

כמו בכל עסק אחר, טרם כתיבת התוכנית העסקית, יש לערוך מחקר קצר לגבי השוק, המיקום, המתחרים, היכולות של קהל היעד ועוד.

יש להציב מטרות יישימות, לחשוב על הטקטיקות, דרכי הפעולה להשגת המטרות, הקצאת משאבים, הקצאת תקציב לפרסום ועוד.

הרבה שאלות נשאלות, הרבה תשובות נענות, ואת כולם צריך "לארוז" בתוך תוכנית עסקית שתלווה אותך במשך השנה הזו והשנים הבאות.

לייעוץ בנושא תכנית עסקית, ניתן להשאיר פרטים ונחזור בהקדם.

 

 

תפריט