בלוג

קידום רופאים באינטרנט

כן, בהחלט.

היום כשאני כבר מנוסה בקידום רופאים ברשתות החברתיות, יש לי גם תובנות משלי בנושא זה.

רופא פרטי או עצמאי שעובד מחוץ לקופת חולים, הוא צריך להתמודד עם תחרות משמעותית.

חשבתם שיגיעו אליכם לקוחות "מפה לאוזן"?

זה קצת יותר מורכב היום כי יש עליכם הרבה מאוד מידע זמין באינטרנט לעומת מה שהיה בעבר.

תהליך קבלת ההחלטות של המטופל עובר גם דרך הרשת.

בדרך כלל מטופל מקבל המלצה מחבר, משכנה, מרופא המשפחה או ממקור אחר. הוא מקבל שניים או שלושה שמות של רופאים מובילים בתחום, ואז הוא צריך להחליט למי הוא הולך.

אז מה הצעד הבא? ופה חל השינוי.

הקלדת שם הרופא בגוגל.

מה עולה ברשת?

תלוי בך.

מה שעולה הוא כרטיס הביקור שלך.

עולה דף פייסבוק עסקי, עולה אתר, עולה פרסומת בגוגל. תלוי כמה זמן ואמצעים השקעת.

אם השקעת, יעלה הרבה תוכן אם לא ,אז לא.

כדי שהמטופל ימצא אותך צריך שיהיה גם וגם וגם.

דף פייסבוק עסקי, גם אתר ולפעמים גם להיות באויר עם קמפיין ממומן.

אפשר לפתוח דף פייסבוק עסקי ללא עלות- אז בכל מקרה כדאי לעשות את זה.

דף פייסבוק עסקי

 דף פייסבוק עסקי טוב הוא כלי שיווקי נפלא. ניתן לכתוב בו הכל.

דף הפיסבוק העסקי צריך להכיל את הפרטים שלך ופרטים עליך. אודות. השירותים שאתה נותן, המלצות של מטופלים – אם יש אז רצוי להוסיף זאת בדף.

הדף צריך להיות צבעוני, מרשים, מזמין, מלא בתכנים עדכניים, משוחח, כולל טיפים, מכיל כמה סרטונים שניתן, מתעדכן כמה פעמים בשבוע.

דף הפייסבוק העסקי הוא המקום בו אין מחיצות.

לסיכום, דף פייסבוק עסקי משול לכרטיס ביקור דינמי.

בעבר ניתן היה להכניס בקלות הרבה מאוד גולשים לדף העסקי. כיום פייסבוק לא מאפשרת. אם הדף הוקם רק לאחרונה, יש לעמול כדי להגדיל את מספר העוקבים. כדאי לעשות זאת, כי זה מגדיל את מאגר המטופלים הפוטנציאלים.

יחד עם זאת, אל תזמינו את כל החברים שלכם לאהוב את הדף כי הם לא בהכרח גם המטופלים שלכם.

כדי להגדיל את מספר העוקבים ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים, מומלץ להעלות לאויר עם קמפיין ממומן מידי פעם. קמפיין שמותאם לקהל שמתאים לך.

דרך נוספת להגיע לקהל גדול של מטופלים פוטנציאלים היא דרך שיתוף בקבוצות השונות שקיימות בפייסבוק.

לא מומלץ להתפתות להצעות של פייסבוק לקדם פוסט מתוך הדף העסקי. זה אמנם יעלה את החשיפה, אך לא יגיע לגולשים שמעוניינים בתחום שלך. הקידום הזה אינו מוכוון לקהל מטרה מסויים.

אז אמרנו שהגולשים היו בדף הפייסבוק שלך, ומשם הם ימשיכו לאתר.

אתר אינטרנט

כלל ראשון, האתר צריך להיות בנוי טוב. אתר שגוגל יודע למצוא וגם מוצא בו ערך.

באתר רצוי שיהיה מידע חיוני רחב ומעמיק המתאר את תחום עיסוקך.

אתר מעודכן מפורט ומזמין, יעזור לחולה לקבל החלטה.

חשוב לשים לב שהאתר נטען מהר ונגיש גם לנייד.

דף פייסבוק עסקי ואתר מעודכנים, דורשים  תחזוקה רבה.

אם הכתיבה באה לכם בקלות, מה טוב. אם לא- תנו לאחרים לכתוב במקומכם.

מי שמוצא עצמו משקיע יותר מידי ממשאב הזמן, רצוי ומומלץ להעזר במקדם חיצוני שיעדכן את הדף וגם את האתר.

פרסום

בכל פגישה שיש לי עם רופא חדש, עולה השאלה: איפה לפרסם, בגוגל או בפייסבוק?

קמפיין PUSH או PULL?

אם בפייסבוק, איזה סוג של קמפיין?

התשובה כמובן לא חד משמעית.

יחד עם זאת, מהניסיון שלי אני רואה שלרוב מקצועות הרפואה, קמפיין בגוגל הוא נכון יותר.

למרות שבפייסבוק ניתן ליצור קהלים בצורה די מדוייקת, הם לא בהכרח נזקקים למומחיות שלכם עכשיו.

פייסבוק היא פלטפומה טובה להעלות מודעות למחלות או למניעת מחלות, לשירותים שקשורים לטיפוח ועוד.

רופא עור יכול להזמין גולשים לבדוק נקודות חן. כי למי מאתנו אין? ובאמת צריך לעקוב אחרי נקודות החן כל תקופה מסוימת. אז כן, פייסבוק זו פלטפורמה טובה.

פייסבוק היא פלטפורמת פרסום טובה לרופאי שיניים.

או למשל, אם הגענו לגיל מסויים שבו מומלץ לערוך בדיקה מסויימת, אז אנחנו שייכים לקבוצה שניתן להגדיר, גם בדוגמא זו פייסבוק היא פלטפורמה טובה.

רופא אורטופד, לאיזה קהל יפנה בפייסבוק?

לפני שמחליטים באיזו רשת לבחור, יש לקחת בחשבון  שמילות חיפוש מסויימות עלולות להיות מאוד יקרות בגוגל. תלוי בתחרות שקיימת בשוק. אם אתם עוסקים בתחום בו תחרות החיפוש על כל מילה חיפוש מאוד יקרה, בכל אופן יש לשקול להשתמש בפייסבוק.

דבר נוסף, בגוגל אסור לצבוע קהלים כאשר מפרסמים בתחום הרפואה. בפייסבוק בינתים ניתן.

כמו שאתם רואים, יש שיקולים לכאן ולכאן בבחירת הפלטפורמה להעלאת קמפיין.

סיכום

לסיכום, לחלק ממקצועות הרפואה הפלטפורמה של פייסבוק מתאימה, לאחרים הפלטפורמה של גוגל מתאימה.

באיזו דרך שלא תבחרו, ניהול הדף העסקי, כתיבת תכנים רפואיים לאתר, תכנון והעלאה של קמפיינים בתחום הרפואה, מצריכה השקעת זמן אדירה אבל התוצאה שמתקבלת מצדיקה את ההשקעה.

לקבלת הצעה לקידום אתרים לרופאים, השאירו פרטים.

אם אהבתם את הכתבה, אתם מוזמנים לגלול למטה ולשתף.

השאירו פרטים לקבלת הצעה לקידום אינטרנטי.

תפריט