בלוג

קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים 

(עודכן ספטמבר 2023)

מה כולל קידום אתרים לרופאים ולמה כדאי לרופא לקדם את האתר שלו?

האם לא מספיק שיש אתר, עם תמונות או עם סרטונים וכמה מילים שמתארות את שירותי המרפאה?

אז זהו שלא.

כדי שגוגל יציג את אתר מסויים חדש או ותיק, יש כמה פעולות שצריך לעשות באופן קבוע ורציף.

חלק מהפעולות הן:

  • הגשת בקשה לגוגל לאנדקס את האתר. יש לוודא שכל הדפים באתר מאונדקסים על ידי גוגל.
  • הוספת תכנים לאתר.
  • ניהול בלוג שיתמוך בתכנים של האתר. באתרים של רופאים במקום בלוג אנחנו מנהלים חלק שנקרא חדשנות ובו אנחנו מוסיפים תכנים מעודכנים.
  • הוספת תגיות מטא לכל הדפים.
  • בניית אסטרטגיה של קישורים פנימיים.
  • הוספת קישורים חיצוניים.
  •  ועוד

במספר פעולות בסיסיות, ובעזרת כלים פשוטים ומתקדמים תוכלו גם אתם לעזור לאתר שלכם להופיע במקום טוב.

במאמר הזה ארחיב ואתאר את התועלת ואת הפעולות הבסיסיות שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם את האתר שלכם.

קידום אתרים הינו כלי מצויין שיגרום לאתר שלכם להופיע בעמוד הראשון של גוגל עם המונחים הרפואיים הכי משמעותיים עבורכם. כתוצאה מכך יותר מטופלים יפנו אליכם באופן קבוע.

קידום אתרים לרופאים-בואו נתחיל במספרים

למה רופא צריך לקדם את האתר שלו?  כי אחוז גבוה מהציבור מחפש כיום רופאים באינטרנט.

91% מהציבור ואולי אפילו יותר, מחפש מידע רפואי באינטרנט.
ציטוט מתוך המחקר: "סקר מקיף שערכה המכללה האקדמית לישראל ברמת גן באמצעות המכון לגיאוקרטוגרפיה, מצא כי צריכת המידע בנושאים רפואיים אינה עוד נחלתם של מנועי החיפוש, וכי היא מתבססת כיום באופן ניכר גם על הרשתות החברתיות והפורומים הרפואיים השונים."
מהסקר, שנערך בקרב 500 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, עולה כי 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט: 89% מחפשים מידע רפואי רלוונטי מיד עם הופעת תסמיני מחלה, 70% מחפשים מידע רפואי רלוונטי לפני הביקור אצל הרופא, 72% מחפשים מידע רפואי רלוונטי אחרי הביקור אצל הרופא ו-70% מחפשים מידע רפואי רלוונטי לפני נטילת תרופה.
לקריאת הסקר לחצו על הקישור.

סקר: 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט

האתגר שלכם בקידום האתר

בשנים האחרונות חל שינוי ורבים מהמטופלים פונים לגוגל לחפש רופא. השינוי הזה מעמיד אתכם בפני אתגר חדש.
ההבנה וההכרה שאתם צריכים לפרסם את עצמכם- לרבים מכם זוהי החלטה מאוד לא נוחה.

גדלתם על הערך "אין הנחתום מעיד על עיסתו". בעידן הנוכחי התפיסה השיווקית השתנתה. אתם צריכים לכתוב על עצמכם וגם לתאר סיפורי הצלחה. אתם צריכים לבקש ממטופלים לכתוב עליכם חוות דעת ולפרסם עדויות של מטופלים. חלקכם נרשמים לאינדקסים שמדרגים אתכם ואת השירות שאתם נותנים.
זה לא מובן מאליו ולא תמיד בא לכם בקלות. אבל בגלל שזה קיים, זה כבר הפך לסוג של סטנדרט.

פידבקים הם לא הכרחיים, אבל הם כן יכולים לתרום לאמינות שלכם ולקידום האתר.

רופאים צעירים יותר מתחברים לגישה הזו. לרופאים מבוגרים קצת יותר קשה להסתגל לשוני הזה.

למה רופא צריך לקדם את האתר שלו?

המטרה העיקרית היא כמובן להגדיל את מספר המטופלים הרלונטים שיפנו אליכם.

כדי שהמטופלים ימצאו אתכם, האתר שלכם צריך להופיע בדף הראשון בגוגל עם כמה שיותר מונחים רפואיים.

מכירים את זה שאתם כותבים מינוח רפואי כזה או אחר ותמיד אותם רופאים מופיעים בדף הראשון, ולא משנה איך כתבתם את המונח. זה לא במקרה.

רופאים רבים עשו זאת לפניכם, הם מככבים בעמודים הראשונים בגוגל עם מונחים רבים.

האתר שלהם לא מופיע בדף הראשון במקרה ולא "באופן טבעי". זוהי עבודה רציפה של מקדם אתרים שמקדם את האתר שלהם ועובד על האתר שלהם חודשים ושנים.

במקרים רבים זה תוצאה של שיווק משולב בגוגל. גם קידום בגוגל אדס וגם קידום אורגני.

שיטת "פה לאוזן " עובדת?

שיטת "פה לאוזן " אכן עובדת, היא פשוט נדדה לאינטרנט. הגישה הנכונה היום לרוב הרופאים היא להקים אתר ולקדם אותו.

MD-Digital קידום אתרים לרופאים

MD-Digital קידום אתרים לרופאים

איך תדעו מה המיקום של האתר שלכם? 

מי שעוסק בקידום אתרים, יודע לבדוק מיקומים של מילות מפתח שקשורות לאתר שלכם.

בעזרת כלים של גוגל שהם ללא עלות ועם כלים מתקדמים יותר, (בתשלום) שעומדים לרשותנו, תוכלו לראות מה המיקום שלכם בגוגל לגבי כל מינוח שתבחרו לבדוק.

בכלים המתקדמים אפשר לראות עוד הרבה דברים נוספים ממלבד מיקומים. למשל, ניתן לראות איזה אתרים נוספים מקודמים עם אותם מילת חיפוש.

מי המתחרים,  מי מהרופאים מופיע לפניכם. כמה קישורים נכנסים יש לאתר שלכם ועוד הרבה נתונים מעניינים.

ישנם מספר תוכנות שמספקות את הנתונים האלה. אנחנו בעיקר משתמשים המערכת של Ahrefs.

תופתעו לגלות שלא רק רופאים וקולגות הם מתחרים שלכם אלא גם מרכזים רפואיים, בתי חולים, קופות חולים, אגודות כמו האגודה למלחמה בסרטן וגם חברות תרופות וציוד רפואי שמוכרות תרופה או בדיקה שקשורה למינוח שאתם רוצים לקדם. פורטלים כמו אינפומד, דוקטורס ועוד. כולם מקדמים.

האתרים האלה הם אתרים מאוד גדולים, עם מספר גדול מאוד של דפים, קישורים וגם כניסות. הם מהווים אתגר רציני לקידום של אתר של רופא פרטי. יחד עם זאת זה לא בלתי אפשרי. כבר הצלחנו לעקוב את האתרים האלה והפורטלים. בעבודת קידום נכונה ועם הרבה סבלנות, זה אפשרי.

כיוון שהתחרות על המקום בדף הראשון בגוגל גדולה, כדאי לעבוד מדוייק ובעקביות עם האתר.

למשל, נניח שאחד המונחים שלכם זה ניתוח קטרקט. נכניס לכלי שבודק מיקומים את כתובת האתר שלכם ואת מונחי החיפוש ונקבל מיקום עבור המונח. אם מיקום האתר שלכם עבור המונח "ניתוח קטרקט" הוא 3 , זה סימן שהאתר שלכם מופיע בדף הראשון.

אם הוא 16, אז אתם כנראה בדף השני.

מקדם אתרים ישלח לכם בסוף כל חודש  דו"ח מיקומים עם כל מילות המפתח שהגדרתם לקידום. בדו"ח תראו בין השאר איפה ממוקם האתר שלכם עם  מילות המפתח שהגדרתם. תוכלו לעקוב ולראות את המיקומים של מילות המפתח שהגדרתם לקידום והאם האתר שלכם התקדם במעלה הדפים של גוגל.

ועכשיו לתכלס, איך לקדם רופאים. 

כמו שציינתי, התחרות גדולה. במיוחד בשטחים גאוגרפים מצומצמים.

למשל, בישראל הרבה קליניקות של רופאים מרוכזות במקומות מסויימים, כמו בתי רופאים למשל. דוגמא טובה לכך היא המספר הגדול של רופאים שמקבלים ברמת החייל.

בשטח גיאוגרפי כל כך מצומצם, באיזור כל כך קטן ניתן למצוא מספר רב של רופאים שהם מומחים באותו תחום ועובדים ברפאל או אסותא שעושים גם הם קידום.

ההחלטה באיזה רופא לבחור תלויה במיקום של האתר ובתוכן שהמטופל יראה כשהוא ילחץ על הקישור.
התוצאות שיקבלו תשומת לב מירבית הן אלה שנמצאות בחלק העליון של הדף. הדרך להגיע לחלק העליון של הדף היא או על ידי קידום ממומן או על ידי קידום אורגני.

הסיכוי שגולשים יעברו לדף השני קלוש.
במילים אחרות, אם האתר שלכם לא יופיע בדף הראשון, קרוב לוודאי שאף אחד לא יראה אותו.

כדי להופיע בדף הראשון במיקומים טובים, נדרשת אסטרטגית קידום. צריכה להיות תוכנית קבועה של מעקב אחר מינוחים ומיקום האתר, הוספת תכנים וקישורים פנימיים וחיצוניים כל חודש, מעקב אחרי תקלות באתר כמו קישורים שבורים, דפים יתומים ועוד.

יישום תוכנית כזו עד להגעה לתוצאות הרצויות יכולה לקחת מספר חודשים (תלוי בתחרות).
במידה ויש לכם גם קמפיין ממומן, זה בהחלט יכול לעזור גם לקידום האורגני. גולשים רבים עוברים מדפי נחיתה של הקמפיין הממומן לאתר הרופא, מתרשמים ורק אז משאירים פרטים.

את התהליך שעוברים הגולשים אגב ניתן לראות בכלי ניתוח אתרים של גוגל- בגוגל אנליטיקס.

איך פועל קידום אתרים לרופאים?

מנועי החיפוש של גוגל סורקים כל העת את הרשת לקבלת תוכן חדש ומעודכן.
גוגל יודע למצוא אתרים שכוללים מילים וביטויים רלוונטים, תמונות וסרטונים, ותגיות שנותנות רמזים על מהות התוכן שנמצא באתר.
אתר שנחשב סמכותי ובעל תוכן איכותי, יקבל עדיפות על פני אתרים אחרים.
האלגוריתם של גוגל יודע לזהות אם האתר שלכם מעניין את הגולשים.

האלגוריתם יודע לזהות האם יש תוכן חדש באתר, או שהאתר רדום. אם יש קישורים פנימיים וחיצוניים או לא.

גוגל לא נוטה להציג לקהל דפים שאינם מקושרים. לכן אם חשוב לכם להציג לגולשים דפים מסויימים, יש לדאוג לכך שיהיו קישורים פנימיים או קישורים חיצוניים ( מאתרים אחרים) שיובילו לדפים החשובים באתר שלכם.

רציוונל הצגת האתר

גולש כתב את מילת חיפוש – ניתוח קטרקט. בואו נניח שהאתר שלכם הופיע בדף הראשון. הגולש הקליק על קישור ומצא שם תוכן מעניין. הוא עבר מדף לדף, שהה באתר זמן מה ולבסוף אף השאיר פרטים. זהו מצב אידאלי שאליו אנו שואפים.
בפעם הבאה שיופיעו מילות חיפוש שמתאימות לאתר שלכם, האלגוריתם "יזכור" שהאתר שלכם מספק מענה הולם. הוא יחשוף את האתר שלכם שוב במקומות טובים. וכך הלאה. זו כמובן האופציה הרצויה מבחינתנו.
המצב ההפוך הוא שגולש הקליד מילת חיפוש. האתר שלכם הופיע בדף הראשון. הגולש הקליק על הקישור ואחרי 1-2 שניות החליט שהתוכן לא מתאים לו ויצא. אותו הדבר קרה גם עם הגולש הבא. בפעם הבאה, האלגוריתם של גוגל "יבין" שהאתר שלכם לא מספק תשובה הולמת ויפנה את שטח הנדלן היקר לטובת אתר אחר.

כדי להשאיר את הגולשים זמן רב באתר שלכם, יש לספק תוכן בעל ערך רב וליצור קישורים מתאימים על מנת שגם הגולשים וגם גוגל ייעברו בין הדפים של האתר.

אחת המטרות שלנו בקידום היא לגרום לכך שגולש יכנס למספר רב יותר של דפים ויקרא כמה שיותר תוכן בכל דף ובאופן כללי ישהה כמה שיותר זמן ובסוף גם יצור קשר.

אני רוצה לצטט משפט ששמעתי בכנס לקידום אתרים מאחד ממקדמי האתרים הבכירים. הוא אומר כך:

הניצחון האמיתי הוא לענות למשתמש על השאלה.

לא לרוץ אחרי אופטימיזציה . לא לרוץ אחרי נפח חיפושים.

איך להפוך למוביל? רמז, תוכן וקישורים. קישורים ותוכן.

כשמכינים תוכנית לקידום אתרים לרופאים, יש לקחת בחשבון שני גורמים ולשלב בינהם.
השירותים או תחום הטיפול המועדף עליכם ומהן מילות החיפוש בהם ישתמשו המטופלים כדי למצוא אתכם.
מומלץ להשתמש בכלים שונים בהם ניתן למצוא את מילות מפתח הנפוצות ביותר ולשבץ אותן בכותרות ובתכנים של המאמרים.
מה מצופה מאתר בתחום הרפואה?
מידע רב ותוכן עדכני.
גוגל מצפה שאתרים רפואיים יכילו תכנים שבהם לפחות 1000 -1200 מילים במאמר אחד.
בקידום אתרים אורגני, נבחר מספר ביטויי מפתח ונשים עליהם דגש בקידום. היתרון בקידום אורגני שניתן לספק לגולש מידע רב.
רצוי שהאתר שלכם יוצע כאופציה בהרבה מילות חיפוש.
על כל פרוצדורה שאתם עוושים כדאי שיוקדש לזה תוכן באתר.
האתר צריך לשדר מקצועיות וסמכותיות.

לקבלת תוצאות מקסימילות, יש להשתמש במגוון רחב של מילות חיפוש ולנסות לקלוע לכוונות של כל המחפשים.
גישה זו תעזור לאתר שלכם להחשף בפני פוטנציאל רב של מטופלים אשר נמצאים בשלבים שונים של חיפוש מידע.

איך קידום האתר יקדם את הקליניקה שלכם?

קידום אורגני יגדיל את התנועה לאתר שלכם. יחשוף יותר ויותר גולשים לאתר וחלקם בסופו של דבר יהפכו למטופלים שלכם.
ככל שיהיה יותר תוכן, עבור מגוון רב יותר של מילות חיפוש, האתר יופיע מספר רב של פעמים ויחשף בפני הרבה גולשים. ככל שיעבור הזמן, האתר יעלה ויטפס ויגיע למקומות גבוהים, אל הדף הראשון.
הצפי שזה יקרה לפחות במספר מסויים של מילות חיפוש, אותם אלה שיקודמו באופן אינטנסיבי.

 קידום אתרים לרופאים- לא מאוד יקר

לקידום אתרים של רופאים שנעשה באופן אורגני, יש תדמית של שירות יקר.
אם משווים את הקידום האורגני לקידום הממומן, בסופו של דבר העלות די דומה.
כיוון שבקידום ממומן יש לשלם למדיה (לגוגל) וגם למקדם האתרים. אורך החיים של הקמפיין קצר. כל עוד הקמפיין פעיל ויעיל, המודעות יופיעו במקומות טובים. כאשר מפסיקים את הקידום, המודעות לא מופיעות יותר.
לעומת זאת בקידום אורגני, העלות מבחינתכם היא רק למקדם האתר.

לנו, מקדמי אתרים  יש הוצאות על קידום האתר שלכם.

אנחנו משלמים על הקישורים, כתיבת תכנים, על כלים מתקדמים לניתוח הקידום ועוד.  מבחינתכם, תמורת אותה עלות פחות או יותר, תצליחו להתמקם בדף הראשון ולאורך זמן.
קידום אתרים לרופאים מאפשר להתמודד מול קליניות גדולות עם תקציב פרסום גדול.

 

לסיכום 3 טיפים לקידום אתרים לרופאים

1. אופטימיזציה של האתר
אופטימיזציה של האתר נעשית לאורך כל הדרך.
אופטימיזיה מבוצעת בכל המישורים. אם זה בכותרות, עדכון תכנים, ריענון תכנים ישנים, העלאת תכנים חדשים, הכנסת תגיות לכל הדפים, עיבוי הבלוג (או מאמרים), הוספת חומרים ויזואלים כגון תמונות וסרטונים, הוספת תגיות מטא ועוד.

2. תוכן איכותי
מנועי החיפוש מתחשבים במספר פקטורים בעת דירוג האתר. תוכן עדכני ורלוונטי ומספר הדפים המבוקרים, הם חלק מהמדדים.
נהלו בלוג או דאגו שתהיה לאתר לשונית עם מאמרים. הוסיפו תוכן חדש באופן קבוע.
הכתיבה מוסיפה עוד דפים לאתר, מגדילה ומגוונת ומושכת לאתר עוד מבקרים שאולי לא מכירים את הקליניקה שלכם. בכתיבה, התמקדו בנושאים שמעניינים את כלל המטופלים.
השתמשו במילות מפתח בהן אנשים משתמשים כדי למצוא מידע על תחומי הטיפול אותם אתם מעניקים.
מעל הכל, ודאו כי התוכן ייחודי ועשוי לעניין את המטופלים הפוטנציאלים. בשום אופן אל תעתיקו תוכן. השתדלו גם לא לחזור במדוייק על תוכן שלכם שנמצא בדף העסקי שלכם. שנו קצת את הנוסח.

3. קישורים באיכות טובה
אתר המוזכר באתרים אחרים, יהיה בעל אמינות רבה יותר וכתוצאה מכך יקבל דירוג גבוה יותר.
האתר שלכם יקבל דירוג גבוה אם אתרים בעלי מוניטין יפנו אליכם קישורים.
בתחום הרפואי ניתן ניתן לקבל קישורים מגופים כמו משרד הבריאות, כנסים רפואיים, הר"י, ארצ"י או מאינדקסים רפואיים.
ניהול דף עסקי בפייסבוק עם קישור לאתר גם יגדיל את מספר הכניסות.
דרך נוספת היא השתתפות בפודקאסטים למשל או אירוח בתוכניות טלויזיה וקישור הסרטון מהאתר של התוכנית אל האתר שלכם.

קחו בחשבון שיצירת התוצאות לוקחת זמן. היו סבלנים.

מה אנחנו מציעים?

אנחנו מציעים מספר שירותים

  1. אופטימיזציה חד פעמית של האתר
  2. קידום אורגני
  3. קידום ממומן בגוגל אדס

אם משהו מזה יכול להתאים לכם, אתם מזמנים ליצור קשר לקבלת הצעת מחיר.

אנחנו ב- MD-Digital מתמחים בקידום אתרים של רופאים ונעשה הכל כדי שהאתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים.

 

 

 

 

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר לקידום האתר

    תפריט