בלוג

קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים 

(עודכן ספטמבר 2020)

מה הכוונה בקידום אתרים לרופאים ולמה רופא צריך לקדם את האתר שלו, האם לא מספיק שיש לו אתר, עם תמונות חביבות וכמה מילים שמתארות את שירותי המרפאה?

אז זהו שלא. כדי שגוגל יציג את האתר, ובמקרה שלנו אתר של רופא, צריך להכין את האתר לקידום. בין השאר יש לכתוב ולהוסיף הרבה תכנים באופן קבוע.

בעזרת קידום האתר לרופא, התוצאה בגוגל תראה "טבעית".

במאמר הזה ארחיב ואתאר את הסיבות שבגללן כדאי לכם הרופאים, לקדם את האתר שלכם.

קידום אתרים לרופאים ומרפאות זה כלי מצויין שיגרום לאתר שלכם להופיע בעמוד הראשון של גוגל עם המונחים הרפואיים הכי משמעותיים עבורכם.

קידום אתרים לרופאים-בואו נתחיל במספרים

למה חשוב לעשות קידום אתר לרופא או מרפאה? כי אחוז גבוה מהציבור מחפש כיום רופאים באינטרנט.

91% מהציבור מחפש מידע רפואי באינטרנט.
ציטוט מתוך המחקר: "סקר מקיף שערכה המכללה האקדמית לישראל ברמת גן באמצעות המכון לגיאוקרטוגרפיה, מצא כי צריכת המידע בנושאים רפואיים אינה עוד נחלתם של מנועי החיפוש, וכי היא מתבססת כיום באופן ניכר גם על הרשתות החברתיות והפורומים הרפואיים השונים."
מהסקר, שנערך בקרב 500 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, עולה כי 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט: 89% מחפשים מידע רפואי רלוונטי מיד עם הופעת תסמיני מחלה, 70% מחפשים מידע רפואי רלוונטי לפני הביקור אצל הרופא, 72% מחפשים מידע רפואי רלוונטי אחרי הביקור אצל הרופא ו-70% מחפשים מידע רפואי רלוונטי לפני נטילת תרופה.
לקריאת הסקר לחצו על הקישור.

סקר: 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט

האתגר שלכם בקידום רופאים

בשנים האחרונות חל שינוי ורבים מהמטופלים פונים לגוגל לחפש רופא. השינוי הזה מעמיד אתכם בפני אתגר חדש.
ההבנה וההכרה שאתם צריכים לפרסם את עצמכם- לרבים מכם זוהי החלטה מאוד לא נוחה.

גדלתם על הערך "אין הנחתום מעיד על עיסתו". בעידן הנוכחי התפיסה השיווקית השתנתה. אתם כותבים על עצמכם ומתארים סיפורי הצלחה. אתם מבקשים ממטופלים לכתוב עליכם חוות דעת וגם מפרסמים עדויות של מטופלים.  חלקכם נרשמים לאינדקסים שמדרגים אתכם ואת השירות שאתם נותנים.
זה לא מובן מאליו ולא תמיד בא לכם בקלות.

למה רופא צריך לקדם את המרפאה שלו?

רופאים רבים עשו זאת לפניכם, הם מככבים בעמודים הראשונים בגוגל.

האתר שלהם לא מופיע בדף הראשון במקרה. זוהי עבודה רציפה של מקדם אתרים שמקדם את האתר שלהם.
אתה עדין מאמין ששיטת "פה לאוזן " עובדת?
שיטת "פה לאוזן " אכן עובדת, היא פשוט נדדה לאינטרנט. הגישה הנכונה היום לכל רופא היא קידום אתרים לרופאים.

קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים בשיטת פה לאוזן דיגיטלית

איך יודעים מה המיקום של האתר שלכם? 

כל מי שעוסק בקידום אתרים, וגם קידום אתרים לרופאים, יודע לבדוק מיקומים של מילות מפתח שקשורות לאתר שלכם.

בעזרת הכלים שעומדים לרשותנו אפשר לראות באיזה עמוד תופיעו עם איזה מונח רפואי.

נניח שאחד המונחים שלכם זה ניתוח קטרקט. נכניס לכלי את כתובת האתר שלכם ואת מונחי החיפוש ונקבל מיקום עבור המונח. אם המיקום של המונח "ניתוח קטרקט" הוא 3 , זה סימן שהאתר שלכם מופיע בדף הראשון.

אם הוא 16, אז אתם כנראה בדף השני.

במצבים מסויימים, כאשר האתר שלכם לא מקודם כלל, או רק התחלתם עם תהליך הקידום, או במקרה קיצוני, שהקידום לא מקצועי, אז מתקבלת תשובה שהמינוח לא מופיע בכלל.

בסוף כל חודש אתם אמורים לקבל דו"ח עם כל מילות המפתח שהגדרתם לקידום. בדו"ח תראו בין השאר איפה ממוקמות מילות המפתח. גם תוכלו לדעת האם קידום האתר שלכם היה יעיל ומילות המפתח התקדמו במיקום לעבר הדף הראשון.

ועכשיו לתכלס, איך לקדם רופאים. 

יש דרכים רבות לחפש רופאים, אך אחת הפופולריות ביותר, כיום גם בישראל היא דרך מנועי החיפוש של גוגל.
על ידי הקלדה של מילה או ביטוי, ניתן למצוא מספר רופאים באיזור גיאוגרפי מצומצם.
רופאים מתמודדים על מטופלים שגרים באיזור של הקליניקה שלהם וגם באיזורים רחוקים יותר.
בישראל הרבה קליניקות של רופאים מרוכזות במקומות מסויימים, כמו בתי רופאים למשל. דוגמא טובה לכך היא המספר הגדול של רופאים שמקבלים ברמת החייל בשטח גיאוגרפי כל כך מצומצם.
באיזור כל כך קטן ניתן למצוא מספר רב של רופאים שהם מומחים באותו תחום.

באיזה רופא יבחרו?

ההחלטה באיזה רופא לבחור קשורה בין השאר למיקום שלכם בגוגל ומה המטופל יראה כשהוא ילחץ על הקישור.
התוצאות שיקבלו תשומת לב מירבית הן אלה שנמצאות בחלק העליון של הדף. הדרך להגיע לחלק העליון של הדף היא או על ידי קידום ממומן או על ידי קידום אורגני.

רוב הגולשים גוללים את הדף למטה כדי לראות תוצאות נוספות. הסיכוי שהם יעברו לדף השני קלוש.
במילים אחרות, אם האתר שלכם לא יופיע בדף הראשון, קרוב לוודאי שאף אחד לא יראה אותו.

אתרים של רופאים שמופיעים בראש הדף, לא הגיעו לשם במקרה ויזכו למירב תשומת הלב של הגולשים.
כדי להופיע בדף הראשון במיקומים טובים, נדרשת תוכנית קבועה של מעקב, מכלול תכנים וקישורים. יישום תוכנית כזו עד להגעה לתוצאות הרצויות יכולה לקחת חודשים (תלוי בתחרות).
במידה ויש לכם גם קמפיין ממומן, הקידום האורגני משפיע ומשפר את מספר הפונים אליכם דרך המודעות הממומנות.

איך פועל קידום אתרים לרופאים?

מנועי החיפוש של גוגל סורקים כל העת את הרשת לקבלת תוכן חדש ומעודכן.
גוגל יודע למצוא אתרים שכוללים מילים וביטויים רלוונטים, תמונות וסרטונים, ותגיות שנותנות רמזים על מהות התוכן שנמצא באתר.
אתר שנחשב סמכותי ובעל תוכן איכותי, יקבל עדיפות על פני אתרים אחרים.
האלגוריתם של גוגל יודע לזהות אם האתר שלכם מעניין את הגולשים.

דוגמא לאתר של רופא מקודם

גולש כתב את מילת חיפוש – ניתוח קטרקט. בואו נניח שהאתר שלכם הופיע בדף הראשון. הגולש הקליק על האתר ומצא שם תוכן מעניין. הוא עבר מדף לדף, שהה באתר זמן מה ולבסוף אף השאיר פרטים. זהו מצב אידאלי שאליו אנו שואפים.
בפעם הבאה שיופיעו מילות חיפוש שמתאימות לאתר שלכם, האלגוריתם "יזכור" שהאתר שלכם מספק מענה הולם. הוא יחשוף את האתר שלכם שוב במקומות טובים. וכך הלאה. זו כמובן האופציה הרצויה מבחינתנו.
המצב ההפוך הוא שגולש הקליד מילת חיפוש. האתר שלכם הופיע בדף הראשון. הגולש הקליק ואחרי 1-2 שניות החליט שהתוכן לא מתאים לו ויצא. אותו הדבר קרה גם עם הגולש הבא. בפעם הבאה, האלגוריתם של גוגל "יבין" שהאתר שלכם לא מספק תשובה הולמת ויפנה את שטח הנדלן לטובת אתר אחר.
כמובן שהתנאי לכך שהגולש ישהה באתר שלכם הוא אם קיים תוכן מעניין, רלוונטי ומספק מענה.

איך להפוך למוביל? רמז, תוכן

כשמתכננים תוכנית לקידום אתרים לרופאים, יש לקחת בחשבון שני גורמים ולשלב בינהם.
השירותים או תחום הטיפול המועדף עליכם ומהן מילות החיפוש בהם ישתמשו המטופלים כדי למצוא אתכם.
מומלץ להשתמש בכלים שונים בהם ניתן למצוא את מילות מפתח הנפוצות ביותר ולשבץ אותם בכותרות ובתכנים של המאמרים.
מה מצופה מאתר של רופא?
האתר שלכם צריך להכיל מידע רב ותוכן עדכני.
גוגל מצפה שאתרים רפואיים יכילו תכנים שבהם לפחות 1000 -1200 מילים במאמר אחד.
בקידום אתרים אורגני, נבחר מספר ביטויי מפתח ונשים עליהם דגש בקידום. היתרון בקידום אורגני שניתן לספק לגולש מידע רב.
רצוי שהאתר שלכם יוצע כאופציה בהרבה מילות חיפוש.
על כל פרוצדורה שאתם עוושים כדאי שיוקדש לזה תוכן באתר.
האתר צריך לשדר מקצועיות וסמכותיות.

לקבלת תוצאות מקסימילות, יש להשתמש במגוון רחב של מילות חיפוש ולנסות לקלוע לכוונות של כל המחפשים.
גישה זו תעזור לאתר שלכם להחשף בפני פוטנציאל רב של מטופלים אשר נמצאים בשלבים שונים של חיפוש מידע.

איך קידום אתר לרופא יקדם את הקליניקה שלכם?

קידום אורגני יגדיל את התנועה לאתר שלכם. יחשוף יותר ויותר גולשים לאתר וחלקם בסופו של דבר יהפכו למטופלים שלכם.
ככל שיהיה יותר תוכן, עבור מגוון רב יותר של מילות חיפוש, האתר יופיע מספר רב של פעמים ויחשף בפני הרבה גולשים. ככל שיעבור הזמן, האתר יעלה ויטפס ויגיע למקומות גבוהים, אל הדף הראשון.
הצפי שזה יקרה לפחות במספר מסויים של מילות חיפוש, אותם אלה שיקודמו באופן אינטנסיבי.

 קידום אתרים לרופאים- עלות נמוכה

לקידום אתרים של רופאים שנעשה באופן אורגני, יש תדמית של שירות יקר.
אם משווים את הקידום האורגני לקידום הממומן, בסופו של דבר העלות די דומה.
כיוון שבקידום ממומן יש לשלם למדיה (לגוגל) וגם למקדם האתרים. אורך החיים של הקמפיין קצר. כל עוד הקמפיין פעיל ויעיל, המודעות יופיעו במקומות טובים. כאשר מפסיקים את הקידום, המודעות לא מופיעות יותר.
לעומת זאת בקידום אורגני, העלות היא רק למקדם האתר. תמורת אותה עלות פחות או יותר, תצליחו להתמקם בדף הראשון ולאורך זמן.
קידום אתרים לרופאים מאפשר להתמודד מול קליניות גדולות עם תקציב פרסום גדול.

סמכות גדולה יותר של האתר

האתר שלכם מדורג על ידי מנועי החיפוש. אחד הפרמטרים שקובעים את הדירוג הוא מספר האנשים המבקרים באתר ואיך הם מתנהגים בזמן הביקור. זה כמובן פועל יוצא של איכות התוכן שיש לכם באתר.
ככל שהם מבלים זמן רב יותר באתר ועוברים מדף לדף, כך האתר יקבל דירוג גבוה יותר ויופיע במקומות הגבוהים יותר בדף הראשון.
אם המבקרים נוטשים את דף הבית מהר כדי למצוא תוצאה טובה יותר, האתר יקבל ציון דירוג נמוך יותר.
אתר שמדורג גבוה במנועי החיפוש, נתפס כאמין יותר לעומת אתר שמדורג נמוך יותר או שאינו מופיע כלל.
ככל שהאתר שלכם מופיע יותר פעמים, כך גם אמון הציבור יהיה גבוה יותר , מה שמהווה פקטור מרכזי בבחירת הרופא.

לסיכום 3 טיפים לקידום אתרים לרופאים

1. אופטימיזציה של האתר
אופטימיזציה של האתר נעשית לאורך כל הדרך.
אופטימיזיה מבוצעת בכל המישורים. אם זה בכותרות, עדכון תכנים, ריענון תכנים ישנים, העלאת תכנים חדשים, הכנסת תגיות, עיבוי הבלוג (או מאמרים), הוספת חומרים ויזואלים כגון תמונות וסרטונים, הוספת תגיות מטא ועוד.

2. תוכן איכותי
מנועי החיפוש מתחשבים במספר פקטורים בעת דירוג האתר. תוכן עדכני ורלוונטי ומספר הדפים המבוקרים, הם חלק מהמדדים.
נהלו בלוג או דאגו שתהיה לאתר לשונית עם מאמרים. הוסיפו תוכן חדש באופן קבוע.
הכתיבה מוסיפה עוד דפים לאתר, מגדילה ומגוונת ומושכת לאתר עוד מבקרים שאולי לא מכירים את הקליניקה שלכם. בכתיבה, התמקדו בנושאים שמעניינים את כלל המטופלים.
השתמשו במילות מפתח בהן אנשים משתמשים כדי למצוא מידע על תחומי הטיפול אותם אתם מעניקים.
מעל הכל, ודאו כי התוכן ייחודי ועשוי לעניין את המטופלים הפוטנציאלים. בשום אופן אל תעתיקו תוכן. השתדלו גם לא לחזור במדוייק על תוכן שלכם שנמצא בדף העסקי שלכם. שנו קצת את הנוסח.

3. קישורים באיכות טובה
אתר המוזכר באתרים אחרים, יהיה בעל אמינות רבה יותר וכתוצאה מכך יקבל דירוג גבוה יותר.
האתר שלכם יקבל דירוג גבוה אם אתרים בעלי מוניטין יפנו אליכם קישורים.
בתחום הרפואי ניתן ניתן לקבל קישורים מגופים כמו משרד הבריאות, כנסים רפואיים, הר"י או מאינדקסים רפואיים.
ניהול דף עסקי בפייסבוק עם קישור לאתר גם יגדיל את מספר הכניסות.
דרך נוספת היא השתתפות בפודקאסטים למשל או אירוח בתוכניות טלויזיה וקישור הסרטון מהאתר של התוכנית אל האתר שלכם.
קחו בחשבון שיצירת התוצאות לוקחת זמן. היו סבלנים.

סיכום

אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא רופאים. האתר שלכם יופיע בתוצאות הראשונות אם תייעלו אותו.
אם אתם מעוניינים בתנועה גדולה יותר ובמטופלים חדשים על בסיס קבוע, קידום האתר או קידום ממומן בגוגל הם הפתרונות בשבילכם.
אם אהבתם את המאמר, אודה לכם אם תגללו למטה ותשתפו עם אחרים.

אנחנו ב- MD-Digital מתמחים בקידום אתרים של רופאים.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים.

 

 

 

 

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר לקידום האתר

    תפריט