בלוג

כמה עובדות שחשוב לדעת על CTR

כמה עובדות על CTR

כל מי שאי פעם היה מעורב בקמפיין דיגיטלי, שמע על המונח CTR שזה,  Click Through Rate.

CTR- מייצג את מספר הפעמים שאנשים הקליקו על מודעה חלקי מספר הפעמים שהמודעה הופיעה (Impressions).

CTR  הוא מפתח

CTR  הוא לא רק מספר. יש לו משמעות חשובה. לחיצה על כל קליק עולה כסף. CTR משפיע על העלות לקליק. אם האלגוריתם של גוגל או פייסבוק מזהים שיעור הקלקה גבוה,  זה סימן שהמודעה רלוונטית עבור החיפוש שנעשה, המחיר לקליק יהיה נמוך יותר. כלומר, CTR  יכול להשפיע על מחיר הקליק.

CTR גבוה בקורלציה עם שיעור המרה גבוה

באופן כללי,שיעור CTR גבוה נמצא בקורלציה עם שיעור המרה גבוה. זה קשור לעובדה שאם אנשים מקליקים על המודעה, זה סימן שהמודעה מעניינת אותם ורלוונטית לחיפוש שהם עשו. אנשים נוטים להתייחס להצעות שניתנות במודעות, וגם  יש נטיה "לעקוב" אחר ההוראות שיהיו  ב- .Call to Action, לכן חשוב להכניס מסר שמניע אנשים לפעולה.

CTR גבוה יוצר שרשרת של תוצאות חיוביות

פעולה מובילה לתוצאה. ככל שיותר אנשים יקליקו על המודעה, כך שיעור המעורבות יעלה, מדד האיכות ישתפר, זה יוביל לירידה במחירי הקליקים, ולעליה בשיעור ההופעות.

יש לזכור ש CTR  גבוה אינו משקף בהכרח את שיעור ההמרות בדף הנחיתה, כלומר, את מספר האנשים שהשלימו את השארת הפרטים. אבל הוא כן יכול לנבא אם יהיה שיעור המרות גבוה.

מה שחשוב להצלחת הקמפיין הוא מספר ההמרות ולא מספר ההקלקות.  אם מטרת הקמפיין הוא המרות, CTR גבוה לבדו לא יהיה משמעותי עבורנו.

מה נחשב CTR טוב?

אין תשובה אחת לשאלה הזו.

CTR  שנחשב לטוב בפלטפורמה אחת, אינו טוב בפלטפורמה אחרת.

בקמפיין של גוגל אדוורדס, 2% נחשב לממוצע וכל מה שמעל מספר זה נחשב לטוב. עבור מודעת פייסבוק, CTR ממוצע עומד על 0.9%.

יש לקחת בחשבון גם את התחום בו מתפרסמת המודעה.

בסופו של דבר, לא משנה באיזה תחום אנחנו נמצאים, צריך להמשיך ולהתמקד בהשגת CTR גבוה יותר ככל שנתקדם בקמפיין.

ל CTR יש השפעה גם על הקידום האורגני

הדירוג  במנועי החיפוש מבוסס בחלקו על פופולריות האתר.  פופולריות האתר נמדדת לפי מספר ההופעות של הדף. ככל שה CTR גבוה יותר, כך החיפוש במנועי החיפוש של גוגל יהיה בעל ערך, והאתר יקבל דירוג איכות גבוה יותר.

מסקנה- CTR גבוה משתווה לSEO טוב יותר.

ככל שה CTR גבוה יותר, כך מנוע חיפוש יראה יותר את הדף שלנו. הדף שלנו ידורג גבוה יותר. CTR גבוה שווה לקידום אורגני טוב יותר.

הופעת מודעה מתבססת על איכות ורלוונטיות.

מנועי החיפוש "לומדים" מהי מידת המעורבות  של הקהל כדי לקבוע אילו דפים מתאימים במיוחד לשאילתת החיפוש שעלתה. לכן יש לדאוג לכך שגם האתר, שהוא חלק חשוב מהמרכיבים, יהיה איכותי ורלוונטי.

חשיבות המודעה

מודעה טובה, לאורך זמן, תתרום לעליה של ה- CTR.

אנשים מקליקים על מודעה כי הם מוצאים אותה מעניינת ועונה על צורך. מודעה עם CTR גבוה, מצליחה "לדבר"  לקהל היעד .

איך לשפר CTR נמוך?

ניתן לשפר CTR נמוך. על ידי מספר פעולות פשוטות שכוללות כתיבת  מודעה מדוייקת יותר, שינוי המסרים, עיצוב שונה, המודעה תהיה מושכת ויותר כך תגיע לקהל רב יותר.

כדי לשפר את המודעה, רצוי להסתכל על המודעה עם ה- CTR הגבוה ביותר, לבדוק  איזה מילים או ביטויים יותר בשימוש, מה מכיל  החלק של Call to Action  , איך נראה העיצוב?  מומלץ לשכפל את הפרמטרים שגורמים למודעה לעבוד כדי לקבל תוצאות טובות יותר.

מילות חיפוש

לבחירת מילות החיפוש תפקיד חשוב מאוד. בחירה מדוייקת של מילות החיפוש אולי תקטין את מספר ההופעות ואת מספר הקליקים, אך סביר להניח, שבסופו של דבר  שיעור הקליקים יהיה גבוה יותר כיוון  שהמודעה מושכת מלכתחילה תנועת אנשים מתאימה יותר.  לפעמים רצוי להתמקד במילת מפתח אחת אבל חזקה ומתאימה או בביטויים עם זנב ארוך.

בדיקת מודעות באופן קבוע תגביר את הצלחתן

הצלחתן של מודעות בגוגל ופייסבוק תלוייה ב- A/B Testing.  על ידי הבדיקה הזו נוכל לדעת לאיזו מודעה CTR גבוה יותר. לפעמים מספיק רק שינוי קטן כמו הוספת פסיק, החלפה של מילה, ויזואל אחר או המסר ב- call to action   כדי לשדרג את המודעה ולעליה של ה CTR.

לא משנה איזה שינוי צריך לעשות, מה שחשוב הוא שברגע שתוצאות הטסט סופיות, יש לשנות את המודעה בהתאם ולהתקדם לטסט הבא. זו הדרך למקסם את הקמפיין ולהעלות את הCTR באופן קבוע.

 

שיהיה בהצלחה!!!

השאר פרטים לקבלת הצעת מחיר

תפריט