בלוג

CTR באתרי רופאים

כמה עובדות על CTR

עודכן ספטמבר 2022

כל מי שאי פעם היה מעורב בקמפיין דיגיטלי, בגוגל או בפייסבוק, שמע על המונח CTR.
Click Through Rate

CTR- מייצג את מספר הפעמים שאנשים הקליקו על מודעה חלקי מספר הפעמים שהמודעה הופיעה.

CTR  הוא מפתח להבנה

המספר שמתקבל הוא באחוזים. יש לו משמעות חשובה. לחיצה על כל קליק עולה כסף. כלומר CTR משפיע על העלות לקליק.

אם האלגוריתם של גוגל או פייסבוק מזהים שיעור הקלקה גבוה, זה סימן שמודעה מסויימת רלוונטית עבור החיפוש שנעשה. מכאן שהמודעה תופיע יותר כדי שעוד אנשים ילחצו עליה. במקרה כזה יש סיכוי טוב שהמחיר לקליק יהיה נמוך יותר. במילים אחרות, CTR גבוה או נמוך יכול להשפיע על מחיר הקליק.

נניח שלרופא יש קמפיין ממומן בגוגל. אנחנו יכולים יכול לעקוב בקלות אחר הנתון של כמה אנשים רואים את המודעה וכמה לחצו על עליה.
מדד שיעור הקליקים שימושי מכיוון שאנחנו יכולים לאמוד את ביצועי המודעה.

שיעור הקליקים לא עובד בנפרד. חשוב לפקח גם על מדדים אחרים כמו שיעור המרה ושיעור יציאה מהדף אליו הובלנו את הגולש.

האם CTR גבוה נמצא בקורלציה עם שיעור המרה גבוה?

לא בהכרח.

באופן כללי, שיעור CTR גבוה נמצא בקורלציה עם שיעור המרה גבוה. ההסבר הוא שאם אנשים מקליקים על המודעה, זה סימן שהמודעה מעניינת אותם ורלוונטית לחיפוש שהם עשו.

אם בקמפיין מסויים מתקבלים הרבה קליקים, כלומר CTR גבוה אבל לא מתקבלות המרות, אז אנחנו בבעיה.
במקרה כזה ההנחה היא שהמודעה טובה אבל המקום שאליו הופנו הגולשים, לאתר או לדף נחיתה, לא משכנע אותם להשאיר פרטים.

מה משפיע על שיעור CTR?

רלוונטיות

ודאו שתוכן המודעה רלוונטי לגולש ולדף הנחיתה שהוא קשור אליו.
משמעות הדבר היא שמודעה צריכה לכלול את מילות החיפוש. גם המסר בדף הנחיתה אמור להכיל את אותן מילות חיפוש.

זה חשוב לשיעורי הקליקים וגם לשיעור היציאה מדף הנחיתה ובסופו של דבר להמרה.

לדוגמא, רופא עיניים מעוניין להגדיל את מספר המטופלים שיפנו אליו לגבי ניתוח קטרקט.
המודעה צריכה לכלול את המונח "ניתוח קטרקט" כי זה מה שהגולש חיפש. גם דף הנחיתה שאליו יגיעו הגולשים לאחר שילחצו על המודעה, צריך להכיל את המסר ולשכנע שזה הרופא המתאים  ביותר עבורם לניתוח קטרקט.

כך אנחנו למעשה יוצרים חיבור בין מה שהגולש מחפש, לבין התוצאות שהוא מוצא.

דירוג מודעה

שיעור הקליקים בקמפיין של גוגל אדס יושפע גם מהמקום שבו המודעה תוצג בדף (דירוג מודעה). דירוג המודעה תלוי בציון האיכות, הרלוונטיות והסכום שהמפרסם מוכן להציע (תקציב עלות לקליק).

מכשיר

נושא זה ברובו מחוץ לשליטתנו, כי אין לנו שליטה מאיפה הגולש נכנס לאתר, מהנייד או מהמחשב. המכשיר שבו משתמש הגולש יכול להשפיע על שיעור הקליקים בכל הערוצים.

לפי ניתוח של קמפיינים של רופאים, באופן כללי אנחנו רואים ששיעור הקליקים לנייד גבוה יותר מאשר במחשב שולחני.
לכן יש לשים לב שהאתר הינו רספונסיבי ונראה טוב גם במחשב ביתי ןכמובן גם בניידים.

כמו כן אנחנו יכולים להקצות תקציב גדול יותר לניידים לעומת מחשב נייד.

ברוב תחומי הרפואה גולשים מחפשים דרך הנייד. בתחומים אחרים כמו קרדיולוגיה למשל, רוב החיפוש נעשה דווקא במחשב הביתי. ככל הנראה זה קשור לגיל המטופלים.

CTR גבוה יוצר שרשרת של תוצאות חיוביות

פעולה מובילה לתוצאה.

ככל שיותר אנשים יקליקו על המודעה, כך שיעור המעורבות יעלה, מדד האיכות ישתפר, זה יוביל לירידה במחירי הקליקים, ולעליה בשיעור ההופעות.

כפי שציינתי CTR גבוה אינו משקף בהכרח את שיעור ההמרות בדף הנחיתה, כלומר, את מספר האנשים שהשלימו את השארת הפרטים. אבל הוא כן יכול לנבא אם יהיה שיעור המרות גבוה.

מה שחשוב להצלחת הקמפיין הוא מספר ההמרות ולא מספר ההקלקות. כיוון שלרוב מטרת הקמפיין הוא המרות, אז CTR גבוה לבדו לא יהיה משמעותי עבורנו.

מה נחשב CTR טוב?

התשובה לשאלה זו תלויה האם מדובר בקמפיין של גוגל או של פייסבוק.

בגוגל אדס למשל אנחנו מגיעים ל 12 ל 30% בקמפיינים של רופאים.

שיעור ההקלקות יכול להיות מושפע גם מתקופות שונות בשנה. למשל בתקופות של חגים, הרבה פחות אנשים מחפשים שירות רפואי, אז אנחנו רואים ששיעור ההקלקות יורד.

לצערנו בישראל, שיעור ההקלקות יכול לרדת גם כתוצאה ממצב ביטחוני מתוח.מה שחשוב הוא שלאורך זמן שיעור ההקלקות ישאר גבוה ויציב.

CTR שנחשב לטוב בפלטפורמה אחת, אינו טוב בפלטפורמה אחרת.
בסופו של דבר, לא משנה באיזה תחום אנחנו נמצאים, צריך להמשיך ולהתמקד בהשגת CTR גבוה יותר ככל שנתקדם בקמפיין.

ל CTR יש השפעה גם על הקידום האורגני

הדירוג במנועי החיפוש מבוסס בחלקו על פופולריות האתר. פופולריות האתר נמדדת לפי מספר ההופעות של הדף מסויים. ככל שה CTR גבוה יותר עבור מינוח מסויים (שמייצג דף באתר), כך החיפוש במנועי החיפוש של גוגל יהיה בעל ערך, והאתר יקבל דירוג איכות גבוה יותר.

את הנתון הזה ניתן לראות ב- Google Search Console

לדוגמה, שיעור קליקים אורגני הוא אחוז המחפשים שלוחצים על האתר שלך. הקליקים מושפעים במידה רבה מהמיקום של הדף, כך ששיעור קליקים אורגני יכול לספר יותר על היכן מדורג הדף.
ככל שה CTR גבוה יותר, כך מנוע חיפוש יראה יותר את הדף שלנו. הדף שלנו ידורג גבוה יותר. CTR גבוה שווה לקידום אורגני טוב יותר.

מנועי החיפוש "לומדים" מהי מידת המעורבות של הקהל וזה משפיע על ההחלטה אילו דפים מתאימים במיוחד לשאילתת החיפוש שעלתה. לכן יש לדאוג לכך שגם האתר , שהוא חלק חשוב מהמרכיבים, יהיה איכותי ורלוונטי.

איך לשפר CTR נמוך?

בקידום אורגני יש הרבה פעולות שניתן לעשות כדי לשפר את שיעור ההקלקות. אפשר לקרוא על זה בהרחבה בדף קידום אורגני לרופאים.

בגוגל אדס ניתן לשפר CTR במספר פעולות:

מסרים מדוייקים

ניתן לשפר CTR נמוך על ידי כתיבת מודעה מדוייקת יותר, שינוי המסרים, עיצוב שונה של דף הנחיתה.
מודעה רלוונטית תגיע לקהל רב יותר.

כדי לשפר את המודעה, רצוי להסתכל על המודעה עם ה- CTR הגבוה ביותר מבין הודעות הקיימות בקבוצת המודעות, לבדוק איזה מילים או ביטויים יותר בשימוש, מה מכיל החלק של Call to Action , איך נראה העיצוב של דף הנחיתה, מה המסרים שהוא מכיל? לחבר מודעה חדשה עם מסרים משופרים ולסגור את זו שלא מביאה המרות או שה- CTR שלה נמוך.

מילות חיפוש

לבחירת מילות החיפוש תפקיד חשוב מאוד. בחירה מדוייקת של מילות החיפוש אולי תקטין את מספר ההופעות ואת מספר הקליקים, אך סביר להניח, שבסופו של דבר שיעור הקליקים יהיה גבוה יותר כיוון שהמודעה מושכת מלכתחילה תנועת אנשים מתאימה יותר. לפעמים רצוי להתמקד במילת מפתח אחת אבל חזקה ומתאימה או בביטויים עם זנב ארוך.

בדיקת מודעות באופן קבוע תגביר את הצלחתן.

הצלחתן של מודעות בגוגל ופייסבוק תלוייה ב- A/B Testing. על ידי הבדיקה הזו נוכל לדעת לאיזו מודעה CTR גבוה יותר. לפעמים מספיק רק שינוי קטן כמו הוספת פסיק, החלפה של מילה, ויזואל אחר או המסר ב- call to action כדי לשדרג את המודעה ולעליה של ה CTR.

לא משנה איזה שינוי צריך לעשות, מה שחשוב הוא שברגע שתוצאות הטסט סופיות, יש לשנות את המודעה בהתאם ולהתקדם לטסט הבא. זו הדרך למקסם את הקמפיין ולהעלות את ה CTR באופן קבוע.

סיכום

יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על כך שמישהו ילחץ על על המודעה שלך.

ובכל זאת, שיעור הקליקים הוא מדד שימושי; זה לא אמור לשמש כמדד הביצועים היחיד. הצגת המודעות בפני מישהו (הופעות), לגרום לו ללחוץ (CTR), לשמור אותו בדף (שיעור יציאה מדף כניסה), ולגרום לו להתקשר או להשאיר פרטים (המרה), הם ארבעה מדדים שניתנים לבדיקה באופן קבוע כדי לאמוד את ביצועי מסע הפרסום. ולשפרו באופן מתמיד.

השאר פרטים לקבלת הצעת מחיר

    תפריט