בלוג

טיפים לשיפור קידום אתרים לרופאים

בין אם יש לכם קמפיין של גוגל באוויר או שאתם מתכננים בקרוב, כשעושים קידום אתרים לרופאים, יש מספר פעולות שמומלץ לעשות. פעולות אלו יגרמו לשינויים גדולים בקמפיין שלכם. פעולות אלה ישפרו את התוצאות ויותר מטופלים יפנו אליכם.

קמפיין בגוגל לרופאים שמנוהל היטב יכול להיות דרך מצויינת להגדיל הכנסות.

התשלום לגוגל מחושב על פי מספר הקליקים המתקבלים מהמודעות ולא לפי מספר הפעמים שהמודעה מופיעה. קמפיין בגוגל שלא מנוהל היטב, ולא מניב המרות (שמתורגמות למטופלים), יעלה לכם הרבה יותר ממה שתקבלו בתמורה.

בתחום הרפואה, קהל היעד ונושא המודעות הם יחודיים לתחום ההתמחות שלכם. עם זאת, ישנן כמה טקטיקות בסיסיות בתחום ניהול הקמפיינים שישפרו פלאים כל קמפיין ללא קשר לאיזה ענף או תחום הוא קשור.

חלק מהאלמנטים בסיסיים, ולצערי, לעיתים קרובות מידי מתעלמים מהם בעת ביצוע אופטימיצזיה בקמפיין.

אם תיישמו אלמנטים אלה, קרוב לוודאי שתראו שיפור גדול בתוצאות.

דף נחיתה

המטרה הסופית בקידום אתרים לרופאים היא לייצר לכם מטופלים משלמים. במילים אחרות, לייצר מודעה, שתייצר חשיפות, אנשים ילחצו על המודעות, כלומר עוד מטופלים.  הקליקים יובילו אל דף נחיתה ושם ישאירו לכם פרטים. (עד כאן זה באחריות הקמפיין, אם תצליחו לסגור עם המטופלים או לא, זה כבר תלוי בכם).

תפקידו של דף הנחיתה להפוך מטופל פוטנציאלי למטופל משלם. כדי שזה יקרה, המסר בדף הנחיתה אמור להיות מתואם עם נוסח המודעה.

חייב להתקיים קשר ישיר בין מילות המפתח שנבחרו, לקמפיין, לנוסח המודעה והמסרים שנמצאים בדף הנחיתה.

עקביות בין מילות המפתח, נוסח המודעה ודפי הנחיתה משפרת את שיעורי השארת הפרטים והפיכתם ללקוחות משלמים. כך אתם תנצלו טוב יותר את התקציב שלכם.

מילות מפתח שליליות

אחד הכלים הטובים והבסיסיים העומדים לרשותכם הן המילים השליליות. אותן מילים שלא מתאימות לשירות אותו אתם מספקים.

כשמגדירים לגוגל מה אתם לא, ניתן למנוע את הצגת המודעות שלכם בחיפושים אחר מילות מפתח שאינן תואמות את השירות שלכם.

לדוגמא, אם אתם מקבלים רק מטופלים פרטיים, הכניסו את שם קופות החולים בתור מילות חיפוש שליליות. כשמטופל יחפש רופא מסויים באחת הקופות, המודעה שלכם לא תופיע.

חשוב להגדיר מה אתם כן ובאותה מידה מה אתם לא.

ניתן להוסיף מילות מפתח ברמת הקמפיין או ברמה של קבוצת המודעות.

את מילות המפתח השליליות יש להכניס כבר במהלך הכנת הקמפיין וגם בהמשך כשעושים לקמפיין אופטימיזציה.

שימוש במילות מפתח שליליות יחסוך לכם כסף וימנע את בזבוז התקציב על מטופלים לא רלוונטים.

סוגי התאמה של מילות מפתח

הפרסום בגוגל אדס מתבסס על כוונת המשתמשים שבאה לביטוי באמצעות מילות מפתח. בכל פעם שמישהו מקליד שאילתת חיפוש, גוגל אדס מציגה מודעות על סמך מידת הרלוונטיות של מערכת המכירות הפומביות למונח החיפוש. כך עולות המודעות הכי רלוונטיות.

בקידום אתרים לרופאים, כמו בקמפינים אחרים, יש חשיבות רבה למילות המפתח וחשיבות רבה מאוד איך משתמשים במילות אלה.

ישנן 4 סוגי התאמות למילות המפתח ולכל התאמה סימן משלה.

התאמה רחבה, התאמה רחבה מחודשת, התאמה לביטוי והתאמה מדוייקת.

  • התאמה רחבה, אין סימון מיוחד. למרות הגדרת מילות מפתח, לא חובה שכולן תופענה בחיפוש.
  • התאמה רחבה מחודשת, מוסיפים פלוס לפני כל מילה. בשימוש בהתאמה רחבה מחודשת, יופיעו כל מילות המפתח בחיפוש אבל בינהן יכולות להופיע מילים נוספות שלא התכוונתם אליהן.
  • התאמה לביטוי, מוסיפים מרכאות לביטוי. מה שמבטיח את חשיבות סדר המילים וגם מאפשר חיפוש הכולל מילים נוספות לפני ואחרי מילות המפתח שהוגדרו.
  • התאמה מדוייקת מוסיפים סוגריים מרובעים לכל הביטוי. התאמה זו תעלה רק חיפושים בדיוק כפי שמופיעים בתוך הסוגריים.

חשוב להבין מה המשמעות של כל התאמה, איזה סוגי חיפושים נקבל מכל אחת מההתאמות. כמובן שיש משמעות למחיר.

ההתאמה המדוייקת למשל היא היקרה ביותר. היא תספק מעט הופעות אבל תאפשר התאמה גדולה יותר בין מספר ההופעות, למספר הקליקים לבין מספר האנשים שישאירו פרטים.

כשבונים את המודעות, מומלץ לשלב בין כל סוגי ההתאמות על מנת להפיק מהקמפיין את מירב התוצאות במחיר הנמוך ביותר. כשאני עושה קמפיינים לרופאים, אני לא משתמשת בהתאמה רחבה. היא מביאה הרבה ביטויים לא רלוונטים.

עשו מעקב אחרי שאילתות החיפוש  ( Search Terms)

בקמפיין של גוגל יש להבחין בין מילות המפתח- אותן מילים או ביטויים שקבלנו בכלי החיפוש של גוגל, ושאותם הכנסנו לקמפיין. לעומת מונחי חיפוש, אותם מילים או ביטויים שהגולש מחפש.

המידע הזה אמנם לא גלוי, אבל אפשר למצוא אותו. (ראו בתמונה).

אם תעקבו אחרי מונחי החיפוש, תקבלו רשימה ארוכה מאוד של כל החיפושים שנעשו ושבעקבות חיפושים אלה המודעה שלכם הוצגה.

ניתוח הרשימה יספק תובנות על האופן בו המטופלים העתידיים מחפשים את השירותים שלכם.

עיון מעמיק במונחי החיפוש יכול לספק הבנה איזה מילות מפתח להכליל בקמפיין ואיזה לשלול.

איזה מילות מפתח מבזבזות לכם תקציב ואיזה מביאות לכם מטופלים חדשים.

מעקב קבוע אחר מילות החיפוש משמש כמעיין כלי למחקר שוק.

מה עוד ניתן לעשות עם רשימת מילות החיפוש שמתקבלת?

  • להפוך את אלה שמבזבזות לכם תקציב למילים שליליות.
  • להוסיף מילות מפתח חדשות שלא מצאתם או חשבתם עליהם קודם.
  • לפצל או ליצור קבוצות מודעות חדשות.
  • לשפר את הטקסט במודעות על סמך מילות המפתח שאנשים מחפשים.

אם תקפידו על הכלל הזה, הקמפיין שלכם יעלה פחות ותקבלו יותר מטופלים.

בתמונה תוכלו לראות איפה מוצאים את מילות החיפוש.

כאן תוכלו למצוא את מילות החיפוש

 

מלאו את כל התכנים

בשנים האחרונות, גוגל אדס הוסיפו שדות חדשים בהם ניתן להוסיף תכנים נוספים. הקפידו למלא את כל השדות וספקו כמה שיותר מידע קונקרטי שיעזור לגולשים להשתכנע וללחוץ על המודעה שלכם.

כדי שהמודעות שלכם יניבו ביצועים טובים יותר, הקפידו למלא את כל שדות המידע הזמינים.

לדוגמא:

URL סופי- עדיף שיהה זה דף נחיתה, או אתר שנטען מהר גם בסלולרי. בכל מקרה עדיף שיהיה זה דף עם הכתובת שלכם ולא דף מתוך פורטל.

כותרת 1- כללו את שם המותג, למשל ד"ר ישראל ישראלי | מומחה לפריון.

כותרת 2- בכותרת זו הכניסו תיאור עיקרי של תחום המומחיות שלכם.

שורות התיאור הם החלק שמייצר לכם כסף. כתבו תיאור חזק וטוב שיחבר בינכם לבין הצורך של המטופלים. כללו הנעה לפעולה כדי לשכנע את המטופל הפוטנצאלי להשאיר לכם פרטים.

תוספי מודעות

רבים ממנהלי הקמפיינים מתעלמים מתוספי המודעות. תוספי המודעות חשובים וחיוניים והם חלק מחווית הלקוח. תוספי המודעות מעניקים תוספת רבה של מידע ומעלים את ביצועי המודעה באופן משמעותי.

תוספי המודעות מהווים חלק מנוסחת המכירה הפומבית ומשפיעים על דירוג המודעה ויכולים לשפר את הרלוונטיות שלה.

לחיצה על תוסף מודעה תעלה כמו שתעלה לחיצה על המודעה עצמה.

ניתן להגדיר את רוב תוספי המודעות ברמה של קבוצת מודעות או ברמה של הקמפיין.

דוגמאות לחלק מתוספי המודעות:

Call -הוספה של מספר טלפון בצורת כפתור שמאפשר למשתמש לחייג ישירות (רק בניידים).

Sitelinks- אלה קישורים נוספים שהלקוחות שלכם עשויים למצוא חשובים והמפנים לדפים ייחודיים באתר שלכם. כל לחיצה  שווה לעלות לחיצה על המודעה.

Callout – תוספי יתרונות- משמשים ליצירת אמון עם הקוראים על ידי ביטויים כמו  "קביעת תור מיידי" או "חוות דעת נוספת."

Structured Snippets- תוסף מידע מובנה. מאפשר להדגיש היבטים ספציפיים של המוצרים או סל השירותים נוסף שאתם מספקים.

התאמת הצעות מחיר

התאמות של הצעות מחיר מאפשרות את הצגת המודעה בתדירויות משתנות בהתאם למה שאנשים מחפשים. יכול להיות מצב, שמילת חיפוש מסויימת שווה לכם יותר ולכן תרצו להעלות את הצעת המחיר שלה. אם רוב ההמרות מגיעות אליכם מהנייד, תוכלו לתמחר את הקליקים האלה במחיר גבוה יותר כדי לקבל יותר המרות.

דוגמא נוספת, ניתן להשתמש בהתאמות מחיר לפי מיקום כדי להציג את המודעה שלכם לעיתים קרובות יותר או פחות לפי איזור גאוגרפי סמוך לקליניקה שלכם או לפי ערים.

לסיכום

אפשר להמשיך ולמנות עוד פעולות שישפרו את הקמפיין שלכם. אבל אם תעשו רק את מה שהזכרתי כאן, כבר תראו תוצאות טובות יותר, מניסיון.

 אם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לגלול למטה ולשתף. אתם גם מוזמנים להשאיר פרטים לקבלת הצעה לניהול קמפיין.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט