בלוג

טיפים לכתיבת תוכן

כדי שדף עסקי יביא לכם מטופלים חדשים, צריכים להתקיים שלושה שלבים.

Know  Like Trust

כאשר המשולש הזה מתקיים, הסיכוי שיפנו דווקא אליכם מבין שאר הרופאים שמתמחים בתחום שלכם, יגדל.

ואיך יוצרים את המשולש הזה?

מטופל עתידי צריך לראות את הדף שלכם מספר פעמים. בשלב מסויים הוא יתחיל לעקוב אחרי הדף, אולי אף להגיב. הוא ירגיש שהוא מכיר אתכם. יתחיל לחבב אתכם וגם לסמוך עליכם.

איך מתניעים את התהליך הזה? איך הופכים מאנונימי (יחסית) למישהו מוכר, ושנתפס כמקצוען?

על ידי כתיבת תוכן. התוכן מניע את כל התהליך.

ככל שתכתבו יותר פעמים בשבוע, הדף שלכם יחשף על ידי יותר ויותר אנשים. הם יקראו מה אחרים כותבים עליכם ואיך מגיבים למה שפרסמתם וגם יגיבו בעצמם.

מהניסיון שלי עם דפים עסקיים שאני מנהלת עבור רופאים, אני רואה שהמעבר מצניעות לחשיפה לעיני כל, אינו קל לכולם.

הרופאים (כנראה הצעירים ) מתחברים לשינוי הזה בקלות רבה יותר. הרופאים הוותיקים מבינכם, קצת מתקשים.

.. אבל אין ברירה. אם אתם רוצים להגיע ליותר אנשים, זו הדרך.

אז נחזור לתוכן,

התוכן צריך להיות מהיימן, מגוון ומעניין.

בכתבה הבאה תקבלו מספר רעיונות שקשורים לכתיבת תוכן בדף העסקי. מומלץ להשתמש בכל האלמנטים המצויינים הכתבה,  על מנת לגוון את הפוסטים. מומלץ לשמור על רצף של פרסומים ולפרסם לפחות שני פוסטים בשבוע.

(בקישור הבא תוכלו לקרוא למה רצוי לפרסם לפחות שני פוסטים בשבוע)

Know

אז אמרנו שהגולשים צריכים להכיר אתכם. הגולשים צריכים לדעת באיזה תחום ברפואה אתם עוסקים, איך אתם מתייחסים למטופלים שלכם. האם המטופלים מרוצים מהיחס שהם קבלו? יש חיוכים בדף שלכם? 😊 (ולבבות )

מי שיכנס לדף שלי למשל, יראה שאני עוסקת בשיווק דיגיטלי בתחום הרפואה. חשוב לי להדגיש את העובדה הזו בדף, כיוון שהרבה אנשים עוסקים בשיווק דיגיטלי. לא הרבה מתמקדים רק בתחום הרפואי. כיוון שהמסר בדף שלי מאוד ברור, רוב הפניות שאני מקבלת, קשורות לתחום הרפואי.

Like

איך מתחבבים דרך הדף העסקי?

לדוגמא: הכרתם אותי, הבנתם במה אני עוסקת.

עכשיו אני רוצה גם שתחבבו אותי. חשוב לי שתראו שאני אדם נחמד שנעים לעבוד איתו, שאני נותנת שירות טוב עם כל הלב. אני רוצה שתדעו שהדף שלכם (אם אני מנהלת אותו) חשוב גם לי. זה המסר שיעבור.

זה בדיוק מה שהמטופלים שלכם רוצים לראות אצלכם בדף. שאתם לא רק מטפלים בבני אדם  אלא שאתם נותנים למטופלים שלכם יחס טוב, הרגשה טובה, אתם  קשובים ואכפתיים ומקצועיים. אתם מתייחסים יפה גם לאנשי הצוות המרפאה.

רוצים לראות רגש ואמפתיה. רגש הוא גורם מכריע לגבי הרבה החלטות.

אני מעלה תמונות, כותבת דברים מקצועיים, טיפה אישיים. טיפים שקשורים לעולם שלי. סרטוני וידאו. – אני מקווה שהצלחתי להתחבב…:)

אז ראו אתכם, התחבבתם על הקהל.

Trust

עכשיו מגיע החלק המקצועי שגורם למטופלים לסמוך עליכם. הם צריכים לדעת שהם בידיים טובות. בשלב האחרון חשוב שיבטחו בכם. שיראו שאתם יודעים לפתור לאנשים בעיות רפואיות. אם אתם מנתחים, חשוב שיראו שמטופלים מרוצים מהתוצאות, משתקמים.

הראו מכתבי תודה. המטופלים רוצים להרגיש שיש להם על מי לסמוך.

כששלושת התנאים האלה מתקיימים, הסיכוי שיבחרו בכם על פני אחרים גדל.

המטופלים משתכנעים שהם רוצים לקבוע תור אצלכם.

 איך מייצרים את המשולש?

 בעזרת תוכן.

ניתן לחלק את התכנים למספר נושאים. נסו להשתמש בכל האפשרויות כדי לשמור על דף עסקי מעניין ומזמין.

תוכן שקשור למקצוע- מה בדיוק אתם עושים?

טיפלתם בחולה מורכב? ניתחתם? הייתם בכנס, התעדכנתם? נתתם הרצאה? היה לכם מקרה מעניין?

שתפו בדף את מה שאתם עושים. צלמו, תרשמו, תתעדו ותפרסמו. תנו למטופלים לראות שאתם אוטוריטה בתחום שלכם.

כל הפרטים האלה שופכים עליכם אור חדש וחושפים עליכם פרטים שלא היו ידועים מקודם.

תנו טיפים

אתם עוסקים בתחום הבריאות. תנו טיפים לגולשים שקשורים לתחום שלכם. תנו ערך.

למשל, הציעו להם איך להישמר ולהימנע ממחלות שקשורות לתחום שלכם. מתי יש לפנות לרופא. איך לזהות מצבים שדורשים טיפול. תנו טיפים בנושא תזונה.

גולשים שיראו טיפים בדף שלכם ימשיכו לעקוב באופן קבוע ואף ישתפו את הדף עם חברים אחרים. לבסוף הם גם יגיעו אליכם כשיהיה צורך.

הפנו לתכנים אחרים

הפוסטים בדף אמורים להיות די קצרים ואינפורמטיבים. ברוב המקרים גולשים לא מתעקבים לקרוא טקסט ארוך. לא נהוג להכיל את כל המידע בפוסט.

לשם כך יש נכסים אחרים. תחזקו בלוג באתר האינרנט שלכם.

בכל פוסט שתעלו בדף, תוסיפו קישור לאתר או  לבלוג להמשך קריאה.

אם פרסמתם כתבה בעיתון רפואי, במגזין, או באתר מקצועי, כתבתם ערך בויקיפדיה, שתפו את הגולשים והוסיפו קישור. הגולשים יבינו שאתם אוטוריטה בתחום, מה שמשרה עליהם ביטחון.

הפנו למקור מקצועי או מצחיק

כל יום אתם עוברים על חומרים רבים. קוראים כתבה, רואים תמונה מעניינת, משפט חמוד שמישהו אמר. שתפו!. אין כל בעיה להפנות לתוכן של מישהו אחר. תמיד תוסיפו משפט  שמחבר את התוכן אל תחום העיסוק שלכם.

אלה אגב הפוסטים הקצרים והקלים ביותר. ויש להם אפקט מצויין.

אפשר להוסיף קישור גם לסרטון.

המלצה עליכם או על עמית לעבודה

היו צנועים אך לא יותר מידי. הציגו  את הצוות המקצועי שעובד אתכם. המזכירה בקבלה. אחיות שהן חלק מהצוות. עמיתים לעבודה. טכנאי מעבדה.

הגולשים יראו שחוץ מכם יש צוות מוערך. צוות שמחייך ומאוד נהנה לעבוד אתכם. בדרך זו אתם מעבירים מסר חיובי ונעים.

פרסמו המלצה שקבלתם מלקוח. אם קבלתם זר פרחים, צלמו ותכתבו על כך בפוסט.

כשאתם מציגים את הצוות שעובד אתכם, את הלקוחות המרוצים, אתם מצטיירים כאנושיים ומשדרים מסר של like. מסר של אנושיות וחביבות.

מקצוענות וחביבות- זהו מסר שמושך מטופלים.

לסיכום

פרסמו שני פוסטים כל שבוע כדי שהגולשים יכירו אתכם.

הראו את הצד האנושי שבכם כדי שהגולשים יחבבו אתכם.

פרסמו פוסטים מקצועיים כדי שהגולשים יסמכו עליכם.

מהניסיון שלי זה עובד!!! אלי מגיעים לקוחות מהדף העסקי ומהאתר.

… ואם דברנו על צניעות, הדפים שאני מנהלת לרופאים, הניבו להם מטופלים (ולא בעזרת קידום ממומן)…

אם אין לכם זמן לנהל דף עסקי, אתם מוזמנים לפנות אלי. אנא השאירו פרטים.

ועוד משהו קטן, אם אהבתם את הכתבה, אשמח אם תשתפו עם אחרים.

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר לכתיבת תוכן מקצועי איכותי

תפריט