בלוג

קידום אתרי רופאים

למה לא מומלץ להפסיק לקדם אתרי רופאים

עודכן יוני 2023

רופאים שמקדמים את האתר שלהם קידום אורגני, אחרי מספר חודשים לא פעם שואלים אם ניתן להפסיק את קידום האתר.
התשובה היא שלא מומלץ.
רופא שמפסיק את קידום האתר יכול לגלות שהאתר מתחיל לרדת בדירוגים. הוא יגלה שאין ואקום.  אתרים של רופאים אחרים עלולים לתפוס את המקום בדף הראשון.

למה השאלה הזו עולה?

בדרך כלל בגלל 3 סיבות עיקריות:
• התוצאות של הקידום לא משביעות רצון
• התקציב של הקידום "כבד"
• המונחים המקודמים הגיעו לעמוד הראשון  אז אפשר להפסיק עם הקידום

אם הסיבה להפסקת קידום האתר בגלל שהתוצאות לא משביעות רצון, אז באמת כדאי לשקול מעבר למקדם אחר או להפסיק את הקידום.

אם הרופא מרגיש שהקידום יקר, אז כנראה שלא עושים עבורו עבודת קידום טובה.
בתחום הרפואה, הקידום האורגני אמור להיות משתלם. מספר המטופלים שאמור להגיע דרך הקידום אמור להביא הכנסות גבוהות. כך שהשיוק הדיגיטלי לא יהווה נטל.
יש לקחת בחשבון שעד שרואים תוצאות בקידום אורגני לאתרי רופאים, יכולים לעבור מספר חודשים לא מבוטל. מחצי שנה עד שנה לפעמים. התחום הרפואי נחשב לתחום מאוד תחרותי. בנוסף גם לגוגל יש קריטריונים מחמירים לגבי דירוגי אתרים של רופאים. נסו לתת סיכוי לקידום לפחות כמה חודשים כדי לראות תוצאות. כבר היו לנו מקרים שהגיעו פניות כבר אחרי חודשיים.

כשרופא רוצה להפסיק את הקידום כי רוב המונחים המקודמים נמצאים בדף הראשון, הוא צריך לקחת בחשבון שזה יכול להשתנות.

כל עוד האתר מקודם, הקידום יביא תוצאות. כאשר הקידום יופסק, קיים סיכון שהאתר שלכם יתחיל לרדת במיקומים לאט לאט. זאת בגלל שרופאים אחרים בתחום שלכם וכן וגופים רפואיים וחברות פראמה מן הסתם ממשיכים לקדם.

בעיות טכניות באתר

קידום אתרים אינו רק בשביל לעזור לכם להתברג גבוה יותר במנועי החיפוש. סוכנות SEO טובה תפקח על האתר שלכם בכל בעיה טכנית.
בעיות טכניות אלו יכולות להשפיע גם על דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. אם אינכם מכירים את הדרך שבה אתרי אינטרנט פועלים, סביר להניח שאינכם מודעים לכך שדברים באתרים עלולים להשתבש לעיתים קרובות ללא סיבה נראית לעין.

איזה בעיות טכניות יכולות להיות?

עדכונים של תוספים שהתקינו לכם באתר כדי שהוא יתפקד בצורה טובה, קישורים שבורים, דפים שלא קיימים, אינדוקס דפים שלא צריכים להיות גלויים, ועוד.
בעיות טכניות יכולות להצטבר במהירות. אלה, בתורם, עלולות בסופו של דבר להשפיע על הפונקציונליות של האתר.

רצוי להיכנס מידי פעם לממשק הניהול של האתר ולעדכן את התוספים, לעדכן את אלמנטור למשל לגרסה מתקדמת וכו' .

המותגים הגדולים לא מפסיקים לקדם

אתר שלא מקודם, מספר הלידים והלקוחות החדשים עלול לרדת.

המותגים הגדולים בעולם לא מפסיקים לשווק.
לדוגמא המותג נייקי. לכאורה כולם מכירים את המותג הזה. כמעט לכל אחד יש כמה מוצרים של נייקי. ובכל זאת נייקי לא מפסיקה לשווק ובתקציבי ענק.
המותגים הגדולים בעולם מבינים את החשיבות של השיווק בגלל התחרות. הם מודעים לכך שלמרות שכולם מכירים אותם, החברות האחרות ממשיכות לשווק, לפרסם ולצאת במבצעים.
כולם נלחמים על אותו כיס של הלקוח. בעזרת הפרסום הם מגיעים ללקוחות חדשים באופן קבוע.
אם נייקי תפסיק לפרסם, היא לא תעלם כמובן. כי מדובר בחברה מאוד וותיקה עם מוניטין מצויין. יחד עם זאת הם יתקשו להגיע ללקוחות חדשים ולשמור על מובילות בשוק.

דבר דומה עלול לקרות לאתר של רופא. הקולגות שלו ימשיכו לקדם את האתרים שלהם.
וכך לאט לאט האתר הלא מקודם ירד בדירוגים, יעבור לדף שני או שלישי. אלא אם מדובר בתחום מאוד ייחודי שממש אין בו תחרות.

כיום להרבה רופאים יש אתרים. המגמה הזו רק הולכת ומתחזקת כי רופאים רבים הבינו שבלי אתר קשה יותר למצוא אותם.
רופאים רבים כבר מבחנים שגם להם צריכה להיות אסטרטגיה שיווקית כמו שקיימת בענפים אחרים.
מטופלים רבים מחפשים פתרונות רפואיים באינטרנט לפני שהם מגיעים לביקור ממשי אצל רופא.
הם מצפים למצוא אתר רופא עדכני ומודרני.

דירוג התנועה לאתר 

ידוע שמנועי חיפוש אוהבים תוכן חדש. תוכן חדש גורם לסורקים של מנועי חיפוש לחזור לאתר שלכם כדי לאנדקס אותו מחדש. ככל שהאתר שלכם נסרק לעתים קרובות יותר, כך מנועי החיפוש נותנים לאתר יותר תשומת לב ומציגים אותו יותר פעמים.
חלק מתפקידה של סוכנות קידום אתרים הוא להבטיח שהאתר שלכם מתעדכן באופן קבוע עם התוכן הטרי והאיכותי שמנועי החיפוש מעריכים כל כך. הפסקת SEO פירושה שלסורקים של מנועי החיפוש אין עוד סיבה לבקר באתר שלכם. מה שגורם לאתר להיות מוצג פחות פעמים.

בנוסף, מנועי חיפוש כמו גוגל מידי פעם מעדכנים את אלגוריתמי הדירוג שלהם. מה שעבד בחודש שעבר אולי לא יעבוד החודש. בהתאם לעידכונים של גוגל כך סוכנויות קידום אתרים משנות את האסטרטגיות שלהן כדי להישאר עדכניות.

הפסקת קידום אתרים באתר משאירה אותכם חשופים לשינויים באלגוריתמים, מה שגורם לאיבוד דירוגים ותנועה לאורך זמן.
מוזמנים לקרוא על העדכון האחרון והמשמעותי של גוגל שהיה לאחרונה. עדכון של גוגל

ב 01.07.23 גוגל עוברת ממערכת גוגל אנליטיקס יוניברסל לגוגל אנליטיקס 4, שזה הדור הבא של גוגל אנליטיקס . לאחר המעבר ניתן יהיה לראות את הנתונים הישנים שהצטברו באתר, אבל לא ניתן לראות את הנתונים החדשים. אלה כבר יופיעו בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס 4.

כדי שתוכלו לראות את נתוני הכניסה לאתר ואת ההמרות, יש צורך להטמיע את גוגל אנליטיקס 4.

אל תפסיקו לקדם את האתר

אתר שלא מקודם, יכול לא להופיע בחיפושים של לקוחות פוטנציאלים.

למה חשוב שתופיעו? כי בעזרת התכנים שכתובים באתר, מטופלים יכולים לדעת איפה למדתם, במה התמחתם, כמה ניסיון יש לכם ועוד.

כדאי להסתכל על שיווק המרפאה כעל פעולה מתמשכת. לא משהו חד פעמי. שיווק קבוע ויציב יביא איתו תוצאות טובות. יביא לכם לידים חדשים כל חודש.
רופאים שמשווקים באופן קבוע יודעים מהם היתרונות. שיווק דיגיטלי לרופאים יכול לקחת זמן עד שמתקבלות תוצאות. לפעמים יש חודשים עם מספר קטן יותר של פניות. יש חודשים עם הרבה יותר פניות, אבל לאורך הזמן, השיווק האורגני או הממומן עושה את העבודה.

במה אתם יכולים לעזור לקידום האתר? 

כדי שקידום האתר יהיה יעיל וגם מהיר ככל שניתן. גם לרופא יש תפקיד.

למשל לאשר את התכנים שנכתבו עבורו.

להפיק (לבד או בעזרת סוכנות) סרטוני וידאו. סדרת סרטונים של דקה – דקה וחצי בנושאים שונים.

הגולשים מאוד מתחברים לוידאו וגם גוגל חושפים יותר את סרטוני הוידאו.

בסרטוני הוידאו אנחנו משבצים את מילות החיפוש. לא פעם הסרטונים מופיעים בדף הראשון לפי מילות המפתח ששבצנו.

 

ללמוד על המתחרים

כדי להצליח עם הקידום צריך תמיד להיות כמה צעדים לפני המתחרים. ניתוח מתחרים הוא אחד החלקים החשובים ביותר של SEO.
סוכנות קידום אתרים טובה מנתחת ועוקבת באופן קבוע אחרי פעולות של האתרים המתחרים.
כשהמונחים המשמעותיים שלכם מגיעים לעמוד הראשון, היו סמוכים ובטוחים שמקדמים של רופאים אחרים באותם קטגוריות צופים בפעילויות שנעשות באתר שלכם.

הפסקת SEO היא כמו להעביר להם את הדירוג שלכם על מגש כסף. אם רופאים אחרים  ימשיכו להשקיע ב-SEO שלהם בזמן שאתם תפסיקו את הפעילות, האתרים המתחרים יעברו את שלכם במהרה.
ההפסד גדול יותר מהרווח.
קידום אתרים זקוק לתשומת לב מתמדת. דמו קידום אתרים כמו ללכת לחדר כושר. לוקח זמן לראות את התוצאות אבל בסופו של דבר מבחינים בהבדל.
יחד עם זאת, אם עושים הפסקה גדולה מידי, החזרה אחורה מהירה.

כך גם עם האתר שקודם. אם עושים הפסקה גדולה מידי עם הקידום, קשה להחזיר את האתר מבחינת הדירוג והתנועה למקום בו הוא היה.
אם נעשתה עבודה טובה, קישורים פנימיים וחיצונים, הוספת תכנים איכותים לאתר ופעולות קידום נוספות, זה בהחלט יקל על החזרה. אבל החזרה למיקומים משמעותיים יכולה לקחת זמן.
אולי אתם חושבים שתחסכו בהוצאות החודשיות שלכם על ידי הפסקת קידום האתר, המשמעות היא לזרוק את ההשקעה הראשונית ואת כל הכסף שכבר יצא.

חשוב למדוד את השיווק לאורך זמן

עסקים שלא מפסיקים לשווק חווים מעין מומנטום קדימה, כמו רכבת שמושכת את עצמה מהר יותר לאורך מסילה. לפעמים, לקמפיין שיווקי יכול לקחת זמן להפיק תוצאות, אבל ברגע שהוא צובר מהירות מסוימת, היתרונות הם הכרחיים.

קידום האתר הוא חלק מאסטרטגית שיווק

קידום האתר מהווה חלק אחד מתוך אסטרטגית שיווק מלאה. יש רופאים רבים שמקדמים את האתר שלהם ובמקביל גם עושים קמפיין ממומן בגוגל אדס ואולי גם פעילות ברשתות החברתיות.
זה כמובן תלוי תקציב, וגם תלוי בתחום הרפואי שבו אתם מתמחים.
אפשר בהחלט להגיע לתוצאות טובות מאוד רק בעזרת קידום האתר בלי הפעילויות השיווקיות האחרות. זה רק לוקח יותר זמן. אבל כשהגעתם למקומות הראשונים עם המינוחים הרצויים וכל עוד אתם ממשיכים עם הקידום, הפניות אליכם ימשיכו להגיע.

סיכום

האם זה נכון להפסיק את קידום האתר?
התשובה היא לא.
הדרך היחידה לקטוף את הפירות מהקידום היא להתייחס לקידום האתר כאל מאמץ מתמשך ועקבי ולא כאל משהו שאפשר להפעיל ולכבות מתי שרוצים.

אני רוצה לסיים בשאלה לא קלה שנשאלתי על ידי רופא. הוא אמר שקידום אתרים זה כמו חתונה קטולית.

אז לא- כמובן שניתן להפסיק את הקידום.

יחד עם זאת, השורה התחתונה היא שקידום טוב באמת מביא תוצאות טובות ועלות הקידום לא צריכה להוות נטל כי מספר הפניות שמתקבלות אמורות לעלות בהרבה על הוצאות הקידום. במקרים לא מעטים, מספיק ששנים או שלושה מטופלים לחודש שהגיעו דרך האתר יקבעו תור, והעלות כבר מכוסה.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט