בלוג

מה יגרום לגולשים להיכנס לאתרי רופאים ואיך להאריך את שהותם באתר?

למשוך את תשומת הלב של אנשים באינטרנט זה קשה. ולשמור על תשומת הלב שלהם זה הרבה יותר קשה.

זמן קריאה 4 דקות
יוני 2022
דבר ידוע הוא שבאתרים רבים אחוז הנטישה הוא גבוה.
מאתגר לגרום לגולשים להיכנס דווקא לאתר שלכם ועוד יותר קשה להשאיר אותם שם.
גולשים המחפשים תוכן רפואי, יחליטו תוך שנייה אם הדף אליו הגיעו, נותן להם מענה למה שהם צריכים.
תוך פחות משנייה תלקח החלטה האם ללחוץ על התוצאה שלכם או לעבור לתוצאה הבאה.
ככל שיותר רופאים בונים אתרים, (ויש עכשיו טרנד כזה שהרבה רופאים בונים אתרים) כך יעלו יותר אתרי רופאים עם אותו נושא שהגולש חיפש. אתם מתחרים על המקום בגוגל וגם על תשומת לב הגולש.

לוקח בערך חצי שנייה לעשות רושם טוב ראשוני באינטרנט- זה הזמן שלוקח לגולש להחליט.
אחר כך עוד שנייה להרשים את הגולש עם התוכן באתר שלכם.
לכן, הנוסח שיופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ישפיע.
ובהמשך, התוכן והנראות של האתר ישפיעו על ההחלטה האם להמשיך לקרוא או לנטוש.

בהקשר של קידום אתרים לרופאים, קבלו ממני 3 טיפים שיעזרו לכם להשאיר את הגולשים באתר.

טיפ מספר 1
איך לגרום לגולש לבחור באתר שלכם?

אחת הסיבות שבזכותם הגולשים יקבעו עד כמה הנושא שבאתר שלכם רלוונטי עבורם, היא הכותרת שהם יראו בגוגל.
זוהי כותרת מטא. רצוי לנסח בזמן שאתם מוסיפים תוכן לאתר שלכם.
כותרת מטא- מורכבת משורה קצרה של בערך 55 תווים ושורה ארוכה של בערך 155 תווים.
זה המבנה של התוצאות בגוגל.
לכם יש שליטה על מה שיהיה כתוב שם. על מה שיראה הגולש בזמן שהוא מחפש מונח מסויים.
מומלץ להוסיף לכל דף באתר כותרת מטא.
הכותרת של הדף צריכה לסכם את התוכן שלו בכמה מילים בלבד.
כותרת מטא אמורה לתת הצצה חטופה אבל ברורה במה עוסק דף מסויים.
ודאו שתיאור המטא קליט, אבל גם מסביר לאנשים מה הם ימצאו בדף.
כותרת מטא תעזור לגולש להבין אם התוכן בדף יעניין אותו. באותה מידה גם האלגוריתם של גוגל נעזר בכותרת מטא על מנת לדעת האם תוכן מסויים באתר, עשוי לעניין את הגולש.

איך עושים זאת?
כשאתם מסיימים להכניס תוכן לאתר, תגללו למטה את הדף עד שתגיע למקום הבא:

דוגמא לתיאור מטא למונח "שיווק רופא"

 

זה המקום בו אתם קובעים מה הגולש יראה כשיחפש מונח מסויים.
למשל אם תוכן הדף מדבר על החשיבות של בדיקת פאפ, אזכרו את המונח "חשיבות בדיקת פאפ" בכותרת. הכותרת יכולה לכלול גם את השם שלכם או את שם המרפאה.
ודאו שתיאור המטא קליט, אבל גם מסביר לאנשים מה הם ימצאו בדף.
במידה ולא תכתבו, גוגל ימשוך טקסט מהתוכן שכתבתם בדף. זה לא בהכרח יכלול את מה שהדף עוסק בו. לרוב זה יהיה חלק מהשורות הראשונות של הטקסט.

 

טיפ מספר 2
כתבו בשפה פשוטה

רופאים רבים נוטים לכתוב תוכן לאתר שלהם בשפה מאוד גבוהה, לא בהכרח מובנת לאדם הממוצע. תוכן הכולל מאמרים באנגלית, פרסומים, Guidelines ועוד.
למי מיועד התוכן באתר שלכם? לציבור שמחפש מענה לבעיה רפואית או לאנשי מקצוע אחרים וקולגות?
התשובה ברורה. האתר שלכם הוא לא כתב עת. הוא אמור לתת מענה לגולש שמחפש תשובה על בעיה רפואית.
כשאתם כותבים תוכן, צרו בדמיונכם אווטאר. דמות, פרסונה שעבורה אתם כותבים את התוכן.
דמיינו שאתם בקליניקה מסבירים למטופל על הבעיה הרפואית שלו ומהן החלופות לטיפול. לאנשים אלה אתם כותבים באתר.
לרוב זה יהיה אדם שלא למד רפואה או מדעי החיים ולא מבין טקסטים עמוקים ברפואה שמפרטים את הרמה המולקולרית של תהליכים.
דמיינו את הדמות הזו בזמן הכתיבה וכך יהיה לכם קל יותר לפשט את המדע עבור הקוראים.
התוכן אמור להיות בשפה מובנת, רהוטה, לתת מענה הולם, ליצור הזדהות ונאמנות- אליכם.

טיפ מספר 3
הוסיפו כותרות לפוסטים

חלקו את התוכן לפסקאות ותנו כותרת בולטת לכל פיסקה. הכותרת צריכה להיות בגודל H2.
כאשר אתם כותבים תוכן לאתר, לפעמים זה נראה כמו בלוק אחד ארוך של מילים.
אופן הצגה כזה מבריח את הגולשים.
מה מומלץ לעשות?
לחלק את התוכן למקטעים ולהוסיף כותרת ברורה לכל פיסקה.
גולש שיגיע לאחד מהדפים שלכם, יראה את הכותרות הבולטות וידע באופן מיידי אם זה מה שהוא חיפש. תוך חצי שנייה הוא יחליט אם להישאר או לצאת.
תעזרו לו להבין שהוא במקום הנכון.
למשל אם התוכן הוא בנושא קטרקט. אז מבנה התוכן יכול להיות לפי הדוגמא הבאה:
מהו קטרקט
מהן הסיבות לקטרקט
מהם הסימנים לקטרקט
איך אדע אם יש לי קטרקט
מתי לפנות לרופא מומחה
איך מאבחנים קטרקט
מה הטיפול לקטרקט
האם חייבים ניתוח
מה קורה אחרי הניתוח

ועוד.
אחת הדרכים שבהן הקוראים יקבעו עד כמה הדף שלך רלוונטי עבורם היא על ידי סריקת הכותרות.
גולש שחיפש מידע על קטרקט והגיע לדף שכתוב באופן כזה, ידע מיד שמה שכתוב פה עונה על הצורך שלו.
עזרו לגולשים להבין מה תוכן הדף כדי להפחית את שיעור היציאה ולהשאיר אותו זמן רב יותר באתר.

גם לגוגל יהיה קל יותר "להבין" על מה התוכן בדף מסויים והאם זה מתאים למה שהגולש חיפש. האם להציג את האתר שלכם בדף התוצאות הראשון או להציג אתר אחר.

בונוס
ציינו זמן קריאה משוער

 

גולשים רבים עוזבים את האתר כשהם רואים שיש הרבה מלל, תוכן ארוך.
דבר ידוע הוא שלאנשים אין סבלנות לקרוא טקסט ארוך. אם אני למשל רואה טקסט ארוך, לרוב אני מוותרת, אלא אם הנושא מאוד חשוב עבורי.
מצד אחד אנשים נרתעים מתוכן ארוך, ומצד שני גוגל מצפה מהתוכן באתרי רופאים שיהיה ארוך, מקיף ובעל ערך. שלא יהיה דליל.
איך מתגברים על הבעיה? הוסיפו בראש התוכן זמן משוער לקריאה.
2-3 דקות קריאה זהו זמן סביר שככל הנראה לא יבריח אנשים.

אם הצלחתם לגרום לגולש להיכנס לאתר שלכם וגם להישאר בו, הרווח הוא כפול.
גם כנראה הרווחתם מטופל חדש, וגם הקטנתם את אחוז הנטישה מהאתר- שזהו מדד חשוב עבור גוגל.

סיכום

הקפידו לעמוד בציפיות הקורא.
פוסט זה, דן בחשיבות של ניהול ציפיות של הגולש כדי למנוע ממנו לעזוב מיד. על ידי הוספת תיאור מטא ברור, תוכן מובן, כותרות ברורת בגוף התוכן וזמן קריאה משוער, תוכלו להשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר שלכם.
דבר נוסף שלא דנתי בו והוא חשוב מאוד, מהירות האתר. מכיוון שאתר איטי יכול להיות גם סיבה שאנשים עוזבים מיד, אני ממליצה לכם לבדוק את מהירות האתר כדי להפחית את שיעור היציאה ממנו.

אהבתם את הכתבה? שתפו בפייסבוק
אם תרצו לקבל הצעת מחיר לקידום אורגני של האתר שלכם, השארו פרטים ונחזור אליכם.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט