בלוג

אתר רופא

למה רופא פרטי או עצמאי צריך אתר רופא?

(עודכן יולי 2021)

בכתבה זו אסביר מה ההבדל בין אתרים רגילים לבין אתר רופא. למה רופאים פרטיים ורופאים עצמאים צריכים שיהיה להם אתר משלהם,  ולמה מומלץ לכם להתייעץ עם מקדם אתרים לפני שאתם מתחילים לבנות אתר.

מה מבדל אתר של רופא משאר האתרים

תוכן באתר רופא יכול לשנות החלטות של מטופלים שישפיעו על בריאותם וחייהם. אתר רופא נחשב בעיני הגולשים והאלגוריתם של גוגל כאתר סמכותי ובעל ערך. לכן גם הציפיה של גוגל מהתכנים באתרים של רופאים מחמירה יותר.

למשל, בבלוג באתר לא רפואי, תוכן נחשב טוב גם אם הוא מכיל  300-500 מילים. בתחום הרפואה הציפיה היא לתכנים שארוכים מ- 1000 מילים.
לאתרים של רופאים יש אחריות. הם כמו ספרי רפואה בתחום ספציפי, שמונגשים למטופלים.
באתרים של רופאים יש הרבה מידע, בדרך כלל מידע עכשוי שנכתב ממקור ראשון וכולל את הניסיון הרב שיש לרופא שכתב את המאמר.

אתר רופא הוא כמו חלון שמאפשר להציץ מאחורי הקלעים.
באתרים של רופאים אפשר למצוא מידע על בדיקות חדשניות, על ניתוחים שונים, מה הרציונל בבחירת ניתוח זה או אחר.
למשל, אורתופדים המבצעים ניתוחי החלפת מפרקים, מסבירים את ההבדלים בין שיטות הניתוח המסורתיות לעומת ניתוח בעזרת רובוט. איך בוחרים באיזו גישה לנתח ובהתאם למצב המטופל.

אלה לא דברים שהיו נגישים לציבור הרחב לפני שלרופאים היו אתרים.
עבור מי שאינו רופא זו הזדמנות להציץ אל מאחורי הקלעים. להחשף למידע שלא היה קיים ונגיש.

תכנים לאתרים של רופאים

על אף שיש לא מעט כותבי רפואי, הרבה רופאים מעדיפים לכתוב את התוכן לאתר שלהם בעצמם.
כך יוצא שהכתיבה היא מקורית ולא גנרית.
כל רופא מתאר את תחום פעילותו ואת הניסיון שיש לו, תוך כדי הדגשת השיטות, הגישות  והאביזרים בהם הוא משתמש. הרופא שכותב את התוכן מציין את החידושים הכי עדכניים שיש בתחום שלו.

זאת הסיבה שאתרים של רופאים העוסקים באותו תחום נראים שונים. בגלל אופי הכתיבה וגם בגלל השוני בגישות הרופאים.

חשוב לציין, צריך להזהר מתכנים כפולים.

מתי עלולים להיות תכנים כפולים?

למשל אם כתבתם תוכן לאתר שלכם ואת אותו תוכן העברתם גם לאתר בית החולים בו אתם עובדים. למרות שאתם אלה שכתבתם את התוכן, מבחינת גוגל יש פה תוכן כפול ואחד האתרים "יענש" מבחינת חשיפה. סביר להניח שיהיה זה האתר שלכם  ש"יענש" כיוון שאתרים של בתי חולים הם ברמת סמכות גבוהה יותר מהאתר שלכם.

מה ניתן לעשות? לשנות את הנוסח באחד מהאתרים.

כמו שכבר ציינתי, אתרים של רופאים נחשבים בעיני גוגל כמקור מוסמך. אתר שיהיה בנוי כמו שצריך ומותאם לקידום, יופיע בדף הראשון של החיפוש.
לכן יש חשיבות לכך שאתר רופא שכולל הרבה תוכן חיוני, גם יראה יפה, יהיה בנוי ינכון וייצג אתכם בכבוד.

מבחינת הגולשים, אתר של רופא הוא השער הראשון לקליניקה.

מה צריך לכלול אתר רופא כדי להיות מקודם?

לפני שצוללים לבניית האתר צריך ללכת כמה שלבים אחורה.
אם מדובר בהקמת אתר ראשון או בחידוש אתר ישן, יש מספר פעולות מקדימות שכדאי לעשות כדי שכל התהליך ילך חלק. מחשבה תחילה תעזור לאתר להיות מקודם טוב יותר.

בחירת המטרות לאתר לרופא

מטרת האתר תקבע איך יראה האתר ואת מפת האתר.
לרופאים שונים יש מטרות שונות לבניית אתרים.

• נוכחות באינטרנט עבור רופאים שהקליניקה שלהם מלאה. עבורם אתר עם מעט פרטים, מספר תמונות ואפשרות ליצירת קשר יכול להספיק.
• דף בפורטל שבו יש אפשרות לקבוע תור או ליצור קשר. אלו אתרים שעל פי רוב אין בהם הרבה מעבר לתמונה של הרופא ועוד מספר פרטים אינפורמטיבים.
• אתרים של רופאים המשמשים לקמפיין ממומן בגוגל או בפייסבוק או לקידום אתרים של רופאים.

אתרים שמיועדים לקידום צריכים לכלול הרבה יותר מידע בתחום ההתמחות שלכם.

הגדירו לעצמכם עבור איזו מטרה אתם רוצים אתר. לפי זה יגזר מבנה האתר וגם העלויות.
אתר לרופא הוא נכס דיגיטלי שעולה לא מעט. לפיכך תחשבו קדימה. גם אם כרגע אין בכוונתכם לקדם את האתר, בנו אתר שבהמשך יתאים לקידום או לקמפיין בגוגל.

דומיין לאתר רופא

כל אתר שיהיה בבעלותכם צריך שיהיה לו דומיין. ניתן לרכוש דומיין במספר אתרים. לרוב מחיר הדומיין לא על יעלה על כמה עשרות שקלים לשנה.
אתם יכולים לרכוש דומיין שמורכב מהשם שלכם או מתחום ההתמחות שלכם או כל דבר אחר.
דומיין זה המזהה של האתר שלכם.
כל שנה יש לחדש את הדומיין.
חשוב מאוד לא לשכוח לחדש את הדומיין . האתר שלכם לא יוכל להיות באוויר אם הדומיין לא יהיה בתוקף.
הדבר חמור עוד יותר אם אתם עושים קמפיין או קידום לאתר.
שימו לכם ביומן תזכורת לחדש את הדומיין.
צירפתי קישור לאחת החברות שמוכרת דומיינים.

אחסון האתר

כל אתר צריך להיות מאוחסן, לשבת בתוך שרת. קיימות חברות רבות לאחסון אתרים. ניתן לבחור חברה שממוקמת בישראל או חברה מחו"ל. האחסון מתחדש כל שנה. מחירי האחסון נעים בסביבות 10-20 $ לחודש, תלוי באיזו חברה בבחרו.

חיפוש מילות מפתח עבור רופאים

לאחר הגדרת המטרה, נבדוק מהן מילות המפתח שיוכלו לקדם את האתר שלכם.
איך תדעו מהן מילות המפתח?
ישנם מספר כלים שמאפשרים לעשות מחקר מחלות מפתח עבור התחום בו אתם מטפלים. הכלי הכי נגיש וללא עלות הוא כלי החיפוש של גוגל אדס.

לכלי זה יש לא מעט חסרונות. בעבר היה ניתן להכניס הרבה מינוחים בבת אחת ולקבל את רשימת המילים. כיום גוגל מאפשרים לחפש פחות מונחים בכל פעם.

בנוסף, אם אתם לא מנהלים חשבון פרסום בגוגל אדס, לא תוכלו לדעת את המספר האמיתי של החיפושים אלא רק מספר מוערך. כמו כן בגוגל אדס לא מקבלים רעיונות רבים עבור מילות מפתח נוספות. היתרון בגוגל אדס הוא שהחיפוש הוא ללא עלות ובסך הכל די מהיימן.

כלי  חינמי נוסף הוא Ubersuggest. אני לא ארחיב פה על ההסטוריה של הכלי הזה. מה שכן חשוב לדעת שלמרות שבעיקרון כלי זה בתשלום, ניתן לחפש מידי יום 3 מינוחים ללא עלות.

קיימים כמובן כלים מתקדמים נוספים  בתשלום. בכלים אלה רוב מקדמי האתרים משתמשים.  בכלים אלה ניתן להרחיב מאוד את מילות החיפוש ולמצוא מילים וביטויים שלא קיימים בגוגל אדס.

קרוב לוודאי  שאין לכם גישה לרוב הכלים שהזכרתי כאן . לכן אני ממליצה להיעזר באנשי קידום שיש לכם גישה לכלים אלה על מנת  שיכינו לכם מחקר מילים בו תשתמשו לכתיבת התכנים.

למה כדאי לכם להעזר במילות המפתח?

לדוגמא, רופא שמטפל בבלוטת התריס. את המינוח גידול בלוטת התריס, מחפשים 30 פעמים בחודש. את המינוח גידול בבלוטת התריס, מחפשים 170 פעמים בחודש. אז ברור שבכתיבת התוכן עדיף לשבץ את שני המינוחים ולהגדיל את החשיפה.
דוגמאות כאלה יש בלי סוף.
בהמשך אתם תוכלו להשתמש במונחים אלה. תשבצו אותם בתכנים שבאתר וגם בכותרות שיופיעו בבר העליון של האתר.

אפיון לאתר רופא

אפיון האתר הוא סוג של הבנה בין הרופא- שהוא הלקוח, לבן מפתח האתר ומקדם האתרים.
לאפיון האתר יש חשיבות רבה. על פי האפיון מפתח האתרים יבין מה נדרש ממנו ויוכל לגזור הצעת מחיר.
דוגמאות לשאלות שעולות באפיון: האם האתר יהיה חד או רב לשוני, רופאים רבים מבקשים אתרים בכמה שפות.
האם רוצים תבנית סטנדרטית או תבנית פרימיום.
האם לרופא יש כבר לוגו? אם כן, הצבעים של האתר ייגזרו מצבעי הלוגו.

האם תרצו דף בנושא בלוג/מאמרים? מומלץ מאוד.
נושא חשוב מאוד במיוחד באתרים של רופאים: איזה קטגוריות יש והאם יהיו תת קטגוריות. נושא זה ישפיע גם על היכולת לקדם את האתר בהמשך.
כל הגורמים אמורים להשתלב וצריך להיות קשר רציף לאורך כל התהליך בין הרופא, לבין מפתח האתרים ומי יקדם את האתר. איש ה- SEO יכול לתרום רבות לתהליך בניית האתר הן מבחינת מבנה תכנים וגם עלות.

מה יכלול אתר של רופא

לאחר שהובהרה מטרת האתר וידועות מילות החיפוש, עם הכי הרבה חיפושים בחודש, ניגשים לתכנון.
אתר סטנדרטי לרוב יכלול דף בית, אודות, שירותים או תחומי טיפול, צור קשר.
אתרים שמיועדים לקידום אורגני בגוגל צריכים לכלול חלק של בלוג או מאמרים, מקום בו יהיה אפשרי להוסיף תוכן שיעזור לקידום האתר.
לאופן שבו תוצג מפת האתר יש משמעות רבה עבור הקידום האורגני.
לרוב תקבלו הצעת מחיר לפי מספר העמודים שיהיו באתר.
אני ממליצה לכם כבר בשלב הראשוני לכלול דף נחיתה בהצעת המחיר. זה אמנם יכול להוות תוספת קטנה בעלות של האתר, אבל אם תחליטו  בהמשך לעשות קמפיין בגוגל, תצטרכו את דף הנחיתה.
בוני אתרים אינם אוהבים לעשות דפי נחיתה לאחר שבניית האתר הושלמה. מכאן שהמחיר עבור דף נחיתה נפרד לרוב יהיה גבוה יותר מאשר בזמן בניית האתר. לכן אני תמיד כוללת את דף הנחיתה בהצעת המחיר של בניית האתר.

באיזה פורמט לבנות את האתר ?

הפורמט או הפלטפורמה תגזר גם היא ממטרת האתר.
האם לבחור באתר עם קוד פתוח או סגור.
עוד על השיקולים לגבי בחירת פלטפורמה תוכלו לקרוא בקישור.

התאמת אתרי רופאים למובייל

נראה לכם נדוש ומיותר להזכיר זאת? נכון כי היום, כל האתרים החדשים מונגשים גם לסלולרי.
למה אני בכל זאת מעלה את הנקודה הזו?
כשבונים לכם אתר, לרוב יראו לכם אותו בפורמט שמופיע בדסקטופ.
בקשו לראות גם איך מופיע האתר בתצורת הניידים. לא אחת אני רואה אתרים יפים מאוד במחשב אבל בנייד הם פחות מרשימים. בפורמט של הנייד יש רווחים, התמונה של הרופא חצויה, הלוגו יוצא מעל הראש שלו ועוד כל מיני פרמטרים דומים.
אז פשוט תעיפו מבט גם על האתר בנייד. כי בסופו של דבר, בסביבות 80% מהגולשים יחפשו בניידים.

אתר רופא מותאם לקידום (SEO)

בין אם אתם משתמשים בתכנים קיימים או אתם כותבים תוכן חדש, תכננו קישורים פנימיים בין המאמרים השונים.
שבצו את מילות המפתח בתכנים.
מאמר צריך לכלול כותרת ראשית בגודל H1 וכותרות משנה בגודל H2.
הוסיפו תמונות ולכל תמונה תנו כותרת alt.
תכננו איזה מהמאמרים יקושרו לסרגל העליון.
יש כמובן עוד הרבה פיצ'רים שיש לקחת בחשבון. מי שיקדם לכם את האתר ידאג לכלול אותם.

דאגו שבכל הדפים יהיו קישורים. האלגוריתם של גוגל לא "אוהב" דפים יתומים- כאלה שאין להם קישורים. גם הגולשים וגם גוגל יתקשו למצוא את הדפים שהם ללא קישורים.

חיבור אתר של רופא לרשתות החברתיות

אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק או עמוד האינסטגרם, דאגו לכך שיהיה קישור מהאתר שלכם לדפים אלה.
אם אתם מעוניינים שתהיה אופציה של קבלת ווטסאפ ישר מהאתר, בקשו להוסיף גם את הקישור הזה לאתר.

חיבור אתר של רופא לגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא מערכת של גוגל שאוספת נתוני גלישה מהאתר שלכם.
זו מערכת שמספקת מידע רב ובעל ערך על התנהגות המבקרים באתר שלכם. בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לדעת כמה גולשים נכנסו לאתר מידי יום (ניתן לראות גולשים באתר זמן אמת) או בכל תקופה שתוגדר.
תוכלו לדעת האם הם מבקרים באתר פעם ראשונה או שהם מבקרים חוזרים. איזה דפים מעניינים אותם יותר, כמה זמן הם נמצאים באתר, בכמה דפים הם צופים, תוך כמה זמן הם נוטשים את האתר ועוד.
אפשר לדעת טווח גילאים, מאיזה איזור הם בארץ, מהן שעות ההפעילות, האם נכנסים מהמחשב או מהניידים ועוד.
המידע שמתקבל מאוד חיוני במיוחד למי שעושה קמפיין ממומן או קידום אורגני.
אפשר לראות איזה מילות מפתח הגולשים חיפשו ולשפר את הקמפיינים על בסיס המידע שמתקבל האופן שוטף.

בנוסף, בקשו מבונה האתרים שיחבר את האתר שלכם ל- Google Search Console. זה  כלי מצויין נוסף של גוגל שלא רבים מכירים.  כלי ללא תשלום שמאפשר לקבל מידע מעולה לגבי מצב האתר.

לסיכום

במאמר הזה עברתי על מספר פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון בבואכם לבנות ולקדם אתר.

אנחנו ב- MD-Digial נעזור לכם לבנות אתר מעולה שיתאים לכל מטרה.

מעניין אתכם? השאירו פרטים.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תפריט