בלוג

איך להתאים את התוכן לרשתות החברתיות

בעידן של הרשתות החברתיות בחיינו, הרבה דברים השתנו והותאמו לעולם חדש זה.

למשל אחד הנושאים שהותאם לתקופה נוכחית : כתיבת תוכן.

אם בעבר למדנו כתיבת תוכן באופן מסויים, היום לכתיבה יש תפקיד נוסף, והוא להשיג עוד מטופלים. לכתיבה כיום יש תפקיד נוסף, לספק גם את האלגוריתם של גוגל.

כיוון שכך, אנחנו מתאימים את הכתיבה כדי להגיע למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש במיוחד בכתיבת בלוגים לאתר.

אם הבנו את זה, אפשר להמשיך להבין על מה מבוססת נראות האתר ואיך ניתן בעזרת כתיבה נכונה לשפר את תוצאות החיפוש.

תוכן טוב הוא חיוני לקידום אתרים אורגני כיוון שלא רק הגולשים קוראים את התוכן שלכם אלא גם גוגל קוראת ומבינה. בעולם שבו אנחנו מוצפים בתכנים מכל עבר, קריאה, הבנה והפנמה של  תכנים, מתאפשרת יותר בקלות אם התוכן כתוב היטב.

יש אנשים שהתברכו בכישורי כתיבה נהדרים, ואחרים נאבקים קצת יותר.

עם זאת, גם אם הכתיבה שלך לא משובחת עדין, אין זה אומר שאי אפשר להשתפר בהמשך.

ישנן כמה טכניקות שיכולות לשפר פלאים את הכתיבה לבלוג.

ההכנה היא הכל

הכנה לקראת הכתיבה היא חשובה מאוד. במיחד אם אינכם מאוד מנוסים בכתיבה והמאמר לא זורם לכם בטבעיות.

לפני כתיבת מאמר יש להתחיל בההכנה ראויה.

מה הכוונה להכנה? חשיבה.

תענו לעצמכם על מספר שאלות בטרם תתחילו לכתוב.

לדוגמא:

  • מדוע אתם כותבים את המאמר הזה?
  • מיהם הקוראים שלכם?
  • מה אתם רוצים שהם ידעו, יבינו או יעשו לאחר שקראו את מה שכתבתם?
  • מה נושא המאמר?
  • מהו המסר העיקרי אותו תרצו להעביר?

מבנה, מבנה, מבנה ושוב מבנה

עליכם לוודא שהטקסט כתוב במבנה נכון.

מבנה נכון של הטקסט יעשה את כל ההבדל עבור הקהל שלכם וגם עבור גוגל כמובן.

הפסקאות צריכות לעקוב אחת אחרי השניה בסדר הגיוני. כך לקורא יהיה קל יותר לתפוס את המסרים שתרצו להעביר.

חשבו איך לסדר את הפסקאות.

חישבו על סדר הנושאים במאמר שלכם ואז רשמו את כל זה. הכניסו כל נושא לפיסקה וכתבו מספר מילים בכל פיסקה.

חלוקת הטקסט למבנה של פסקאות פירושה לעזור לקוראים להבין טוב יותר מה מדובר במאמר.

מומלץ להוסיף כותרות משנה ותמונות.

וודאו כי הפסקאות לא ארוכות מידי. השתמשו  במילות מעבר.

משפטים קצרים

כדי שגוגל תסרוק טוב יותר את האתר שלכם, צריך לשנות את התפיסה ולהתרגל לכתוב משפטים קצרים. זו נקודת מפתח חשובה בכתיבה האינטרנטית.

המנעו מלכתוב משפטים שמכילים יותר מ- 20-25 מילים.

לגולשים קשה לקרוא משפטים ארוכים. אנשים קולטים בקלות רבה יותר משפטים קצרים.

אם תכתבו משפטים ארוכים, לגולשים יידרש יותר כוח קוגניטיבי כדי לעכל את המסר. כדי להבין באמת מה כתבתם, הקהל יצטרך לקרוא שוב ושוב את המשפטים הארוכים או לקרוא בקצב איטי בהרבה מהרגיל.

בנוסף, כתיבת משפטים ארוכים עלולה לגרום ליותר טעויות בדקדוק.

העצה שלי לכל כותב מתחיל, כתבו משפטים קצרים ומעניינים.

אני יכולה להעיד על עצמי, שאני ממש מודדת את אורך המשפטים. אם הם ארוכים מידי, אני מקצרת אותם. כנראה שזה עובד כי מאמרים שכתובים נכון בבלוג שלי, עולים הרבה יותר ברשת החיפוש.

נקוודה למחשבה!

שילוב מילות חיפוש

נקודת מפתח נוספת בכתיבת התוכן לאתר היא שילוב של מילות חיפוש בטקסט.

כיתבו כתיבה חופשית, כל מה שעולה על דעתכם, רק זיכרו לשלב מילות חיפוש. כאשר גולשים יחפשו מידע שקשור לתחום בו אתם מומחים, האתר שלכם יעלה ביתר קלות אם קיימות מילות חיפוש בטקסט שכתבתם.

דוגמאות וסיפורים אישיים

הוספת דוגמאות, עובדות מהנות וסיפרים קטנים למאמר, יהפכו את הקריאה למהנה הרבה יותר.

יתכן והשימוש בסיפורים אישיים יראה מרתיע במקצת עבור חלקכם, אבל זכרו שזה מושך את הקוראים להמשיך ולקרוא.

הוספת דוגמאות הופכת את המאמר למעניין יותר וגם פרקטי.

לדוגמא, אם אתם כותבים על מוצר מסויים, הוסיפו תיאור כיצד משתמשים במוצר.

דוגמאות הופכות את המאמר למעניין, מובן  ומהנה יותר.

סגירת מעגל

חזרו על המסר העיקרי שלכם בסיכום המאמר. זה סוג של סגירת מעגל של הנושא עליו כתבתם. כתיבה באופן הזה תבטיח שהקהל שקורא יזכור טוב יותר את תוכן המאמר.

אם השתמשתם בדוגמא במבוא, נסו להתשתמש באותה דוגמא (במילים אחרות) גם בסיכום.

סיכום

כל אחד יכול לשפר את יכולת הכתיבה שלו. צריך לדעת מהם עקרונות הכתיבה הנכונים ולהתאמן לפיהם.

התחילו לכתוב תוך הקפדה על טקסטים קריאים. עשו הגהה. הוסיפו דוגמאות וסיפורים אישיים.

תוך זמן לא רב גם אתם תחושו בהבדל.

בהצלחה!!

ואם בכל זאת אתם מתעקשים שמישהו אחר יכתוב עבורכם את התכנים, אתם מוזמנים להשאיר פרטים.

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר לכתיבת תוכן מקצועי איכותי

תפריט